Tajomný model Renaultu je konečne odhalený. Kardian sa síce predstavuje v Brazílii, ale následne zamieri aj do Afriky či Indie. Už prvý pohľad na tento crossover naznačuje príbuznosť s Daciou Sandero Stepway. Oba modely majú zhodný rázvor náprav 2 600 mm a dokonca aj okná. O identické autá však rozhodne nejde, pretože Kardian sa posúva technologicky o krok ďalej. Využíva totiž novú platformu „á la carte“, ktorá umožňuje nasadenie moderných asistenčných systémov a pohonov. Táto architektúra sa stane základom až siedmich nových modelov Renaultu určených najmä pre Latinskú Ameriku, Afriku, Indiu, ale aj Turecko. Kardian s dĺžkou 4 120 mm je prvým a najmenším z nich.
Hoci Renault využil unifikáciu so Sanderom, Kardianu vtisol DNA moderných Renaultov. Je napríklad prvým modelom značky v Brazílii s novým logom. A zásadne prepracovaná bola aj celá predná a zadná časť. Technologický imidž dodávajú Kardianu denné DRL svetlá a nižšie umiestnené hlavné LED svetlá. Profil zaujme masívnou plastovou ochranou podvozka a 17-palcovými diskami kolies s módnym diamantovým rezom. Strešné lyžiny, ktoré je možné otočiť o 90 stupňov a vytvoriť tak praktický strešný nosič, si Kardian požičal zo Sandera. Aj vzadu je však zrejmé, že toto auto patrí do rodiny Renaultov. Najmä vďaka svetlám s céčkovou grafikou. Na výber bude päť lakov karosérie, vrátane novej Orange Energy, dodávanej v kombinácii s kontrastnou čiernou strechou. Jednoducho, Kardian to hrá na vyššiu triedu.
Podstatne sofistikovanejšie ako v Sandere pôsobí aj interiér. Zakladá si na kvalitnejších materiáloch a modernejšom infotainmente. Palubná doska je vyzbrojená 8-palcovým digitálnym kokpitom, ktorého sfarbenie môže ladiť s náladovým osvetlením, a centrálnou 9-palcovou dotykovou obrazovkou pre funkcie komunikácie či navigácie. Klimatizácia má samostatný ovládací panel, známy z Dacií. Technickú nadradenosť nad Sanderom deklaruje ovládač prevodovky e-Schifter v tvare joysticku. Sviežu atmosféru navodzuje čalúnenie v oranžovom tóne či oranžové prešívanie palubnej dosky. Kardian je pritom veľmi praktickým autom. Nechýbajú štyri USB porty, indukčná nabíjačka telefónov a vnútorné odkladacie priestory s objemom až 26 litrov. Do kufra naložíte 410 litrov batožín.
Kardian za sebou necháva Sandero aj ponukou asistenčných systémov vodiča. Je ich celkom 13, vrátane výstrahy pred opustením jazdného prúdu v rozsahu rýchlostí 30 až 140 km/h, adaptívneho tempomatu či prednej aj zadnej parkovacej kamery. To sú prvky, ktoré v Daciách nenájdete. Podobne je to pod kapotou, kde Kardian kombinuje nový 3-valec 1,0 TCe s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Motor s výkonom 92 kW a krútiacim momentom až 220 Nm bude v Brazílii prispôsobený na spaľovanie etanolu, ktorý je v tejto krajine veľmi populárny. Vodič si cez systém Multi Sense môže vyberať z jazdných módov Eco, Sport a MySense. To, či Kardian dorazí aj do Európy, nie je isté, ale ani vylúčené. Ak by tu ale Renault nemal s týmto autom plány, neinformoval by o ňom na svojich európskych mediálnych stránkach.
Ak by aj ale na starý kontinent Kardian nedorazil, je veľmi pravdepodobné, že jeho modernejšie základy využije Dacia. Renault tvrdí, že nová platforma umožňuje variovať dĺžku rázvoru od 2,6 až do troch metrov a celkovú dĺžku vozidla od štyroch do päť metrov. Takže medzi siedmimi „medzinárodnými“ nováčikmi môžeme očakávať aj autá strednej triedy, veľké SUV či dokonca pikap, čo naznačil Renault tohtoročným konceptom Niagara. V elektrifikujúcej sa Európe ich ale pravdepodobne očakávať nemôžeme. Zamieria najskôr do Indie, severnej Afriky, Latinskej Ameriky a na Balkán.