Pokračovanie článku: Test: Toyota Camry – ‘lacný Lexus‘ vytŕča z radu, komfortom aj spotrebou

Agilná aj úsporná

Na technike sa po modernizácii nič nemenilo. A nebol ani dôvod. Toyota je absolútnou špičkou v hybridoch a Camry, ktorá s iným pohonom ani nepočíta, to len potvrdzuje. Pod kapotou má 2,5-litrový atmosférický 4-valec Dynamic Force (131 kW) s rekordnou tepelnou účinnosťou až 41 %, napríklad vďaka Atkinsonovmu cyklu, vstrekovaniu D-4S a elektrickému duálnemu časovaniu ventilov VVT-ie. Spojený je s elektromotorom a planétovou prevodovkou Shiftmatic, ktorá simuluje v manuálnom móde šesť prevodových stupňov. Tie môže vodič „radiť“ pákou na stredovej konzole alebo krídelkami (VIP). To ale využívať nebudete, hybrid vie, čo robiť. Obe pohonné jednotky dávajú vzájomných 160 kW a 221 Nm, čo nie je zlé. Camry tak akceleruje pri hmotnosti čosi nad 1,6 tony na stovku za 8,3 sekundy a problémy jej nerobia ani predbiehacie manévre vo vyšších rýchlostiach. Sily má vždy dosť, i keď na športový zážitok to nie je.

Hybridný systém s atmosférickým 4-valcom 2,5... Foto: Ľuboš Pilc
Toyota Camry - test 2022 Hybridný systém s atmosférickým 4-valcom 2,5 Dynamic Force má výkon 160 kW a krútiaci moment 221 Nm. To je dosť na svižnejšiu jazdu. Elektrická časť pohonu sa navyše postará o potrebné zrýchlenie aj pri predbiehacích manévroch.

Zvyknúť si musíte na špecifický prejav hybridnej sústavy. Najmä na to, že otáčky motora sú „odtrhnuté“ od okamžitej rýchlosti. „Mixérefekt“ je však omnoho kultivovanejší než pri menších hybridoch Toyoty. Jednoducho, objemnejší motor má hlbší zvuk a istú rezervu, vďaka ktorej sa tak nenamáha. Navyše je pri nižších otáčkach, v ktorých sa nachádza väčšinu času, veľmi tichý. Ak by vám dynamika Camry preds ale nestačila, stačí zvoliť mód Sport. Ten zostrí reakcie na plyn, benzínový motor necháva Camry v chode častejšie a tiež si systém robí väčšiu zásobu energie v akumulátore, aby mohol elektromotor vstupovať do hry oveľa častejšie. Funguje to perfektne. A spotreba? Na to, že sa veziete v komfortnom sedane na hranici strednej a vyššej strednej triedy, je Camry neuveriteľne úsporná.

Kufor má slušných 524 litrov, ale prístup doň... Foto: Ľuboš Pilc
Toyota Camry - test 2022 Kufor má slušných 524 litrov, ale prístup doň obmedzuje malý vstupný otvor. S balíkom VIP sa navyše musíte zdať sklápateľných operadiel. Variabilita je teda nulová.

Pri prvom teste, ktorý prebiehal v jarnom počasí, si Camry vystačila s 5,9 litrami benzínu na 100 km. Teraz, počas zimy, bola priemerná spotreba len o 0,6 litra vyššia. A to hovoríme aj o jazdách na krátke mestské vzdialenosti. Jednoducho, cez 6,5 litra sa nedostanete, ani keby ste chceli, a s ľahšou nohou na plyne môžete ísť aj oveľa nižšie. Camry naplní vaše očakávania aj komfortom jazdy. Podvozok je naladený mäkšie ako pri nemeckej konkurencii a dobre tlmí nerovnosti. Presne tak to má pri limuzíne byť. Pomáha záplava asistenčných systémov. Camry vás napríklad citlivo udržiava v jazdnom prúde, prepína diaľkové LED svetlá a dokonca zabrzdí pri cúvaní, ak by malo dôjsť počas parkovania ku kontaktu s iným autom. Dlhá cesta vás skôr zrelaxuje ako unaví.

Luxus za menej ako za Lexus

Na svoje rozmery Camry prekvapí agilitou. Trakčné systémy ju urputne držia v stope pri prudkých zmenách smeru jazdy. A potom je tu veľmi príjemné riadenie. Len pri prudšej akcelerácii v zákrutách sa prejavuje jemné „strhávanie“ volantu, keď pneumatiky s profilom 235/45 R18 celkom nestíhajú prenášať výkon na asfalt. Najviac si ale tento konzervatívny sedan užijete pri komótnej jazde. Toyota však mohla lepšie odfiltrovať hluk pneumatík, evidentné je to najmä na horších povrchoch. No a lepšie zvládnutý by mala mať Camry aerodynamický šum. Škoda, práve tieto faktory kazia zbytočne dojem. Hrubšie akustické sklá by to vyriešili. Inak je Camry zdatným súperom pre zavedených európskych hráčov. Je mimoriadne úsporná, priestranná, pohodlná a k tomu pridáva prémiový punc. No necháva si za to aj zaplatiť.

Toyota Yaris Cross 1,5 Hybrid Dynamic Force AWD-i - test 2022 Čítajte viac Test: Toyota Yaris Cross AWD-i – toto nie je iba hra, toto je SUV!

Navyše sa nevyhla zdražovaniu. Verzia 2,5 Hybrid v najvyššej výbave Executive stála ešte v roku 2019 39 500 eur. Teraz je to 42 000 eur. Vo výbave sú už ale také vychytávky ako bi-LED svetlá, elektricky nastaviteľný vyhrievaný volant, kožené čalúnenie či indukčná nabíjačka telefónu. S naším balíkom VIP za 5 000 eur si Camry polepšila o ventilované sedadlá, trojzónovú klimatizáciu, zadné elektricky nastaviteľné operadlá, elektricky ovládané slnečné clony, head-up displej či audio JBL s desiatimi reproduktormi. Takže cena sa nakoniec vyšplhala na 47 000 eur. Nie je to málo, ale ak to porovnáme so svetom elektromobilov, vychádza úsporná Camry ako víťaz. Pritom sa nemusíte starať o to, kde a kedy nabíjať. Ekológiu má jednoducho v DNA. Toto auto stojí rozhidne za úvahu, ak nechcete splynúť s davom Superbov či Passatov a nemáte na prémiové modely Mercedesu-Benz, BMW alebo Audi.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #test #Toyota Camry
Články podľa značiek