Bolo len otázkou času, kedy Mercedes-Maybach vstúpi do éry elektromobility. Veď v už v roku 2018 nám ukázal elektrický koncept Ultimate Luxury a o tri roky neskôr štúdiu EQS SUV Concept, ktorá dala jasnú odpoveď na to, čo máme očakávať. V tom čase ale ešte nebol na svete základ prvého elektrického Maybachu – Mercedes-Benz EQS SUV. No netrvalo dlho a po jeho vstupe na trh prichádza s jeho hyperluxusnou interpretáciou. Nový Mercedes-Maybach EQS 680 nemôžete na ceste naozaj prehliadnuť. Príslušnosť k značke dáva jasne najavo zväčšenou maskou s vertikálnymi chrómovými lamelami a silným 3D efektom. Samozrejme, maska je zaslepená, pretože potrebné prívody vzduchu sú len v nárazníku. Hladký povrch masky neruší ani radar, ktorý bol do nej plne integrovaný.
Masku lemujú svetlá Digital Light s 2,8 milióna pixelmi, ktoré dokážu vyčarovať uvítacie projekcie. Svetlá sú spojené chrómovou lištou so zapracovaným nápisom Maybach. Z profilu zaujme veľkorysý chrómový lem okien, exkluzívne 21-palcové kované disky kolies a logo Maybach na zadných stĺpikoch. V noci sa stávajú magnetom pre oči osvetlené prahy. Solventní zákazníci si môžu zvoliť dvojfarebné lakovanie karosérie oddelené tenkým ručne nanášaným pásikom. Na výber je až päť rôznych kombinácií. Vzadu pridal Maybach detail v podobe ozdobných prvkov na výklopnom veku, spojleri a v nárazníku. Z EQS SUV preberá Maybach efektné zadné svetlá s dvojitou špirálou. Najpodstatnejší je však pre zákazníkov Maybachu luxus v kabíne. A tu značka naozaj nešetrila.
Palubná doska MBUX Hyperscreen s obrovským displejom, ktorý sa tiahne od ľavého až po prvý predný stĺpik, dostala ružovozlaté lemovanie. Namiesto ručičiek zobrazuje grafika rýchlomeru „hodvábny šál“. Základnou podkladovou farbou displejov je tmavomodrá. Vzhľad možno prispôsobovať prostredníctvom troch štýlov zobrazenia – Decentný, Športový a Maybach. Zadní cestujúci majú zas k dispozícii štandardne dva 11,6-palcové displeje a prístup do funkcií multimédií vrátane prístupu do navigácie. Kontrast k hi-tech digitalizácii tvoria prírodné, remeselne spracované materiály. Napríklad krištáľová biela koža alebo dekorácie z brezového či z orechového dreva. Emblém Maybachu nájdete na prahoch, antikorových pedáloch či opierkach hláv. Aparatúra Burmester disponuje 15 reproduktormi a dokonca generátormi vibrácií v sedadlách. Takže hudbu nielen počujete, ale aj cítite.
Príplatkové riaditeľské zadné sedadlá sú vybavené vyhrievaním, ventiláciou aj masážnymi funkciami. Z pravého zadného sedadla je možné vytvoriť pohodlné relaxačné lôžko s prídavnou masážou lýtok. S balíkom First Class je stredová konzola pretiahnutá až k zadným operadlám s temperovanými držiakmi na nápoje a držiakom odnímateľného tabletu. Za príplatok dostanú zákazníci výklopné stolíky a chladiaci box na šampanské s dvoma postriebrenými pohármi. Atmosféru v kabíne dotvára špecifické ambientné osvetlenie s 253 diódami a 64 farbami vrátane ružovozlatej či ametystovej. Nastavenie farby svetla sa automaticky prispôsobuje ľudskému dennému rytmu, možno ho však zmeniť aj manuálne. Nezabudlo sa ani na vône. Systém Air Balance šíri kabínou špeciálne vyvinutý parfum No. 12 MOOD Ebony, ktorého základom je santalové drevo.
O dokonalé ticho v kabíne sa starajú dodatočné izolačné úpravy. Napríklad dvojité zapuzdrenie elektrického pohonu, špeciálne plató batožinového priestoru pohlcujúce hluk či okná z vrstveného skla. Pneumatické odpruženie Airmatic má nový jazdný mód Maybach, ktorý nahrádza režim Comfort. Zameraný je najmä na zadných cestujúcich, kde podvozok eliminuje amplitúdy v oblasti zadných sedadiel na základe údajov zo snímačov. Komfort zvyšuje aj riadenie zadných kolies v uhle až 10 stupňov, čo vedie nielen k obratnosti tohto mohutného elektrického SUV, ale vie tiež znižovať priečne sily pôsobiace na posádku. Technika Maybachu EQS 680 vychádza z najvýkonnejšej verzie Mercedesu-Benzu EQS. To znamená dvojicu elektromotorov s výkonom 484 kW a krútiacim momentom 950 Nm.
Potom neprekvapí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. Batéria s využiteľnou kapacitou 107,8 kWh by mala stačiť na dojazd do vzdialenosti 600 km pri priemernej spotrebe 22,5 až 24,4 kWh na 100 km. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 200 km/h. Cenu zatiaľ nepoznáme, ale bude nepochybne astronomická. Veď súčasný Mercedes-Benz EQS SUV vo verzii 580 štartuje bez príplatkov na 177 408 eurách.