Aj tento rok vyhodnotil nemecký ADAC svoje výjazdy k motoristom, ktorí potrebovali vlani pomoc na ceste. Takto sa do štatistík spoľahlivosti dostalo 155 modelov áut 20 značiek s vekom od troch do 10 rokov. V štatistikách nefigurujú len modely, ktorých je v Nemecku registrovaných menej ako 7 000 kusov. To preto, aby boli výsledky čo najobjektívnejšie. Novinou je, že do štatistík sa konečne dostali štyri elektromobily, pretože ich frekvencia na nemeckých cestách stúpla. Ide o BMW i3, Renault Zoe, Teslu 3 a VW ID.3. V budúcnosti ich bude určite pribúdať.
V štatistikách sa tiež nezohľadňujú poruchy, ktoré si privodí majiteľ sám. Napríklad výjazd z dôvodu defektu alebo z dôvodu nedostatku paliva v nádrži. Problémy áut, ktoré ostali visieť na ceste, sa za posledné roky až tak nemenia. Tradične najväčší počet zlyhaní má na konte nefunkčná štartovacia batéria. Vlani bol podiel tejto poruchy až 43,2 %. Nasledujú poruchy motora a riadenia motora (23,8 %), poruchy štartérov a generátorov (10,4 %), zlyhania pneumatík (8,4 %) a poruchy zámkov, kľúčov a imobilizérov, na ktoré pripadalo 7,2 % výjazdov.
Čo sa týka vybitých batérií, ADAC priznáva, že často je tu spoluvina majiteľa. Napríklad ak nezavrie kufor, nechá rozsvietené svetlo v interiéri alebo s autom jazdí tak málo, že batéria nemá šancu sa dobiť. V podrobných štatistikách nájdete všetkých 155 hodnotených modelov, rozdelených dokonca podľa rokov výroby. Zároveň však ADAC zverejňuje aj najväčšie hviezdy, a naopak, najväčšie „prepadáky“ sezóny. Pohľad do rebríčka našťastie ukazuje, že je výrazne viac vozidiel, ktoré sa pokazia len zriedkavo, ako modelov, ktoré sa kazia opakovane. Medzi najlepšie patrí Audi A4 , BMW 1, 3 a X3, naopak, najvyššiu poruchovosť mal Fiat Ducato vyrobený v roku 2013.
V triede kompaktov si vavríny odnáša Suzuki Ignis a je dokonca najlepšie za posledné štyri roky. Doterajší líder triedy Toyota Aygo je na tom dobre, no na Ignis nemá. Ako najspoľahlivejšie malé autá vynikajú aj Audi A1, Mini a malé SUV Suzuki Vitara. Naopak, Smart ForFour opäť ukázal svoje slabiny. V nižšej strednej triede môžeme nájsť množstvo modelov so spoľahlivou technikou. Toyota C-HR a Corolla medzi ne ale nepatria. Pred rokmi by dal za ne ADAC ruku do ohňa, teraz to však neplatí. Zápasia totiž s problémami s batériou. V strednej triede vyvolávajú obavy už tradične veľké rodinné MPV od Fordu, Seatu a Volkswagenu. Menej problémov majú len mladšie ročníky VW Sharan.
Čítajte viac Dekra: Toto je 12 najporuchovejších áut v testoch na 100-tisíc km. Pozor na neDobré meno si neurobil v strednej triede ani Opel Insignia a Toyota RAV4 je prvý raz na chvoste rebríčka. Čo sa týka luxusných áut, ani jeden model nespĺňal minimálne požiadavky na počet registrácií, takže ich v rebríčku nenájdeme. Z piatich modelov dodávok sa ako primerane spoľahlivý javí iba Mercedes Sprinter. Naopak, ako jedno z najhorších áut sa ukázal spomínaný úžitkový Fiat Ducato. Elektromobilom sa darilo. Nepatria síce na špičku rebríčka, ale ani k čiernym ovciam štatistík. A čuduj sa svete, najčastejšie majú problém s 12 V batériou, ktorá napája napríklad palubnú elektroniku. Ak zlyhá komunikácia „štartovacej“ batérie s tou trakčnou, vybije sa.