Audi vstúpilo do triedy kompaktov v roku 1996 modelom A3. A urobilo dobre. Začalo trojdverovou karosériou, ku ktorej pribudol neskôr päťdverový hatchback Sportback. Hoci trojdverová verzia časom z ponuky vypadla, portfólio doplnil atraktívny sedan. No a teraz prichádza premiéra v podobe out-doorovej verzie allstreet. Typické označenie Allroad nedostala, pretože to je vyhradené vyšším modelom a vždy sa spája s pohonom oboch náprav quattro. Allstreet prichádza spolu s modernizáciou celého modelového radu, ktorá sa dotkla najmä dizajnu, infotainmentu a bezpečnostných funkcií.
Vynovené Audi A3 pôsobí športovejším dojmom. Postarala sa o to nová širšia bezrámová maska Singleframe, nový nárazník so spojlerom spájajúcim bočné otvory pre prívod chladiaceho vzduchu aj nové reflektory s nastaviteľnou grafikou. Každý z reflektorov totiž obsahuje 24 diód v dvoch radoch. V ponuke sú celkom štyri svetelné podpisy. Vzadu dizajnéri prepracovali najmä nárazník s výrazným difúzorom. Ešte viac emócií prináša verzia S line, inšpirovaná vysokovýkonnými verziami RS. Paletu lakov karosérie doplnili nové odtiene District Green, Ascari Blue a Progressive Red.
Úplne nové Audi A3 allstreet navodzuje dojem SUV. Spoznáte ho na prvý pohľad. Má agresívnejšiu štruktúru masky blízku modelom Q. O ochranu spodných partií karosérie sa starajú čierne plastové lemy blatníkov aj prahov. Na nárazníkoch pribudli klzné dosky. Dobrodružný charakter dotvárajú čierne strešné lyžiny pre uchytenie nosiča. Zmeny zavesenia kolies zvýšili polohu karosérie o 15 mm, no spolu s väčším obvodom pneumatík narástla celková svetlá výška až o tri centimetre. V sérii sú 17-palcové disky kolies, o palec väčšie ako pri sedane a hatchbacku. Za príplatok však môžete voliť aj 18– či 19-palcové kolesá.
Športovejšie pôsobí aj interiér. Má nový dizajn riadiacej páky, vetracie otvory na palubnej doske či látkové dekorácie. Štandardnú výbavu rozšírila klimatizácia, trojramenný multifunkčný volant, stredová lakťová opierka a ambientné osvetlenie. Novú povrchovú úpravu dostala stredová konzola a kľučky dverí. Priplatiť si môžete za výkonnú aparatúru Sonos s väčšími reproduktormi. Infotainment má už v základe 10,1-palcovú obrazovku. Cez rozhranie MMI si môžete aj po kúpe za poplatok aktivovať niektoré funkcie ako adaptívny tempomat, dvojzónovú klimatizáciu alebo asistent diaľkových svetiel.
Túto prax však zákazníci odmietajú, pretože za hardvér zaplatia už na začiatku, no nemôžu ho využívať. Proti týmto praktikám sa ozvala aj Európska únia a niektoré automobilky, ako napríklad BMW, po prvých pokusoch spoplatniť aktiváciu bežných funkcií, od tohto obchodného modelu radšej upustilo. Audi sľubuje aj modernejšie asistenčné systémy, napríklad asistent pre zmenu jazdného pruhu. Na začiatok sa A3 predstaví s dvoma 4-valcovými motormi – benzínovým 1,5 TFSI (110 kW) s mild-hybridnou podporou v modeli 35 TFSI a 2,0 TDI (110 kW) pre model 35 TDI. Oba budú spárované so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Neskôr sa má ponuka motorizácií rozšíriť.
Čítajte viac Audi A7 Avant? Áno, štyri kruhy opäť menia nomenklatúruVšetky modely A3 budú schádzať z výrobnej linky závodu Audi v Ingolstadte a budú k dispozícii na objednávku od marca 2024. Sportback 35 TFSI S tronic začína v Nemecku na 35 650 eurách. Príplatok za Sedan je 800 eur. A3 allstreet 35 TFSI začína na 37 450 eurách.