Mini sa v 60. rokoch preslávilo miniatúrnym hatchbackom, ktorý bol revolučný priečne uloženým motorom pod prednou kapotou a svojou dostupnosťou umožnil mnohým Britom vlastniť osobný automobil. Zároveň však išlo o základ pre športový derivát, ktorý zažiaril na európskych pretekárskych podujatiach vrátane slávnej Rallye Monte Carlo.
V súčasnosti Mini elektrifikuje modelové portfólio a rozširuje ponuku variantov jednotlivých modelov. A nezabúda pritom na športové dedičstvo. Výsledkom je elektrický model Mini Cooper SE vo výbave John Cooper Works (JCW). V jej prípade ide iba o dizajnové úpravy bez navýšenia výkonu. Ten má hodnotu 160 kW (218 k) a k tomu pridáva krútiaci moment 330 Nm. Vďaka tomu auto zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy.
Trakčná batéria má kapacitu 54,2 kWh a podľa normy WLTP umožňuje dojazd 402 km. Jednosmerným prúdom sa dokáže nabíjať výkonom 95 kW, čo znamená, že z 20 na 80 % to stihne za 30 minút. Nabíjanie striedavým prúdom umožňuje palubná nabíjačka s výkonom 11 kW.

Zvonku prezrádza výbavu John Cooper Works kombinácia čierneho laku karosérie a červenej strechy. Identitu prezrádza nedávno predstavené logo s motívom šachovnicovej vlajky. Súčasťou výbavy sú 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin s desiatimi lúčmi v dvojfarebnom vyhotovení, spoza ktorých sa skvejú červené brzdové strmene. Čerešničkou na torte sú červené pruhy na prednej kapote.

Vo vnútri je športová atmosféra zvýraznená športovými sedadlami čalúnenými syntetickou kožou s červeným prešívaním. Centrálny OLED displej ponúka na výber niekoľko zobrazení vrátane športového GO-KART, ktorému dominuje antracitovo červená farba a špeciálny zvukový prejav vychádzajúci z audiosústavy. V tomto režime je upravená aj odozva pedála akcelerátora.

Športová výbava JCW neznamená kompromis v bezpečnosti a v komforte, keďže jej súčasťou je aj parkovací asistent s dvanástimi ultrazvukovými senzormi a štyrmi kamerami. Funkcia Explore okrem toho umožňuje parkovanie prostredníctvom smartfónu, pričom vodič auto ovláda zvonku.