
Je tu čas prezúvania. A tak vám po testoch zimných pneumatík autoklubu ADAC a expertov z Tyre Reviews prinášame ďalší. A je veľmi zaujímavý, pretože hodnotí pneumatiky s profilom 235/55 R18 pre extrémne širokú skupinu SUV. A nielen to. Porovnáva tri lacné čínske výrobky so siedmimi renomovanými zvučných mien. Otázkou teda je, či má význam šetriť a či sa kúpou lacných plášťov neznámych výrobcov nevystavujete rizikám. V minulosti sme už totiž boli svedkami toho, že v niektorej z disciplín vedeli prekvapiť aj niektorí outsideri.
Hororové gumy na diaľnici!
Ani teraz to v podstate nebolo inak, ale ako vieme, dôležité je, aby boli vlastnosti zimnej pneumatiky vyvážené. Nestačí, ak je dobrá len na snehu alebo na vode. O test sa postarali kluby ACE a GTÜ spolu s rakúskym partnerom ARBÖ. Desať pneumatík vrátane troch čínskych značiek Austone, Fortuna a Sailun podrobili testovaniu na zasnežených cestách pri mínus 4,5 stupňa Celzia vo fínskom Arctic Center Ivalo, ako aj na testovacej dráhe spoločnosti Goodyear vo francúzskom Mireval pri teplote 13 až 18 stupňov. Ako testovacie vozidlá použili obľúbené modely VW T-Roc a VW Tiguan.
Správanie na snehu
V zimnej disciplíne museli pneumatiky ukázať trakciu pri zrýchlení, ovládaní a schopnosť brzdiť na zasnežených cestách. Zrýchlenie nerobilo problém žiadnej z testovaných pneumatík. Rozdiel bol prakticky zanedbateľný. Brzdenie na snehu sa uskutočňovalo pri rýchlosti 35 km/h. Aj tu testovanie prinieslo solídne výsledky pre všetky pneumatiky. Po Bridgestone s brzdnou dráhou 12,26 m sa lacné Austone prekvapujúco umiestnili s brzdnou dráhou 12,3 m hneď na druhom mieste.

Ani pri samotnej jazde na snehu, kde sa preveruje ovládateľnosť, sa nevyskytli žiadne výrazné rozdiely v pneumatikách. Lacné nezaostávali zásadne za drahšími značkami. Austone vykazovalo dokonca rovnako dobrú úroveň ovládateľnosti ako renomovaný Michelin! Obe pneumatiky sa dali na snehu ľahko riadiť, mali dobré bočné vedenie a rýchlo reagovali na zmeny povrchu vozovky. Celkovo poskytovali dobrý pocit z riadenia a boli najlepšie v tejto disciplíne.

Sailun, ktorý v tejto disciplíne síce uzatváral poradie, sa stále nachádzal v žltom, teda vo vyhovujúcom pásme hodnotenia. Vykazoval len mierne slabiny v priľnavosti a jazdnej stabilite v zákrutách, najmä v úsekoch do kopca, ale celkovo sa dal zvládnuť. Zvyšok pneumatík tvoril solídny stred poľa, pokiaľ ide o jazdné správanie na snehu. Pneumatiky Goodyear a Nokian vykazovali minimálnu stratu trakcie pri jazde do kopca a v zákrutách.