MG 3: Hybridná čínska novinka zaútočí na Fabiu. Výkonu má na rozdávanie

Tohtoročný autosalón v Ženeve ani zďaleka nepripomína niekdajšiu slávu hlavného európskeho automobilového veľtrhu. Čínska značka MG sa však chopila príležitosti a predstavila model, ktorý zaujme hlavne Európanov.

04.03.2024 10:00
MG 3 2 Foto:
MG 3 sa zaradí do segmentu B, kde v našich končinách kraľuje Škoda Fabia.
debata (8)

Čínske automobilky sa derú na európsky trh hlavne vďaka elektromobilite, no nezabúdajú ani na zákazníkov, pre ktorých sú elektrické autá momentálne nedostupné alebo nepraktické. Takže v ich ponuke nájdeme aj modely so spaľovacími motormi. A túto ponuku rozšíri novinka MG 3, ktorá sa zaradí do segmentu B, kde v našich končinách kraľuje Škoda Fabia. Navyše pôjde o samodobíjateľný hybrid nazývaný Hybrid+, čím dostane konkurenta aj Toyota Yaris.

MG 3 1
MG 3
+6MG 3

Vzhľadom sa MG 3 snaží navodiť dynamický potenciál, a to vďaka ostrým tvarom v prednej maske a prelisom na prednej kapote. Zadná časť už pôsobí umiernenejšie, no nechýba plastová imitácia difúzora. Na výber bude sedem farieb laku karosérie: biela York, modrá St. Moritz, červená Flaming, žltá Morning, čierna Pearl, strieborná Blade a sivá Hampstead.

MG 3 1
MG 3 1
+6MG 3 1

Interiér budú charakterizovať tri výbavové stupne. Vodič bude čerpať informácie zo sedempalcového digitálneho prístrojového panela a 10,25-palcovej obrazovky infotainmentu. Pod ňou sa nachádzajú aj analógové tlačidlá na nastavovanie rôznych funkcií. Súčasťou je aj navigácia a možnosť prepojiť auto so smartfónmi cez aplikácie Apple CarPlay a Android Auto.

MG 5 EV Čítajte aj MG 5 EV: Prvé elektrické kombi je z Číny a predávať sa bude v Európe

Nechýbajú ani komfortné a bezpečnostné prvky výbavy ako zadné parkovacie senzory, cúvacia kamera, 360-stupňové zobrazenie okolia vozidla, udržovanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, bezkľúčový vstup, vyhrievané predné sedadlá, vyhrievanie volantu a čalúnenie syntetickou kožou.

Zadná časť pôsobí umiernenejšie, no nechýba...
MG 3 1 Zadná časť pôsobí umiernenejšie, no nechýba plastová imitácia difúzora.

Hlavnou prednosťou voči konkurencii bude však jeho hybridný pohon s celkovým výkonom 143 kW (194 k). Zabezpečuje ho benzínový 1,5-litrový štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle a elektromotor, ktorý čerpá energiu z batérie s kapacitou 1,83 kWh. Spaľovací agregát má výkon 75 kW (102 k) a krútiaci moment 128 Nm. Elektromotor pridáva 100 kW (136 k) a 250 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za osem sekúnd, maximálna rýchlosť dosahuje 170 km/h a kombinovaná spotreba paliva je 4,4 l/100 km.

Vodič bude čerpať informácie zo sedempalcového... Foto: MG
MG 3 10 Vodič bude čerpať informácie zo sedempalcového digitálneho prístrojového panela a 10,25-palcovej obrazovky infotainmentu.

Pomerne exoticky pôsobí trojstupňová automatická prevodovka a viacero režimov fungovania hybridného pohonu. Do rýchlosti 80 km/h vie auto jazdiť čisto na elektrinu, ak má dostatok energie v akumulátore. Ďalšou možnosťou je elektrický pohon, ktorý však získava energiu z generátora, ktorý je roztáčaný spaľovacím motorom. Spaľovací agregát aj vie poháňať predné kolesá a zároveň dobíjať batériu a navyše oba dokážu poháňať prednú nápravu súčasne. Vodič vie správanie auta ovplyvniť voľbou jazdných režimov, pričom môže vyberať medzi štandardným, ekologickým a športovým.

Začiatok predaja je naplánovaný na koniec druhého kvartálu tohto roka. Výrobca plánuje poskytnúť záruku na sedem rokov alebo do prejdenia 150 000 kilometrov.

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #hybrid #autosalón Ženeva #MG #MG 3
Články podľa značiek