Súčasná generácia Swiftu je na trhu od roku 2017. A hoci počas svojej kariéry absolvoval viacero zmien, napríklad facelift v roku 2020 a tiež mild-hybridnú elektrifikáciu, na novú generáciu je najvyšší čas. A zdá sa, že je za rohom. Na autosalón Japan Mobility Show 2023 totiž Suzuki privezie koncept nového Swiftu. Od sériového modelu sa ale veľmi líšiť pravdepodobne nebude. Naznačujú to prvé snímky „štúdie“, na ktorej nenájdete nič extra futuristické.
Swift si zachová kompaktné rozmery, ktoré boli preň vždy typické, ale bude mať o čosi oblejšie tvary, ktoré mu zabezpečia lepšiu aerodynamiku. Predná 8-uholníková maska dostane robustnejší lem a vyzývavejší výplet. Naopak, zadný stĺpik bude o čosi konvenčnejší než doteraz. To preto, že zadný pár dverí sa vráti ku klasickým kľučkám. Doteraz boli maskované práve v zadnom stĺpiku. Majitelia budú mať naďalej možnosť voľby kontrastnej čiernej strechy. Predpokladáme, že svetelná technika sa bude spoliehať už len na diódy.
Čítajte viac Suzuki to myslí s lietajúcimi autami vážne. Prídu už budúci rokInteriér je prepracovaný na nepoznanie. Prístrojový panel bude kombinovať analógový otáčkomer s digitálnym rýchlomerom na veľkom displeji. Zaujme tiež štartovacie tlačidlo na palubnej doske či vysoko umiestnený infotainment. Dobrou správou je zachovanie samostatného panela klimatizácie. O technike pod kapotou zatiaľ oficiálne nič nevieme, ale revolúcia sa pravdepodobne konať nebude. Očakávame naďalej mild-hybridný 4-valec 1,2 DualJet s výkonom 61 kW.
Možno Suzuki prekvapí 6-stupňovou manuálnou prevodovkou namiesto 5-stupňovej. Druhou alternatívou bude kontinuálna prevodovka CVT. Nepochybne si Suzuki ustráži aj verziu s pohonom oboch náprav, ktorá je v tejto triede absolútnou raritou, aj „nadupanú“ verziu Sport s preplňovaným 4-valcom 1,4 BoosterJet, ktorý je v súčasnosti naladený na 95 kW. Novinka sa dostane pravdepodobne najprv k japonským zákazníkom a až potom zamieri do Európy.
Čítajte viac Suzuki Vitara prekvapila v losom teste. Je lepšia ako mnohé drahšie autá