Čínske elektrické novinky pribúdajú ako na bežiacom páse. Koncern Geely sa na tom podieľa výraznou mierou, keďže pod jeho krídlami vznikajú aj autá pôvodne európskych značiek Volvo, Polestar, Lotus a Smart. Ale ani to Číňanom nestačilo a rozhodli sa založiť novú značku s názvom Galaxy, ktorá má produkovať prémiové modely vo viacerých segmentoch.
Verejnosti sa značka Galaxy uviedla konceptom Light Concept, ktorým priblížila dizajnové a technické smerovanie jej budúcich noviniek. Tých plánuje predstaviť až sedem, pričom ako prvý príde na domáci trh Galaxy E8. Tento sedan s dĺžkou 5 010 mm, šírkou 1 920 mm a výškou 1 465 mm bude chcieť konkurovať Mercedesu-Benz triedy E, Audi 6, či BMW radu 5. Vďaka elektrickej platforme E-CMA mohli konštruktéri natiahnuť rázvor náprav až na 2 925 mm.
Čítajte viac Geely Galaxy Light: Nádherný čínsky koncept mieri do výroby. Dostane aj satelityKaroséria jednoznačne prezrádza snahu o čo najaerodynamickejšie tvary, i keď predná zacelené maska obsahuje LED svetlá veľmi ostrých tvarov, čo autu dodáva dynamický výraz. Disky kolies môžu mať priemer 18 alebo 19 palcov. Vzadu upúta imitácia difúzora a zadné svetlá prepojené podobne ako majú modely Porsche. Pohotovostná hmotnosť je 2 030 kilogramov.
Geely Galaxy E8 poháňa elektromotor umiestnený na zadnej náprave s výkonom 200 kW (272 k). Ten dodáva firma Viridi Energy Mobility Technology (VREMT), ktorá je súčasťou koncernu. Kapacitu akumulátora zatiaľ výrobca nezverejnil, no vieme, že pôjde o batériu vyrobenú takisto v rámci koncernu Geely a typovo pôjde o lítium-železo-fosfátový (LFP) akumulátor. Vďaka komponentom pochádzajúcim z vlastnej produkcie a kompatibilite s inými koncernovými značkami, dôjde k zníženiu nákladov, čo sa môže prejaviť na priaznivej predajnej cene.
Čítajte aj Geely Galaxy L7: Toto má byť vlajková loď medzi čínskymi SUVSnímky interiéru zverejnené neboli, no dá sa očakávať prémiová elegancia v podobe veľkých displejov a minimalistického dizajnu. Vzhľadom na rozmery auta by si mali cestujúci vzadu užívať nadštandardný priestor, ktorý neuberie z veľkosti kufra.