Limuzínu ID.7 Volkswagen oficiálne predstavil približne pred rokom. Teraz rozširuje tento modelový rad o verziu kombi. Nový ID.7 Tourer tak patrí k prvým elektrickým automobilom s karosériou typu kombi vo vyššej strednej triede. Tam je Volkswagen súčasne zastúpený aj Passatom Variant novej generácie. Tieto dva modely spolu pokrývajú všetky relevantné druhy pohonu – od benzínových a naftových motorov cez plug-in hybridy až po čisto elektrický pohon.
Asi neprekvapí, že nový ID.7 Tourer sa zadnou časťou karosérie výrazne líši od limuzíny, no dĺžka, šírka, výška a rázvor sú pri oboch karosárskych variantoch totožné. V reči konkrétnych čísiel to znamená, že oba modely majú na dĺžku 4 961 mm, čo je až o 95 mm viac v porovnaní s Arteonom, doteraz najväčšou limuzínou značky. A platí to aj o rázvore náprav s hodnotou 2 966 mm, ktorou prekonávajú Arteon o 133 mm. Výška oboch modelov je 1 538, čo znamená, že ID.7 je síce o 99 mm vyššie ako Arteon, ale zároveň je najnižším modelom rodiny ID.
Zadná časť svojim sklonom radí ID.7 niekam medzi klasické kombi a shooting brake. Samozrejme, Tourer má väčší kufor, pri 5-miestnom usporiadaní je jeho objem 605 litrov, po sklopení zadných operadiel a naložení až po strop je k dispozícii maximálny objem až 1714 litrov.
Nový ID.7 Tourer má elektrický pohon najnovšej generácie s elektromotorom s maximálnym výkonom 210 kW (286 k) na zadnej náprave, ktorý bude na výber s dvoma veľkosťami batérie – buď 77 kWh (Tourer Pro) alebo 86 kWh (Tourer Pro S) – ide pritom o využiteľnú kapacitu, takže sú to pomerne zaujímavé hodnoty. Dojazd s väčšou batériou je až do 685 km (podľa WLTP). Väčšia batéria sa bude dať dobíjať na rýchlonabíjacej stanici s jednosmerným prúdom (DC) výkonom až do 200 kW, menšia výkonom 175 kW. To umožňuje dobiť batériu z 10 na 80 percent kapacity za menej ako 30 minút.
Zaujímavá je aj výbava auta. Patrí do nej sériový head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý premieta relevantné informácie na plochu predného okna v zornom poli vodiča. Vďaka tomu mohli dizajnéri Volkswagen zmeniť architektúru kokpitu, v ktorom má digitálny združený prístroj menšie rozmery, pretože časť informácií preberá head-up displej.
Pozrite si VW ID.7 Tourer až do detailov:Auto samozrejme preberá aj niektoré vychytávky z limuzíny ID.7 ako sú napríklad mriežky ventilácie automaticky ovládané malými elektromotormi alebo sedadlá ergoActive s novou masážnou funkciou a automatickou klimatizáciou sedáku a operadla. Ďalšou inováciou je panoramatické strešné okno „Smart Glas“, ktorého sklenená vrstva sa dá pomocou tekutých kryštálov elektronicky prepínať z priehľadnej na nepriehľadnú.
Úplne novým prvkom je aplikácia Wellness In-Car App v systéme infotainmentu. Umožňuje pomocou troch predkonfigurovaných programov („Fresh up“, „Calm Down“ a „Power Break“) prispôsobiť určité funkcie vozidla tak, aby sa čo najviac zvýšila pohoda posádky počas jazdy alebo pri prestávkach v jazde. Aplikácia pri tom ovplyvňuje napríklad ambientné osvetlenie, ozvučenie, klimatizáciu v interiéri, strešné okno (úroveň jeho priehľadnosti), klimatizáciu a masáž sedadiel a displej infotainmentu.
Čítajte viac VW ID.7: Passat budúcnosti je tu. Na jedno nabitie dá 700 kmNový ID.7 Tourer sa bude vyrábať spolu s limuzínou ID.7 a SUV ID.4 v závode Emden v Nemecku, špecializovanom na elektrické modely. Predpredaj na Slovensku bude spustený v druhej polovici marca a samotný predaj v priebehu júna.