Arkanu uviedol Renault na trh roku 2020. Jeho prvé SUV-kupé, ak nepočítame bývalú ruskú verziu, postavenú na lacnejšej platforme Dacie, o zákazníkov núdzu naozaj nemalo. Francúzska značka doteraz predala približne 163 000 kusov a ak by sme k Arkane prirátali aj kórejské dvojča Samsung XM3, bolo by registrácií dokonca 240 000. Arkana je totiž globálnym modelom Renaultu, pretože okrem Európy sa predáva aj v Austrálii, na Novom Zélande, ale aj v Japonsku či Izraeli alebo v Čile. Zaujímavé je, že najpopulárnejšou pohonnou jednotkou Arkany je hybrid E-Tech. V Európe má podiel dokonca až 63 %.
Čítajte viac Renault chystá ďalšie SUV. Vyplní priam virtuálnu medzeruDo roku 2024 Arkana vstupuje v omladenej podobe. Veď na rozdiel od nej už mala novú vizuálnu identitu väčšina Renaultov – Mégane E-Tech, inovované Clio aj nový Espace či Rafale a Scénic E-Tech. Nové logo je zakomponované do mriežky chladiča v strede tmavej lišty, ktorá spája svetlomety. Štruktúra masky je tiež inšpirovaná diamantmi. Nový je aj predný nárazník. Verzie Techno a celkom nová Esprit Alpine majú navyše aerodynamickú lištu inšpirovanú svetom F1. Tá je buď vo farbe karosérie, alebo má sivý saténový nádych. Nové matné chrómové logo nájdeme aj na veku kufra. V rovnakej farbe sú vyhotovené výfuky. Ponuku farieb obohatil modrý odtieň Midnight Blue.
O modernejší vzhľad sa postaralo nahradenie chrómových dekorácií čiernymi alebo sivými, ako aj dymový nádych svetiel. Spomínaná nová úroveň Esprit Alpine sa môže pochváliť 19-palcovými diskami kolies a spojlerom zlepšujúcim aerodynamiku. Špecifiká nájdeme aj v interiéri. Sedadlá Alpine sú vybavené modrým prešívaním a logom Alpine na zadnej strane a tiež bezpečnostnými pásmi s modrým prešívaním. Vnútorná strana dverí a volant sú doplnené francúzskou trikolórou. Prístrojová doska má na mieste spolujazdca bridlicový vzor, ktorý je nenápadný a zároveň elegantný. Štandardom je tiež elektronický volič prevodovky „e-shifter“.
Ponuka verzií vynovenej Arkany sa v porovnaní s minulosťou zoštíhlila. Úrovne Techno a Esprit Alpine dopĺňa základná Arkana Evolution. No aj tá má pomerne bohatú výbavu. Štandardne obsahuje navigáciu s multimediálnym systémom Renault Easy Link, ktorý ponúka bezdrôtové pripojenie telefónu cez Android Auto a Apple CarPlay. Displej na prístrojovej doske má stále uhlopriečku sedem palcov, ale teraz zobrazuje informácie na väčšej ploche. Na technike sa nič nemenilo. Základom je naďalej platforma CMF-B s predným náhonom a možnosťou mild-hybridného alebo hybridného pohonu.
Čítajte viac Alpine A290: Už vieme, čo bude ‘obúvať‘ francúzsky elektrický hothatchMild-hybridy disponujú známym preplňovaným 4-valcom 1,3 TCe s výkonom 103 alebo 116 kW, spojeným so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Hybrid používa atmosférický 4-valec s výkonom 69 kW a elektromotor s výkonom 36 kW v 6-stupňovej multimódovej prevodovke. Tá používa dva stupne pre elektromotor a štyri pre spaľovací agregát. Systémový výkon dosahuje 105 kW. V meste dokáže hybridná Arkana jazdiť až 80 % času s vypnutým spaľovacím motorom, čo znižuje spotrebu o 40 %. Tá priemerná je podľa WLTP 4,7 litra na 100 km. Sympatické je, že aj napriek použitiu 1,2 kWh batérie má hybridná verzia palivovú nádrž s identickým objemom 50 litrov.
Modernizovaná Arkana je v ponuke už aj na Slovensku. Štartuje na cene 25 900 eur. Za hybrid zaplatíte najmenej 29 700 eur.