Znie to neuveriteľne, ale prvá generácia Porsche Macan vydržala na výrobných linkách dlhých desať rokov, počas ktorých sa z neho predalo 800 tisíc kusov. Nadviazala na úspech väčšieho modelu Cayenne, ktorý sa stal bestsellerom značky. Teraz prišiel čas na generačnú výmenu a tá sa nesie v duchu prechodu na elektrický pohon. Nový Macan bude totiž v Európe dostupný len ako čistý elektromobil.
Dizajnovo vychádza z prvého elektrického modelu Porsche, ktorým je model Taycan. Stojí na platforme Premium Platform Electric (PPE) a z hľadiska rozmerov si Macan medzigeneračne najviac polepšil v dĺžke rázvoru náprav. Ten je oproti predchodcovi o 86 mm dlhší a meria 2 893 mm. Celková dĺžka auta je 4 784 mm, na šírku meria 1 938 mm a je vysoké 1 622 mm.
Predná maska pripomína vďaka tvaru svetiel Taycan a tie môžu byť vybavené technikou Matrix LED. Vzadu sa nachádza pre Porsche typická červená LED linka a eleganciu dodávajú karosérii bezrámové okná. Maximálny rozmer diskov kolies môže byť až 22 palcov a obuté sú do pneumatík Michelin Pilot Sport EV. Koeficient odporu vzduchu je výborných 0,25.
Vo vnútri je jasným poznávacím znakom trojica displejov. Pred vodičom je digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou dlhou 12,6 palca. V strede sa nachádza obrazovka infotainmentu, ktorá má uhlopriečku 10,9 palca a rovnako veľký displej môže byť za príplatok aj pred spolujazdcom. Okrem toho má vodič možnosť čerpať informácie aj z head-up displeja s rozšírenou virtuálnou realitou.
Čítajte aj Porsche Taycan: Elektrické kupé krízu nepozná. Prevalcovalo aj ikonu 911Oproti predchodcovi si druhá generácia Macanu polepšila vo variabilite nastavenia sedadiel, ktoré môžu byť až o 28 mm nižšie vpredu a o 15 mm vzadu. Batožinový priestor má objem 540 litrov a okrem toho je možné využiť dodatočný úložný priestor pod prednou kapotou, ktorý má objem 84 litrov.
Na výber sú dve verzie
Porsche Macan bude k dispozícii v dvoch variantoch, a to Macan 4 a Macan Turbo. Oba poháňajú dva elektromotory a oba využívajú 800-voltovú sústavu. Rozdiely však sú vo výkone a v dojazde. Macan 4 má výkon 300 kW (408 k) a krútiaci moment 650 Nm. To mu umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a ísť maximálne 220 km/h. Macan Turbo má výkon až 470 kW (639 k) a krútiaci moment 1 130 Nm. Vďaka tomu zrýchli na stokilometrovú rýchlosť za 3,3 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 260 km/h.
Obe verzie čerpajú energiu zo 100kWh akumulátora, ktorého využiteľná kapacita je 95 kWh. Ten možno nabíjať výkonom až 270 kW, pričom z 10 na 80 % sa nabije za 21 minút. Výnimočnou schopnosťou elektrického Macanu je schopnosť rozdeliť 800-voltovú batériu na dve 400-voltové a tým optimalizovať nabíjanie v závislosti od druhu nabíjacej stanice. Normovaný dojazd Macanu 4 je 613 kilometrov a Macan Turbo zvládne na jedno nabitie prejsť vzdialenosť 591 km.
Medzi technické vymoženosti Porsche Macan druhej generácie patrí aktívny vzduchový podvozok PASM s dvojventilovou technikou a regulovateľnou svetlou výškou, aktívne riadenie zadnej nápravy do piatich stupňov a elektronická uzávierka zadného diferenciálu. Prvé kusy druhej generácie Macanu sa k zákazníkom dostanú v druhej polovici roku. Základná cena Macanu 4 je na nemeckom trhu stanovená na 84 100 eur. Najnižšia cena za Macan Turbo je 114 600 eur.