Renault už predstavil svoju znovuzrodenú legendu R5. A teraz sa čaká na povestnú čerešničku na torte – ostrú verziu Alpine A290. Hoci neponesie logo materskej značky, bude duchovným nástupcom legendárneho Renaultu R5 Turbo zo sedemdesiatych rokov ale aj dnes už neexistujúcich Renaultov R.S. Predstavu o ňom sme si mohli urobiť vlani, keď sa Alpine pochválilo konceptom A290_β, nie vzdialeným sériovému modelu. Hatchback s dĺžkou približne štyri metre, ale šírkou až 1,85 metra, bude okorenený množstvom aerodynamických prvkov – napríklad spojlermi či otvormi v nárazníku pre prívod chladiaceho vzduchu k batériám. Chýbať nemá ani veľké strešné „krídlo“.
Technické údaje ostávali doteraz tajomstvom, ale Britský Autocar tvrdí, že novinku bude poháňať predný elektromotor s výkonom 160 kW, či je o 50 viac v porovnaní s Renaultom 5 E-Tech. Šušká sa aj o výkonnejšej verzii, ktorá by posielala ku kolesám až 200 kilowattov. Z konceptu A290_β by si mal sériový model požičať systém krátkodobého zvýšenia výkonu na približne 10 sekúnd a tiež kontrolu preklzu, ktorá bude simulovať samosvorný diferenciál. Kapacita batérie bude s najväčšou pravdepodobnosťou zodpovedať väčšiemu paketu v Renaulte R5 E-Tech, ktorý má 52 kWh. Pri ostrej jazde to asi nebude stačiť na viac ako 100 km.
Na výber budú tri druhy „obutia“ – všetky od domáceho Michelinu. Základom sa majú stať plášte Pilot Sport EV so zníženým valivým odporom. Ale ak s A90 vyrazíte na okruh, môžete použiť pneumatiky Michelin Pilot Sport S5. V Dieppe dokonca myslia aj na zimu. Počas tohto ročného obdobia vám ponúknu plášte Michelin Alpin 5. Či si sériová verzia zachová aj nezvyklé usporiadanie sedadiel 1 + 2, teda s pilotom uprostred a dvoma cestujúcimi po bokoch, sa dozvieme neskôr. Koncept tento „lejaut“ v každom prípade mal. Pre sériovú verziu je málo pravdepodobný. Dátum a miesto premiéry však poznáme presne. Alpine A290 sa predstaví 15. júna počas vytrvalostných pretekov 24 hodín Le Mans.