Hyundai Tucson poriadne rozčeril vody v triede SUV. Najmä vďaka progresívnemu dizajnu. Súčasná generácia urobila z tohto pohľadu veľký krok vpred. „Parametrický“ štýl Tucsonu s jeho anjelskými dennými svetlami, ktoré po deaktivácii „zmiznú“ v maske, či odvážnymi prelismi priam v štýle „origami“ budí obdiv aj viac ako rok od premiéry. My sme navyše dostali do rúk verziu N Line, ktorá hrá na športovú strunu. A vyzerá skvelo. Dizajn obohacuje o lesklú čiernu masku so športovým „výpletom“, športové nárazníky, matné pozadie reflektorov, lesklé čierne spätné zrkadlá, kontrastnú čiernu strechu či „diamantové“ 19-palcové disky obuté pneumatikami s profilom 235/50 R19.
Stále neprehliadnuteľný
Že sa na Tucsone nešetrilo, dokladujú aj zadné svetlá spojené svetelnou lištou, opäť s matným pozadím. A potom je tu dvojitá koncovka výfuku či strieborný difúzor. Za zmienku stojí aj logo Hyundai vygravírované priamo v skle piatych dverí, ďalší dôkaz invencie. Jednoducho, Hyundai dal z tohto pohľadu na frak mnohým zavedeným hráčom. Pôsobí originálne, invenčne a napriek mnohým ostrým prelisom aj nekonfliktne. Bohužiaľ, hoci svetelná technika dodáva Tucsonu na originalite, stretávacie a diaľkové full LED svetlá, umiestnené v nárazníku, nás svojím výkonom príliš nenadchli. Kontroverzné sú aj nízko umiestnené zadné smerové svetlá v nárazníku. Tu ide dizajn tak trochu na úkor funkcionality.
Čítajte viac Hyundai Seven Concept: Elektrické SUV nemá ďaleko od realityProgresívny dizajn prerastá aj do kabíny. Pritom je zariadená veľmi účelne. Horizontálna palubná doska rozdeľujúca interiér na zónu vodiča a spolujazdca napríklad nemá klasickú kaplnku prístrojového panela. To umožňuje veľmi dobrý výhľad vpred. Štíhle sú aj predné stĺpiky. Verzia N Line obsahuje už v sérii 10,25-palcový digitálny kokpit s precíznou „analógovou“ grafikou, ktorý umožňuje tri druhy zobrazenia v závislosti od jazdného režimu. Napriek slabému tieneniu prekvapuje displej dobrou čitateľnosťou. Druhá obrazovka na sklonenej stredovej konzole má rovnakú uhlopriečku a opäť dobré rozlíšenie. Klasické ovládače pre vstup do menu nahradili kapacitné tlačidlá.
Nie sú také praktické ako klasický hardvér, ale je to lepšie riešenie ako úplná integrácia funkcií do obrazovky. Chválime tiež zachovanie samostatného panela klimatizácie, i keď opäť s kapacitnými tlačidlami bez haptickej odozvy. Hardvér nájdeme len vo funkcii ovládačov vyhrievania a ventilácie sedadiel, 360-stupňovej kamery či hill-holdera, ktoré sú umiestnené v prednej časti stredového tunela. K ergonómii nemáme výhrady. Semišom čalúnené elektricky nastaviteľné, vetrané a vyhrievané sedadlá, dokonca s reguláciou sklonu sedáku, sa síce tvária tak trochu športovo, ale v skutočnosti sú stále veľmi pohodlné.
Ergonómia takmer bez chýb
Chybu nemá ani 4-ramenný volant, našťastie nie sploštený, len si treba zvyknúť na to, že ovládanie tempomatu a palubného počítača je na jednom ramene, takže si ich kolískové spínače občas pomýlite. Lakťovú opierku tvorí samotný stredový tunel, čo znamená, že sa nedá nastaviť, ale je v ideálnej polohe. Jedinú vážnejšiu výhradu tak máme k štyrom tlačidlám ovládania prevodovky. Toto riešenie nie je intuitívne, vyžaduje si vizuálnu kontrolu. A ak sa pomýlite, môže to byť nepríjemné. Čo sa týka priestoru, je Tucson veľkorysý. Evidentné je to aj vzadu. Sedíte síce vyššie, ale stále s dostatočnou rezervou nad hlavou. Chválime tiež priestor na nohy, dlhé „sedáky“ či nastaviteľný sklon operadiel.
K tomu pridáva Tucson množstvo odkladacích priestorov, či už vpredu alebo vzadu a tiež štyri USB porty. Hodnotný dojem dotvára perfektné spracovanie a výber kvalitných materiálov. Športovú atmosféru umocňuje červené prešívanie, logo N Line na volante, no najmä čierne čalúnenie stropu. Páčila sa nám aj funkcia difúzneho vetrania klimatizácie, ktorá dokáže udržiavať rovnomernú teplotu v celej kabíne. Kufor pod elektricky ovládaným vekom má súmerný tvar a dvojitú podlahu. Tú ale nevie mild-hybridná verzia využiť naplno, pretože časť dna zaberá batéria s kapacitou 0,44 kWh. Batožinový priestor tak prišiel o 52 litrov, no stále je ich tu solídnych 546. A po sklopení operadiel priamo z kufra delených v „prémiovom“ pomere 40 : 20 : 40, narastie na 1 725 litrov.