Ford Tourneo Connect vznikol zo spolupráce s Volkswagenom. V podstate je preznačkovaným Volkswagenom Caddy, a tak môže ťažiť z najnovších technológií nemeckého koncernu. V tomto prípade je to obzvlášť prospešné, pretože okrem benzínových verzií so 4-valcom 1,5 EcoBoost, ktoré poznáme ako 1,5 TSI, a naftových modifikácií s motormi 2,0 EcoBlue, alias 2,0 TDI, sa môže Tourneo Connect pochváliť aj plug-in hybridnou verziou. Áno, plug-in hybridy a čisto elektrický pohon Ford už má alebo bude mať aj v modeloch E-Tourneo Courier, E-Tourneo Custom, ale na rozdiel od nich ponúka práve Tourneo Connect najlepšie riešenie.
Pod jeho kapotou sa totiž skrýva najnovšia plug-in hybridná technológia koncernu Volkswagen, ktorá deklasuje konkurenciu najväčšou batériou aj najdlhším elektrickým dojazdom. Kombinuje 4-valec 1,5 EcoBoost (TSI) a elektromotorom v 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke. Systémový výkon by mal byť 110 kW a krútiaci moment 350 Nm. Predpokladáme, že batéria bude mať hrubú kapacitu 25,7 kWh a tú využiteľnú 19,7 kWh, tak ako v novom Passate. Aspoň na základe deklarovaného dojazdu 110 km. Ešte lepšou správou je, že okrem štandardne dodávanej palubnej nabíjačky s výkonom 11 kW bude možné Tourneo Connect nabíjať aj jednosmerným prúdom s výkonom 50 kW.
To znamená, že elektrický mód bude možné využívať oveľa častejšie. Aj na dlhších trasách s krátkymi zastávkami na nabíjanie. To by nemalo trvať z 10 do 80 % dlhšie ako 30 minút. Bohužiaľ, bližšie informácie Ford neposkytol, čo je veľká škoda. Tourneo Connect PHEV bude ale môcť využívať štyri jazdné módy – čisto elektrický EV Now, hybridný EV Auto, režim pre uchovanie energie na čas, kedy sa ho vodič rozhodne využiť EV Later, a mód EV Reserve, kde si vodič nastaví rezervu energiu v akumulátore, ktorú si ponechá na neskoršie použitie. Plug-in hybridná technológia bude dostupná pre 5-miestnu verziu aj predĺženú 7-miestmu Grand Tourneo Connect s tretím radom sedadiel pre dvoch ďalších cestujúcich.
Podstatné je, že ekologický pohon nijako nenarušil úžitkové vlastnosti Tournea Connect. Po odstránení zadných radov sedadiel majú zákazníci k dispozícii batožinový priestor s objemom až 2,6 kubického metra a vo verzii Grand až 3,1 kubického metra. Priestor vodiča sa nejako nelíši od klasických osobných áut. Palubná doska je vybavené dvojicou 10-palcových displejov. Infotainment zabezpečuje konektivitu cez bezdrôtové rozhrania Apple CarPlay a Android Auto. Nechýbajú ani pokročilé asistenčné systémy ako inteligentný adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde či pri tomto modeli zvlášť praktický asistent cúvania s prívesom.
Čítajte viac Nový Transit Custom: Bestseller Fordu prešiel zásadnou modernizáciouNové možnosti prináša aplikácia FordPass, ktorá zobrazuje zostávajúci dojazd na elektrický pohon, úroveň nabitia akumulátora na čas jeho nabíjania až do plného stavu. Pre väčšie pohodlie aplikácia ponúka aj upozornenia na údržbu, možnosť zamykania a odomykania dverí na diaľku a zobrazuje tiež posledný známy čas a miesto parkovania, aby ste sa vyhli zbytočným pokutám. Turneo Connect bude Ford dodávať v troch úrovniach vybavenia Trend, Titanium a Active s robustným štýlom SUV či panoramatickou strechou. Prvé kusy by mali doraziť k zákazníkom koncom roka, pričom objednať bude možné plug-in hybridnú verziu už v priebehu leta.