Štvrtá generácia Tucsonu dorazila na trh koncom roka 2020. A spôsobila poriadny rozruch. Dôvodom boli jej inovatívne „anjelské“ svetlá, ktoré v deaktivovanom stave splývajú s matným chrómom, takže sú prakticky neviditeľné, no ak sú zapnuté, vytvárajú efektnú grafiku krídiel. Aby nám ale Tucson nezovšednel, Hyundai má pre budúci rok pripravenú modernizáciu. Upozorňuje na ňu prvými oficiálnymi snímkami. Z nich je vidieť, že anjelské svetlá Tucsonu síce ostanú, ale počet segmentov klesne z piatich na štyri.
Čítajte viac Hyundai bude autá predávať cez internetový obchod Amazon. Už v roku 2024Spolu s masívnejšou štruktúrou prednej masky tak bude Tucson pôsobiť robustnejšie. Tento efekt podporí aj nový nárazník s väčšou ochrannou vložkou v spodnej časti. Z profilu sa toho ale veľa nezmenilo. Vidíme len vynovený dizajn diskov kolies. Nový je pravdepodobne aj tmavozelený lak karosérie. Pohľad na zadnú časť nám Hyundai zatiaľ nedoprial, takže buď má pre nás nejaké prekvapenie, ktoré si necháva na neskôr, alebo ju nechal bez zmien. Vytušiť sa ale dajú retuše nárazníka, čo je pri faceliftoch takmer povinná jazda.
Najviac sa však toho odohralo v kabíne, ktorá má úplne prepracovanú palubnú dosku vrátane stredovej konzoly. Aj Tucson totiž prechádza na moderný infotainment so širokým zakriveným displejom, podobným, aké používajú elektrické modely Ioniq 5 a Ioniq 6. V skutočnosti ho tvoria dve 12,3-palcové obrazovky prekryté spoločným sklom. Prieduchy ventilácie teraz tvorí široká horizontálna štrbina. Zároveň to uvoľnilo miesto pre veľký odkladací box pred spolujazdcom. A viac ich bude aj na stredovom tuneli, pretože ovládač prevodovky sa presťahoval na stĺpik riadenia.
Čítajte viac Hyundai predstavil nový futuristický koncept. Je ním ‘neviditeľný‘ tankDobrou správou je zachovanie samostatného panelu klimatizácie, dokonca s väčším počtom hardvérových tlačidiel ako predtým. Novú atmosféru dotvára úplne prepracovaný 3-ramenný volant. O technike nepadlo ani slovo. My len dúfame, že okrem známych benzínových motorizácií so 4-valcom 1,6 T-GDi, ktorý je v ponuke v mild-hybridnej (110 kW), hybridnej (110 kW) a plug-in hybridnej verzii (132 kW), ostane Tucsonu aj úsporný naftový motor 1,6 CRDi VGT (85, 110 kW). Doteraz mohli mať všetky motorizácie, až na najslabšie, pohon 4×4 a 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku.
Od modernizácie si Hyundai sľubuje ďalší rast predaja. Doterajšia kariéra Tucsonu bola doslova excelentná. V roku 2022 sa stal Tucson v Európe najpredávanejším kompaktným SUV, keď sa preň rozhodlo viac ako 147 000 zákazníkov.