6 dojmov z nového Mercedesu GLE Coupé. Aký je hybrid?

08.12.2019 07:00

Mercedes na trh uvádza novú generáciu modelu GLE Coupé. Kríženec SUV a kupé má v génoch predispozíciu na to, aby sa stal miláčikom publika. Elektrifikácia prerastá celým automobilovým sektorom. Dáva zmysel kombinácia elektrického a naftového motora v tak mohutnom aute? Nový model sme boli vyskúšať v rakúskych Alpách.

Mercedes-Benz GLE Coupé má aj hybridnú verziu s...
Mercedes-Benz GLE Coupé má aj hybridnú verziu s označením 350de Autor: Mercedes-Benz

1. Dizajn útočí na city

Nový Mercedes GLE Coupé vychádza z triedy GLE, ktorá na trh prišla v tomto roku. GLE sme vyskúšali v redakčnom teste. Tradičné SUV však nie je dostatočne sexy. Karoséria tvaru kupé je.

GLE Coupé vyzerá výrazne dynamickejšie a dramatickejšie. Bežné SUV pri ňom vyzerá neohrabane. Kým prednú polovicu majú kupé a SUV takmer totožnú, rozdiel sa odohráva najmä vzadu. Štíhle zadné svetlá sa na jednoliatej zadnej časti SUV strácajú, pôsobia neproporčne. Pri pohľade na GLE Coupé tento pocit nemáme.

Predná časť je zhodná s SUV verziou modelu GLE.
Predná časť je zhodná s SUV verziou modelu GLE. Autor: Mercedes-Benz

Z interiéru sa vytratil pocit obrovského priestoru. Najmä v zadnej časti sú priestorové pomery výrazne obmedzenejšie. Mercedes však nejde až na hranu, kedy cestujúci na zadných sedadlách musia v bežných podmienkach pristupovať ku kompromisom.

2. Váhavý hybrid

Do ponuky prichádza model GLE 350de Coupé, ktorý kombinuje naftový a elektrický motor. Na papieri pohon vyzerá ideálne. Základ tvorí dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonom 194 koní, ktorý spĺňa najprísnejšie ekologické normy. Jeho výkon je 194 koní. V podvozku je uložená 31,2 kWh lítium-iónová batéria, ktorá poháňa elektrický motor.

Mercedes-Benz GLE Coupé zaujme najmä svojou...
Mercedes-Benz GLE Coupé zaujme najmä svojou siluetou. Autor: Mercedes-Benz

Ide o plug-in hybrid. GLE 350de Coupé môžete dobíjať a dokáže jazdiť aj v elektrickom režime. Výrobca v elektrickom režime sľubuje dojazd 100 km. V reálnych podmienkach si vodič bude musieť vystačiť s približne 80 km.

Ak je batéria nabitá, oba pohony spolupracujú a dopĺňajú sa. V komfortnom režime sa však elektronika snaží minimalizovať emisie, čo najviac využívať elektrický motor a teda naftový motor ostáva v mnohých situáciách vypnutý.

V prípade hybridu Mercedes sľubuje elektrický...
V prípade hybridu Mercedes sľubuje elektrický dojazd 100 km. Autor: Mercedes-Benz

Kým v meste to problém nemusí byť, v prudkých alpských stúpaniach áno. Každý výjazd zo zákruty je sprevádzaný čakaním. Elektronika sa najprv snaží vyhovieť vodičovmu pokynu elektromotorom. Keď to nestačí, štartuje naftový motor, ktorý pridáva potrebný výkon. Kým sa tak stane, prebehne niekoľko desatín sekundy. To už vodič brzdí do ďalšej zákruty, naftový motor sa vypína a všetko začína znova.

Športový režim však váhavé reakcie hybridného ústrojenstva eliminuje. Výhodou tohto pohonu je možnosť prevádzky s nulovými priamymi emisiami. Hodiť sa to môže napríklad v meste.

Interiér GLE Coupé zdieľa s modelom GLE.
Interiér GLE Coupé zdieľa s modelom GLE. Autor: Mercedes-Benz

3. Nekompromisný šesťvalec

Omnoho lepší jazdný prejav má trojlitrový šesťvalcový naftový motor s označením GLE Coupé 400d. Naftová pohonná jednotka, ktorá taktiež plní najnovšie emisné limity, má omnoho nekompromisnejší prejav. Aj v komfortnom režime výrazne lepšie reaguje na pokyny pravej nohy vodiča.

Motor sa navyše vyznačuje kultivovanosťou. Zvuk, ktorý produkuje, posádka počuje tlmene. Vibrácie sú minimálne. Nevýhodou je, že v mestskej premávke pri nízkych rýchlostiach nedokáže úlohu odovzdať elektrickému motoru a batériám.

Zadná grafika svetiel je kontroverzná. Nie...
Zadná grafika svetiel je kontroverzná. Nie každému sa páči. Autor: Mercedes-Benz

4. Hybrid je ťažší. Svoje kilá chce zamaskovať

Kombinácia spaľovacieho motora spolu s elektromotorom a batériami so sebou prináša zvýšenú hmotnosť. Nevyhol sa jej ani Mercedes GLE Coupé. Výrobca zatiaľ nezverejnil pohotovostnú hmotnosť nového hybridného kupé, no predpokladáme, že bude vážiť podobne ako SUV GLE 350de. Jeho pohotovostná hmotnosť je 2 580 kg.

Vzduchový podvozok sa s vysokou hmotnosťou dokáže bezproblémovo vyrovnať. Spoza volantu je evidentné, že táto verzia je od iných ťažšia. Nie je zrejmé, že až tak výrazne. Na druhej strane, GLE 350de núti vodiča k defenzívnej jazde. Spolu s hmotnosťou za to môžu váhavé reakcie hybridného pohonu.

Do batožinového priestoru sa pristupuje cez...
Do batožinového priestoru sa pristupuje cez elektricky otvárateľné dvere. Autor: Mercedes-Benz

5. Podvozok je tvrdší

Nedávno sme vyskúšali SUV GLE 450 a museli sme zhodnotiť, že jeho podvozok je ako obláčik. Kupé je nastavené inak. Strih karosérie ho predurčuje k dynamickejším parametrom. Pneumatické pruženie je rozhodne tvrdšie ako v prípade “štandardného” SUV.

To znamená, že väčšinu času budete chcieť jazdiť v komfortnom režime. Aj v tomto nastavení má automobil dostatočne pevný postoj. V športovom režime pruženie stvrdne natoľko, že na bežné používanie je nepohodlné. V takom prípade kupé drží k asfaltu ako prilepené. GLE Coupé napriek tvaru svojej karosérie a nastaveniu podvozka nie je auto pre každodennú športovú jazdu.

Aj v tomto prípade bude za príplatok dostupný systém E-Active Body Control, ktorý redukuje priečne a pozdĺžne náklony karosérie.

6. Už nie je taký magnet na pohľady ako kedysi

Kombinácia tvarov kupé a SUV ešte pred niekoľkými rokmi pôsobila na zraky verejnosti ako magnet. Spôsobovali to robustné tvary v spojení s líniou klesajúcej strechy. Bol to nový tvar, neopozeraný. Ako prvý ho prinieslo BMW v podaní modelu X6. Fanúšikovia automobilky zo Stuttgartu sa nevedeli dočkať, kedy s podobným štýlom príde Mercedes.

Mercedes-Benz GLE Coupé na trh príde aj s...
Mercedes-Benz GLE Coupé na trh príde aj s verziou AMG. Autor: Mercedes-Benz

Prvé GLE Coupé na trh prišlo v roku 2015. V posledných rokoch sa ponuka takto tvarovaných modelov prudko rozšírila. Prémiové automobilky pristúpili aj k produkcii menších modelov – krížencov kupé a SUV.

Nové GLE Coupé navyše nepôsobí tak robustne ako jeho predchodca. Na pohľad vyzerá omnoho štíhlejšie. Novinka majiteľa do stredobodu pozornosti okolia pravdepodobne nedostane. Máme skôr pocit, že nová generácia pôsobí až prekvapivo nenápadne.

  GLE 350de GLE 400d
Typ Motora vznetový+elektrický vznetový
Zdvihový objem motora (cm3) 1 950 2 925
Počet valcov 4 6
Celkový výkon (kW/k) 235/320 243/330
Celkový max. krútiaci moment (Nm) 700 700
Elektrický výkon (kW)/krútiaci moment (Nm) 100/440
Kapacita batérie (kWh) 31,2
Max rýchlosť (km/h) 210 240
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 6,9 5,7

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#prvá jazda #Mercedes GLE #Mercedes #hybrid
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek