Prémiové automobilky sa musia v Číne vyrovnať so špecifikami tamojšieho trhu. Zákazníci totiž očakávajú od prémiových áut viac ako len nadštandardný komfort a jazdné vlastnosti. Technika na palube musí byť prvotriedna a pokroková a rozmery veľkorysé. Aj preto sa Mercedes-Benz rozhodol odvodiť z desiatej generácie triedy E verziu s predĺženým rázvorom, ktorá tieto atribúty spĺňa.
Mercedes-Benz triedy E v predĺženej verzii L je dlhý 5 092 mm, široký 1 880 mm a vysoký 1 493 mm. Rázvor osí kolies má dĺžku 3 094 mm, čo je o 133 mm viac ako v štandardnej verzii. Existovať budú dve dizajnové prevedenia, a to štandardné elegantné a športové využívajúce prvky balíka AMG. Samozrejmosťou sú LED svetlá Digital Light.
Vo vnútri dominuje obrazovka Superscreen, ktorá pod jedným krycím sklom integruje stredový displej aj displej pred spolujazdcom. Prístrojový panel pred vodičom sa nachádza na samostatnom stojane. Vodičov aj spolujazdcov displej majú uhlopriečku 12,3 palca, pričom centrálna obrazovka infotainmentu má až 14,4 palca.
Spomínaný infotainment využíva najnovšiu tretiu generáciu systému MBUX, ktorá umožňuje internetové pripojenie cez 5G a využíva schopnosti umelej inteligencie. Asistent hlasového ovládania už dokáže pracovať aj bez úvodného hesla „Hey Mercedes“ a rozpoznáva aj hovorovú reč. Komfort na palube zvyšuje možnosť úpravy sklonu operadiel zadných sedadiel až o 36 stupňov, elektricky ovládaná opierka na nohy, vyhrievanie krku integrované do hlavových opierok, ambientné osvetlenie a audiosystém Burmester s 21 reproduktormi s výkonom 730 W.
Čítajte aj Mercedes-Maybach EQS: Prvý elektromobil značky šokuje luxusom aj dynamikou. Cenu radšej tajíNovinkou je aj systém poloautonómnej jazdy vyvinutý v Číne, ktorý spadá do kategórie SAE 2, no výrobca ho označuje ako 2+. Tento variant adaptívneho tempomatu dokáže počas jazdy po diaľniciach sám meniť jazdné pruhy a udržovať bezpečnú vzdialenosť od okoloidúcich vozidiel.