Test: Jazdený Renault Captur - v istých kruhoch vážený model

Renault Captur je našim cestám dobre známe auto. Aktuálne sa v predajniach nových áut nachádza druhá generácia. Zdá sa, akoby tento model časom dozrieval. Ale čo s jazdenými kusmi? Oplatí sa kúpiť Catur prvej generácie?

28.11.2021 16:00
debata

Test vznikol v spolupráci s AAA AUTO. Renault Captur napriek dojmu, ktorý budí je malým mestským autom. Vozidlo prišlo na trh v roku 2013 a vydržalo v predaji do roku 2019. Jeho základy treba hľadať v modeli Clio piatej generácie. Práve s ním má tento Captur spoločných najviac vecí.

Videotest

Síce z vonku pôsobí Captur pomerne mohutne, po nastúpení je jasné, že to veľké auto nie je. V porovnaní s Cliom je štýlovejšie. Francúzska automobilka mu poskytla napríklad dvojfarebné lakovanie karosérie, alebo aj dvojfarebný interiér.

Motory

Prvá generácia tohto auta pochádza z doby, kedy štandardom nebol hybridný pohon a elektrifikácia. Z toho dôvodu by ste takéto veci na palube hľadali márne. Renault svojim zákazníkom ponúkal na výber zo štyroch motorov, ktoré dosahovali rôzne stupne výkonu.

Najmenší trojvalec patrí k najlacnejším v ponuke. Foto: Pravda, Martin Majerníček
Renault Captur Najmenší trojvalec patrí k najlacnejším v ponuke.

Základným motorom je litrový trojvalec s objemom 0,9 litra. Ide o jednoduchý agregát, ktorý je v nízkych otáčkach lenivý. Captur s týmto motorom patrí v bazároch k tým najlacnejším. Napriek tomu ide o pomerne odolný motor, ktorý sa hodí najmä do mesta a na kratšie trasy.

Väčšia pohonná jednotka s objemom 1,2 litra sa vyznačuje síce vyššou kultivovanosťou a výkonom, na druhej strane zaostáva v spoľahlivosti. Motor môže trpieť na úniky oleja, čo Renault riešil v rámci záruky. Okrem toho majiteľa môže potrápiť hlučná rozvodová reťaz a problémy s tvorbou karbónových usadením. Pri tankovaní tohto auta by ste mali dbať na kvalitu paliva.

Captur veľmi dobre odoláva hrdzi. Foto: Martin Majerníček, Pravda
Renault Captur Captur veľmi dobre odoláva hrdzi.

Azda najlepším motorom v ponuke je 1,3 litrový štvorvalec, ktorý sa na scéne objavil až v roku 2019, teda koncom výroby tohto modelu. Ide rozhodne o najkultivova­nejší, najvýkonnejší a najdrahší benzínový motor v ponuke Capturu prvej generácie. Navyše sa vyznačuje aj dobrou spoľahlivosťou. Nevýhodou je, že jeho zastúpenie v bazároch je najmenšie. Agregát okrem Renaultu používa aj Nissan a Mercedes.

Captur I. poháňa aj jeden naftový motor. Ide o 1,5 litrový štvorvalec dCi. Hlavnou výhodou tohto agregátu je nízka spotreba nafty. Spoľahlivosť motora je na dobrej úrovni. Až pri vyššom počte najazdených kilometrov ho trápia klasické neduhy naftových agregátov. Dôležité pre udržanie jeho zdravia je, aby sa vodič vyhýbal krátkym trasám.

Interiér je väčšinou poskladný najmä z tvrdších... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Renault Captur Interiér je väčšinou poskladný najmä z tvrdších plastov.

Spoľahlivosť

Okrem vyššie spomenutých problémov s motormi, vie Captur občas prekvapiť aj mrznúcim informačno-zábavným systémom. Vo väčšine prípadov postačí aktualizovať jeho softvér, čo je však možné len v servise.

Renault Captur môže mať na palube aj... Foto: Pravda, Martin Majerníček
Renault Captur Renault Captur môže mať na palube aj automatickú klimatizáciu.

Podvozok sa radí spoľahlivosťou k tým odolnejším. Ako prvé sa zvyknú pýtať na výmenu tyčky predného stabilizátora. Captur s najmenším trojvalcovým motorom môže mať rýchlejšie opotrebované brzdy. Renault totiž v tomto prípade použil kotúče s menším priemerom.

Dôležité je tiež spomenúť, že Renault Captur sa vyznačuje vynikajúcou antikoróznou ochranou. To znamená, že hrzdu na týchto autách nájdete len veľmi zriedka. Ak sa už nejaká objaví, pravdepodobne jej predchádzalo poškodenie laku.

Renault Arkana 1,3 TCe 140 R.S. Line - test 2021 Čítajte viac Test: Renault Arkana 1,3 TCe R.S. Line – ‘X4‘ pre chudobných očarí dizajnom aj kufrom

„Captur bol v porovnaní s Cliom citeľne drahší, pritom vyššiu úžitkovú hodnotu neponúkol. Napriek tomu išlo v posledných rokoch o jeden z predajných pilierov automobilky. Vzhľadom na jeho predajné výsledky potom ale pri pohľade do ponuky slovenských bazárov prekvapí, že ojazdených Capturov na trhu žiadny veľký nadbytok nie je, a to ani po viac ako 6 rokoch od uvedenia. V minulých rokoch totiž veľa Capturov zmizlo za hranicami, o mladé ojazdené autá zhruba do troch rokov veku bol enormný záujem a z českých aj slovenských bazárov sa často exportovali na západ, väčšinou do Francúzska alebo krajín Beneluxu. Na našom trhu totiž Captur už ako nové auto vychádzal v porovnaní s Európou výhodnejšie a zahraniční obchodníci si príležitosť k zisku pochopiteľne nenechali ujsť. Najlacnejšie kusy dnes zoženiete tesne pod 8 tisíc Eur. Trojvalec 0,9 TCe je považovaný za spoľahlivejšiu motorizáciu, ako 1,2 TCe, tá je však napriek horšej povesti veľmi dobre predajná, a to najmä s automatickou prevodovkou,“ Jindřich Topol, regionálny manažér výkupu AAA AUTO

Záver

Ak hľadáte auto do mesta, ktoré má o čosi vyššiu svetlú výšku ako je bežné, Captur môže byť pre vás to pravé. Ak ste fanúšikom šoférovania a radi jazdíte na dlhšie trasy, jeho jazdný prejav vás pravdepodobne nenadchne.

V súčasnosti sa základné ceny tohto modelu pohybujú na úrovni 8-tisíc eur. Za zánovný kus zaplatíte asi 10-tisíc eur. Pred kúpou si rovnako dobre skontrolujte podvozok auta. Napriek tomu, že Captur neponúkal pohon všetkých kolies, niektorí majitelia neváhali a využívali ho na častú jazdu po nespevnených cestách.

Motor Roky výroby Výkon (kW/k) Krútiaci moment Prevodovka (štandard)
0,9 TCe od 06/2013 66/90 140 Nm 5-stupňový manuál
1,2 TCe 06/2013–08/2018 87/118 205 Nm 6-stupňový manuál
1,3 TCe od 01/2019 96/130 220 Nm 6-stupňový manuál
1,3 TCe od 01/2019 110/150 250 Nm 6-stupňový manuál
1,5 dCi od 06/2013 66/90 220 Nm 5-stupňový manuál
1,5 dCi 06/2013–08/2018 81/110 260 Nm 6-stupňový manuál
Renault Captur
Renault Captur
+21Renault Captur

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #test #Renault #video #showroom #Renault Captur #jazdené autá
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek