Test: Vo Francúzsku sme vyskúšali nový elektrický Peugeot Partner

Peugeot má prakticky celé dodávkové portfólio elektrifikované. K elektrickému Boxeru a Expertu teraz pribudol e-Partner. Krátko sme ho vyskúšali vo Francúzsku.

21.11.2021 18:32
debata
Peugeot e-Partner sa zvonku od... Foto: Pravda, Martin Domček
Peugeot e-Partner (2021) Peugeot e-Partner sa zvonku od "spaľovacej" verzie odlišuje len minimálne. Napríklad logom v zadnej časti.

Peugeot e-Partner, ktorý sme mali možnosť vyskúšať vo Francúzsku, je prakticky identickou „dvojičkou“ modelu Citroën e-Berlingo. Keďže väčšina technických parametrov a aj jazdné vlastnosti sú pri oboch identické, viac si o nich môžete prečítať v článku, kde sme popísali naše dojmy z jazdy s e-Berlingom.

Takmer identické dvojičky

V tomto texte sa sústredíme hlavne na to, v čom sa obe autá odlišujú. E-Partner prichádza v dvoch verziách karosérie, ako furgon (2 dĺžky: štandardná dĺžka L1 má 440 cm, predĺžená dĺžka L2 má 475 cm, až 3 miesta), a ako polokombi (až 5 pevných alebo sklopiteľných sedadiel, výhradne v predĺženej dĺžke ). Užitočný objem nákladového priestoru je 4,4 m³ pri predĺženej verzii (3,8 m³ pri štandardnej verzii) a je identický ako pri verzii so spaľovacím motorom. Užitočné zaťaženie môže byť až 800 kg, ťažná kapacita maximálne 750 kg.

Peugeot e-Partner (2021)
Peugeot e-Partner (2021)
+9Peugeot e-Partner (2021)

Z vonku e-Partner od Berlinga odlíšite vďaka prednej maske. V prípade testovaného Peugeotu e-Partner majú predné svetlá komplikovanejší tvar, čo spolu s inak riešeným predným nárazníkom pôsobí o niečo drahším, respektíve exkluzívnejším dojmom. Od spaľovacej verzie ho odlíšite napríklad aj vďaka monogramu e-Partner v zadnej časti auta.

To isté možno povedať aj o kabíne. Testovaný elektrický Partner je totiž vybavený plnohodnotným systémom i-Cockpit, vrátane (príplatkového) digitálneho prístrojového štítu a veľkého dotykového infotainmentového displeja na stredovej konzole. Ako analógový, tak aj digitálny prístrojový štít zobrazujú základné údaje o elektrine – jej spotrebu na jazdu, spotrebu prídavných zariadení a aj úroveň nabitia batérie.

Pravdou však je, že napríklad dáta z navigácie sa nám pohodlnejšie odčítali z malého head-up displeja v elektrickom Berlingu než z veľkého digitálneho prístrojového štítu v Peugeote, kde však boli určite komplexnejšie. To je však len drobná a čisto subjektívna poznámka na okraj.

„Elektrodáta“ nájdete aj na stredovom displeji infotainmentu, ktorý je taktiež vybavený špeciálnym menu zobrazujúcim tok energie, aktuálnu spotrebu a spotrebu v preddefinovaných časoch a umožňuje načasovať nabíjanie. Taktiež vidíte úroveň dojazdu rátanú z aktuálneho stavu nabitia batérie a jazdných dát. Navigácia je príplatková.

Tri jazdné režimy

Elektrický motor s výkonom 100 kW (136 k) a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm nám pre tento typ dodávky pripadá dostatočný. Elektrický pohon (elektromotor, invertor a prúdový menič) je podobný tomu, ktorý využíva aj nový väčší e-Expert. Rovnako ako pri ňom je napríklad reduktor prevodovky upravený tak, aby viac zohľadňoval spôsob, akým sú zaťažované úžitkové vozidlá.

Batéria sa môže pochváliť kapacitou 50 kWh, s ktorou má testovaný elektrický Partner, v závislosti od verzie a nákladu, dojazd až 275 km. Tepelná regulácia batérie vám umožní používať 100 kW rýchlonabíjacie stanice, kde môžete tak nabiť batériu na 80% kapacity už za 30 minút. Z 11 kW wall-boxu ho dokážete nabiť z nuly na sto percent približne za 5 hodín.

Batéria je umiestnená v podlahe tak, že objem nákladového priestoru je oproti „spaľovacím“ verziám nezmenený. My sme napríklad „sesterské“ Berlingo vyskúšali aj s dvesto kilogramovým nákladom. Jazdili sme v chladnom počasí s teplotami menej ako 10 stupňov Celzia prevažne po „okreskách“ a navyše sme aj skúšali, čo všetko auto vie.

Peugeot e-Partner (2021)
Peugeot e-Partner (2021)
+13Peugeot e-Partner (2021)

Výsledkom bol priemer približne 26 kWh na sto kilometrov, to je však naozaj len veľmi orientačný údaj. Priemerná deklarovaná spotreba auta je 21,1 až 22,5 kWh na sto kilometrov (podľa WLTP).

Okrem iného závisí aj na zvolenom jazdnom režime. Na výber máte Eco, Normal a Power. V režime Eco jazdíte s maximálnym výkonom 60 kW a krútiacim momentom 190 Nm. V režime Normal sa hodnoty upravia na 80 kW a 210 Nm. A napokon v režime Power, ktorý je vhodný napríklad pri jazde s výrazne zaťaženým vozidlom, stúpne maximálny výkon na 100 kW a krútiaci moment na 260 Nm. Testované auto bolo vybavené aj systémom Grip Control, ktorý síce nenahradí pohon 4×4, ale zlepšuje trakciu auta na rôznych typoch problematických povrchov.

Náklad na jednej strane zvyšoval spotrebu, ale na druhej, 200 kilogramov, z ktorých časť priamo zaťažila zadnú nápravu, mala výrazne pozitívny vplyv aj na jazdný komfort. Auto si s ním dokázalo veľmi dobre poradiť s priečnymi nerovnosťami, nebolo vôbec tak „uskákané“ ako prázdne, jazda bola až prekvapivo pohodlná.

Citroën ë-Berlingo (2021) Čítajte viac Prvá jazda: V okolí Paríža sme vyskúšali nový Citroën ë-Berlingo

e-Partner sme skúšali ako 5-miestne polokombi. V kabíne bola posuvná mreža, ktorá sa dala zaaretovať za prvým alebo za druhým radom sedadiel. Veríme, že to bola záležitosť len „nášho“ testovaného kusu, ale mreža počas celej jazdy pomerne intenzívne rezonovala.

Potešila nás však modularita, viac o nej píšeme v teste elektrického Berlinga. Zdôraznili by sme len možnosť prepravovať extra dlhé náklady vďaka využitiu otvoru medzi nákladným priestorom a kabínou, ktorý sa nachádza za krajným sedadlom spolujazdca. To má, samozrejme, dopredu sklopiteľné operadlovú časť. Zaujal nás aj indikátor preťaženia vozidla umiestnený v nákladnom priestore, ktorý dokáže pri aktivácii pomocou kontrolky upozorniť na to, že ste do auta naložili „viac, než je únosné“.

Peugeot e-Partner sa už chystá na náš trh, v najbližších dňoch budú zverejnené ceny, ktoré by mali byť veľmi príbuzné už zverejneným cenám elektrického Berlinga.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #prvá jazda #test auta #elektrická dodávka #Peugeot e-Partner
Články podľa značiek