Hyundai Ioniq 5 je prvým elektromobilom Hyundaiu, ktorý si vzala do parády športová divízia N. Urobila z neho doslova okruhové šialenstvo. Jeho dva elektromotory, ktoré „točia“ 21 000 otáčok za minútu a produkujú 478 kW, čo je 650 koní, ho aj vďaka elektronickému diferenciálu e-LSD vystrelia na stovku za 3,4 sekundy. Vodič môže pritom simulovať radenie prevodových stupňov a dostane sa mu aj „benzínovej" zvukovej kulisy. To však Hyundaiu stále nestačí, a tak pripravuje ešte ostrejšiu verziu NPX1.
Čítajte viac Hyundai Tucson: Odolnejší vzhľad a revolúcia v kabíneTá sa ukázala na autosalóne v Tokiu ešte s prívlastkom konceptu. No už teraz vyzerá priam desivo. Divízia N totiž pre Ionioq 5 N pripravila špeciálny tuningový bodykit, ktorý si budú môcť čoskoro zákazníci vybrať z katalógu dielov N Performance Parts. Podobne ako pre benzínové modely i20 N, i30 N a v USA aj Elantra N. Obsahuje karbónový predný splitter, prahové lišty, zadný difúzor, zadné krídlo, ľahké karbónové kolesá, vysokovýkonný brzdový systém a výškovo nastaviteľné pružiny. Interiér konceptu je vylepšený čalúnením z Alcantary a pretekárskymi sedadlami.
Súprava N Performance Parts aplikovaná na koncept NPX1 bude dostupná už v tomto roku. „Hyundai robí krok vpred ako líder v oblasti nových tuningových dielov vhodných pre éru vysokovýkonných elektromobilov, ako to demonštruje koncepčný model NPX1,“ povedal Joon Park, viceprezident divízie N. „Neobmedzujeme sa len na tuningové diely, ale vyvíjame aj softvér, akým je napríklad zvuk a kalibrácia vozidla prostredníctvom aktualizácií, ktoré otvoria úplne novú kategóriu individualizácie elektromobilov v tuningovej komunite,“ dodal.