Úspech sesterských elektromobilov Škoda Enyaq iV a Volkswagenu ID.4 vynikol o to viac, o čo horšie vyšli z laboratórií Euro NCAP Dacie Logan a Sandero, ktoré podstúpili crashtesty v spoločnom kole. Ako vieme, rumunské modely dostali len zahanbujúce dve hviezdičky. Nemecký a český elektromobil, postavené na spoločnej platforme EMP, ich majú po päť. Testami prešli bez zaváhania.
Výsledky nárazových testov
„Enyaq iV aj ID.4 ukazujú pôsobivú úroveň ochrany v rôznych oblastiach a oddeľuje ich maximálne niekoľko bodov. S robustnými štruktúrami na ochranu cestujúcich a batérií, ako aj vďaka čelným, hlavovým a stredovým airbagom v štandardnej výbave dosahujú oba automobily skóre v ochrane dospelých cestujúcich nad 90 percent,“ nešetrí chválou Michiel van Ratingen, generálny sekretár Euro NCAP.
V ochrane dospelých získal Enyaq 94 %, dokonca o percento viac ako ID.4 (93 %). V ochrane detí majú konkurenti zhodných 89 %. K chodcom je však o čosi ohľaduplnejší Volkswagen (76 %), kým Enyaq naň v tejto disciplíne stráca 5 %. Nemecký zástupca bol o čosi lepší aj v oblasti asistenčných systémov, kde má na konte 85 %, kým Enyaq iV 82 %. Sú to však zanedbateľné rozdiely. Mierne lepšie výsledky ID.4 idú najmä na konto technologickej vychytávky, ktorú Enyaq iV nemá.
Čítajte viac Euro NCAP: Trapas, Dacia Sandero zlyhala v crashteste. Má len dve hviezdičky!Volkswagen totiž svoju novinku vyzbrojil technológiou Local Hazard Warning, čo je komunikačný varovný systém medzi vozidlami. Vzájomnou výmenou informácií sa tak účastníci premávky informujú o nehode na ceste, odstavenom vozidle na krajnici alebo o oprave cesty. Euro NCAP dokonca ID.4 za Local Hazard Warning ocenilo zvláštnou cenou.