Čínske automobilky sa derú na európsky trh hlavne vďaka elektromobilite, no nezabúdajú ani na zákazníkov, pre ktorých sú elektrické autá momentálne nedostupné alebo nepraktické. Takže v ich ponuke nájdeme aj modely so spaľovacími motormi. A túto ponuku rozšíri novinka MG 3, ktorá sa zaradí do segmentu B, kde v našich končinách kraľuje Škoda Fabia. Navyše pôjde o samodobíjateľný hybrid nazývaný Hybrid+, čím dostane konkurenta aj Toyota Yaris.
Vzhľadom sa MG 3 snaží navodiť dynamický potenciál, a to vďaka ostrým tvarom v prednej maske a prelisom na prednej kapote. Zadná časť už pôsobí umiernenejšie, no nechýba plastová imitácia difúzora. Na výber bude sedem farieb laku karosérie: biela York, modrá St. Moritz, červená Flaming, žltá Morning, čierna Pearl, strieborná Blade a sivá Hampstead.
Interiér budú charakterizovať tri výbavové stupne. Vodič bude čerpať informácie zo sedempalcového digitálneho prístrojového panela a 10,25-palcovej obrazovky infotainmentu. Pod ňou sa nachádzajú aj analógové tlačidlá na nastavovanie rôznych funkcií. Súčasťou je aj navigácia a možnosť prepojiť auto so smartfónmi cez aplikácie Apple CarPlay a Android Auto.
Čítajte aj MG 5 EV: Prvé elektrické kombi je z Číny a predávať sa bude v EurópeNechýbajú ani komfortné a bezpečnostné prvky výbavy ako zadné parkovacie senzory, cúvacia kamera, 360-stupňové zobrazenie okolia vozidla, udržovanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, bezkľúčový vstup, vyhrievané predné sedadlá, vyhrievanie volantu a čalúnenie syntetickou kožou.
Hlavnou prednosťou voči konkurencii bude však jeho hybridný pohon s celkovým výkonom 143 kW (194 k). Zabezpečuje ho benzínový 1,5-litrový štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle a elektromotor, ktorý čerpá energiu z batérie s kapacitou 1,83 kWh. Spaľovací agregát má výkon 75 kW (102 k) a krútiaci moment 128 Nm. Elektromotor pridáva 100 kW (136 k) a 250 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za osem sekúnd, maximálna rýchlosť dosahuje 170 km/h a kombinovaná spotreba paliva je 4,4 l/100 km.
Pomerne exoticky pôsobí trojstupňová automatická prevodovka a viacero režimov fungovania hybridného pohonu. Do rýchlosti 80 km/h vie auto jazdiť čisto na elektrinu, ak má dostatok energie v akumulátore. Ďalšou možnosťou je elektrický pohon, ktorý však získava energiu z generátora, ktorý je roztáčaný spaľovacím motorom. Spaľovací agregát aj vie poháňať predné kolesá a zároveň dobíjať batériu a navyše oba dokážu poháňať prednú nápravu súčasne. Vodič vie správanie auta ovplyvniť voľbou jazdných režimov, pričom môže vyberať medzi štandardným, ekologickým a športovým.
Začiatok predaja je naplánovaný na koniec druhého kvartálu tohto roka. Výrobca plánuje poskytnúť záruku na sedem rokov alebo do prejdenia 150 000 kilometrov.