Po tom, čo Renault stratil ruský trh, stal sa príliš závislý od toho európskeho. A to sa značke nepáči. Štartuje preto globálnu ofenzívu v Latinskej Amerike, severnej Afrike, Indii a v Južnej Kórei. Do tohto projektu „naleje“ tri miliardy eur. Výsledkom má byť príchod ôsmich nových globálnych modelov na dvoch platformách. A to už do roku 2027. Prvá platforma je určená pre autá s klasickým a hybridným pohonom. Prvé z nich poznáme. Je ním len pre pár dňami predstavené SUV Kardian, odvodené z Dacie Sandero, ale s modernejšími technológiami. Vyrábať ho budú v Brazílii, Turecku, Maroku a v Indii. Kardian však neostane dlho sám.
Jeho modulárna platforma totiž umožňuje meniť dĺžku rázvoru od 2,6 až do troch metrov a celkovú dĺžku vozidiel od štyroch do piatich metrov. Na tých istých základoch vznikne aj nástupca súčasného Renaultu Oroch, čo je praktický pikap odvodený z Dacie Duster, dobre známy najmä v Latinskej Amerike. Vďaka novému konceptu Renault Niagara si o ňom môžeme urobiť pomerne presnú predstavu. Automobilka tvrdí, že Niagara prináša nový vietor do štýlu Renaultu. Z dizajnu vyžaruje robustnosť, spoľahlivosť a sila. Ako sa na koncept patrí, vyšperkovaný je futuristickou maskou s pixelovým nápisom Renault, inšpirovaným popkultúrou.
Odolnosť demonštruje masívnou ochranou podvozka, veľkými kolesami, veľkou svetlou výškou, ťažnými okami a veľkými nábehovými uhlami. K zdolávaniu náročného terénu má prispieť veľký zdvih kolies. Nákladná plocha je pripravená na prevoz športového náradia alebo rezervných kolies, čo kvalifikuje koncept pre všetky dobrodružstvá. To, že Niagara je pomerne verným predobrazom sériového modelu, je zjavné z toho, že Renault kryje detaily grafickou kamuflážou. Do kabíny nás ale zatiaľ nepustil. V každom prípade poskytne posádke viac komfortu, bezpečia a konektivity ako pôvodný Oroch. Napokon, to je najväčší prínos novej globálnej platformy. Podobne ako možnosť využiť elektrifikované technológie.
Veľa o pohone Niagary s názvom E-Tech Hybrid 4WD síce Renault neprezradil, ale vieme, že predné kolesá poháňa spaľovací motor so 48 V mild-hybridnou podporou a tie zadné zas elektromotor. Automobilka tiež hovorí o možnosti jazdy v čisto elektrickom režime. Koncepčný pikap je teda s najväčšou pravdepodobnosťou plug-in hybrid s menšou li-ion batériou. Kedy príde sériový model na trh, nie je zatiaľ známe. Vzhľadom na fakt, že súčasný Oroch prešiel modernizáciou len vlani a tiež vzhľadom na dlhší životný cyklus pikapov predpokladáme, že si naň počkáme minimálne do roku 2025. Dodajme, že druhú platformu, vyvíjanú s čínskym Geely, použije Renault v Južnej Kórei pre modely vyšších tried. Prvý príde už na budúci rok.