
Naša legislatíva neprikazuje povinné použitie letných pneumatík. Povinné sú len zimné pneumatiky, a to od 15. novembra do 31. marca. Aj to len v prípade, že sa na vozovke nachádza súvislá vrstva snehu a ľadu. To ale znamená, že kým celoročné použitie letných pneumatík naráža na legislatívu, tých zimných sa to netýka. V podstate ich môžete používať 12 mesiacov v roku. Nemôže vás za to pokutovať polícia a ani poisťovne by v prípade poistnej udalosti nemali robiť problémy a mali by škodu uhradiť v plnej výške.
Čo dokáže urobiť prasknutá pneumatika za jazdy s kamiónom?

Samozrejme, väčšina motoristov poctivo prezúva, a tento úkon, ak teda nepoužívajú celoročné plášte, má už dávno za sebou. Napríklad podľa nedávneho prieskumu spoločnosti Continental prezuje zo zimných na letné pneumatiky do konca apríla až 90 % vodičov a ďalších šesť percent tak urobí do konca mája. To znamená, že na letné pneumatiky potom z rôznych dôvodov neprezujú iba štyri percentá motoristov. Najčastejším dôvodom je buď používanie celoročných plášťov, alebo snaha dojazdiť opotrebované zimné pneumatiky. Nie je to však dobrý nápad.


Ako vyplýva z označenia zimných pneumatík vločkou a písmenami M+S (Mud+Snow), sú určené do blata a snehu v chladnom počasí. Aj preto majú v porovnaní s letnými plášťami výrazne odlišnú konštrukciu a vysoké letné horúčavy im rozhodne neprospievajú. Ešte horšie je, že majú negatívny vplyv na bezpečnosť. Ak teda patríte k tým, ktorí to chcú v lete skúšať na zimných pneumatikách, tu sú dôvody, prečo to radšej nerobiť. Minimálne by ste mali byť za volantom veľmi opatrní. Negatív je viac, než si myslíte.