Pokračovanie článku: Test: BMW M240i xDrive Coupé – toto je fosílna nirvána

Šesť omamných valcov

Nové 2 Coupé si môžete dopriať s civilnými 4-valcami 220i (135 kW), 230i (180 kW), dokonca aj dieslom 220d (140 kW), ale skutočný adrenalín sa vyplaví až so 6-valcovou verziou M240i, ktorá si požičala kompletnú techniku väčšieho M440i. Nie je to síce pravoverné M2, na to si ešte počkáme asi rok, ale tých 275 kW výkonu a 500 Nm krútiaceho momentu vám vyrazia dych. Preplňovaný agregát má sily na rozdávanie a to prakticky kedykoľvek. Je jedno akou rýchlosťou práve idete, M240i vždy ochote vyráža vpred. Zo šprintov z miesta vás doslova rozbolí žalúdok. Veď na stovku trieli za 4,3 sekundy, rýchlejšie ako staré BMW M2! A to je asi o dva metráky ťažšie.

Šesťvalcová strojovňa pod kapotou s výkonom 275... Foto: Ľuboš Pilc
BMW 240i xDrive - test 2022 Šesťvalcová strojovňa pod kapotou s výkonom 275 kW je neustálym zdrojom prísunu energie. Stovku má M240i xDrive na tachometri za 4,3 sekundy, rýchlejšie ako predošlé M2.

V režime Sport vás M240i oblaží nádhernou, ale nie agresívnou zvukovou kulisou. Celý tento orchester pritom putuje do kabíny z výfuku a nie z reproduktorov, ako je dnes módou. Prevodovka motoru skvelo sekunduje. Osemstupňový automat sa rýchlo učí, radí rýchlosťou blesku ale stále neskutočne komfortne. Dvojspojky sa v tomto smere na „bavorácky“ Steptronic Sport nechytajú. Ak by vám bolo ľúto za manuálom, ktorý i tak nedostanete, nerobte si starosti, po čase si naň ani nespomeniete. Najmä ak Steptronic poslúcha na slovo krídelká na volante. V manuálnom režime drží maximálne otáčky dokedy si želáte a pri podraďovaní osvieži divadlo omamný medziplyn. Je to rebel, ale stále v slušivom kabáte. A tak aj jazdí.

Kufor nie je vôbec márny. Pod malou kapotou je... Foto: Ľuboš Pilc
BMW 240i xDrive - test 2022 Kufor nie je vôbec márny. Pod malou kapotou je slušných 390 litrov. A to sa dajú operadlá sklopiť priamo z batožinového priestoru.

Za volantom cítiť absolútnu istotu. Štvorkolka prenesie výkon vždy spoľahlivo na asfalt, no aby sa nezabudlo na bavorácke gény, putuje vzad vždy viac hnacej sily. Výjazdy zo zákrut sprevádza nákazlivá, jemne pretáčavá tendencia. Ale pozor! S trakčnou kontrolou by ste žartovať nemali. Vypnutá stabilizácia vám môže rýchlo zraziť hrebienok. M240i je skutočnou „lokomotívou“, ktorá si vyžaduje skúsenosť. Ľahko v nej však uveriť vlastným schopnostiam. Auto doslova číta vaše myšlienky a s variabilným riadením sa vrhá do zákrut presne tam, kam plánujete, všetko však pod kontrolou elektroniky, ktorej zásahy nedáva najavo tak okato. A pocit „pohody“ len zvyšuje neskutočne dobrá filtrácia nerovností.

Podvozok spája dva svety

Jednoducho, M240i vie byť komfortné aj stabilné zároveň. Neobťažuje ranami na nerovnostiach ani nadmerným hlukom. Absolvovať s ním tisíc kilometrov jedným „vrzom“ nie je najmenší problém. V móde Comfort vás vedia jeho adaptívne tlmiče doslova rozmaznávať a zamatový šesťvalec bez vibrácií upokojovať. Za svoje služby si ale pýta poriadnu dávku paliva. Nepomôže ani 48 V mild-hybridná podpora. V meste je M240i doslova nenásytné. Štrnásť litrov na 100 km? Pre šesť valcov žiaden problém. Zhltnú ich ako nič. A to sa snažíte jazdiť „eko“.

BMW M3 Touring - 2022 Čítajte viac BMW M3 Touring: Sen fanúšikov je na dosah. Tvorcovia aj čosi odhalili

Na diaľnici je to oveľa lepšie. Veď pri stotridsiatke netočí motor na osmičke ani 2 000 otáčok. Presuny diaľničným tempom zrazia náhle apetít na sedem litrov. V priemere sme dosiahli 11,2 litra na 100 km, s prevahou mestských jázd. Takže ak jazdíte akýsi zmiešaný cyklus, môžete zísť ešte trošku nižšie. Veľké nádeje si ale nerobte. Niečo za niečo. Podstatné je, že s každou kvapkou spotrebovaného paliva vám toto auto dáva presne to, za čo ste si zaplatili. Je to skutočná „fosílna nirvána“. Možno rozlúčka s érou spaľovacích bavorákov. Asi vôbec najlepšie športové auto od BMW. Silné, isté, emotívne, a pritom obratnejšie ako kupé M440i či agresívne M3 a M4. Stále použiteľné pre každý deň.

Nie je to lacná hračka. M240i xDrive si Mníchov cení na minimálne 54 300 eur. No náš exemplár „naložený“ príplatkami, ako úžasnými sedadlami M Sport, špičkovým infotainmentom ConnectedDrive Plus, audiom Harman/Kardon, adaptívnym tempomatom či adaptívnym podvozkom sa vyšplhal na 71 021 eur. Do úvahy by ale mohla pripadať aj slabšia zadokolka 230i so 4-valcom (180 kW), v základe za 42 500 eur. Možno sú to všetko sumy, z ktorých sa vám zakrúti hlava, ale len do chvíle, kým si neprelistujete cenníky rovnako výkonných elektromobilov. Potom sa nemusí takáto nádherná rozlúčka s fosílnou érou zdať až taká drahá.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #test #BMW #BMW 2 Coupé #BMW M240i xDrive Coupe
Články podľa značiek