Pokračovanie článku: Test: Renault Mégane E-Tech EV60– jazdí ako hothatch, ale nie bez chýb

Silný a agilný

Renault ponúka Mégane E-Tech s dvoma kapacitami akumulátor (40, 60 kWh) a v dvoch výkonových verziách (96, 160 kW). U nás si ale s výberom lámať hlavu nemusíte. V cenníku nájdete len výkonnejšiu verziu s vyšším výkonom. Aj preto má označenie EV60 220k. Automobilka uprednostnila koncepciu všetko vpredu, takže poháňané sú predná kolesá. Výkon 160 kW a krútiaci moment 300 Nm zo synchrónneho elektromotora je vskutku impozantný, najmä ak si uvedomíte, že Mégane E-Tech, hoci nie je žiadnou ľahkou váhou, má na pomery elektromobilov relatívne nízku hmotnosť 1 711 kg, o 100 nižšiu ako napríklad VW ID.3 a o 300 menej ako Enyaq iV 60. Buďte si istý, že na dynamiku sa sťažovať nebudete. Zrýchlenie z miesta aj pružnosť sú pôsobivé. Päťdesiatku máte na tachometri za 3,5 sekundy a stovku za 7,5.

Celý elektrický pohon je situovaný pod prednou... Foto: PILC LUBOS
Renault Megane - test 2022 Celý elektrický pohon je situovaný pod prednou kapotou. Synchrónny elektromotor má 160 kW a 300 Nm. S dynamikou budete nepochybne spokojný.

Pritom Mégane E-Tech ponúka plynulý rozjazd bez „kopancov“ typických pre niektoré elektromobily. Ani pri vyšších rýchlostiach nemá problém so zrýchlením. Teda až na limit 160 km/h, kedy zasiahne obmedzovač. Na to sme si už ale pri „električkách“ zvykli. Viac výkonu by Mégane E-Tech asi ani nezvládol, pretože predné kolesá majú čo robiť aby aj ten súčasný preniesli na asfalt. Škoda, že Renault neuprednostnil zadný náhon. Ale vidieť, že E-Tech ťaží zo športových skúseností niekdajšej divízie RS. Trakčná kontrola a vektorovanie hnacieho momentu fungujú perfektne. K tomu všetkému pridáva E-Tech vskutku bravúrne vyladený podvozok. Toto je elektromobil, s ktorým si dokážete užiť jazdu. Náklony karosérie sú minimálne a stopu drží perfektne. Bez toho aby z vás tuhé pruženie vytriaslo dušu. Naopak, podvozok je prekvapivo poddajný.

Dojazdom v zime neohúri

Extrémne ostré riadenie, s len dvoma otáčkami volantu, vás doslova láka „vymetať“ zákruty. Len škoda, že kladie príliš malý odpor. K tomu všetkému pridáva Mégane E-Tech prémiový komfort. Filtrácia nerovností je jednoducho perfektná a ticho na palube v štýle First Class. Renaultu sa podarilo fantasticky odfiltrovať hluk podvozka a aj ten aerodynamický. Tak ako to ale pri elektromobiloch býva, zábava nemusí trvať dlho. Naša spotreba sa pohybovala okolo 23 kWh na 100 km (s tepelným čerpadlom), takže palubný počítač nám ani raz nesľuboval viac ako 300 km dojazdu, hoci podľa oficiálnych údajov to má byť 16,1 kWh a 450 km. Jazdili sme ale v chladnom počasí. Odhadnúť reálny priemer si po jednom zimnom týždni netrúfame. Máme ale inú skúsenosť.

Parádne 20-placové disky sú obuté plášťami s... Foto: PILC LUBOS
Renault Megane - test 2022 Parádne 20-placové disky sú obuté plášťami s nezvyklým profilom 215/45. Defektu sa radšej vyhýbajte. Asi nie náhodou ponúka Renault pre Mégane E-Tech samozaceľovacie pneumatiky. Priplatiť si 200 eur sa asi oplatí.

V tom istom čase sme mali v rukách novú elektrickú Kiu e-Niro (150 kW, 64 kWh), ktorá je masívnejšia, ale spotreba napriek tomu nikdy neprekročila 20 kWh na 100 km. Takže spotrebou a dojazdom nebude asi Mégane E-Tech nastavovať referenčné hodnoty. Nabíjanie by nemalo byť problémom. E-Tech podporuje nabíjací výkon 130 kWh, takže na silných nabíjačkách mu k úplnému nabitiu stačí hodina a štvrť. Na 50-kilowattovej nabíjačke potrebujete asi pol hodinku na dobitie tretiny akumulátora. Naša verzia Optimum charge obsahovala silnejšiu palubnú nabíjačku s výkonom až 22 kW, bežná verzia super Charge zvládne z domáceho wallboxu maximálne 7,4 kWh.

Voľba len pre „fajnšmekrov“

Mégane E-Tech na nás zapôsobil tak trochu rozpačitým dojmom. V jazdných vlastnostiach, v spracovaní kabíny a v komforte nastavuje jednoznačne latku, má ale aj slabé stránky – najmä spomínaný výhľad, ergonomický „chaos“ na pravej strane volantu, kompromisný priestor na zadných sedadlách a kufor menší ako jeho predchodca. Ceníme si síce odvahu Renaultu postaviť inovatívny elektrický hatchback, s ktorým si s chuťou zajazdíte, ale v kontexte s cenou je to ponuka len pre „fajnšmekrov“, ktorí vedia túto prednosť oceniť. Ako rodinné auto nestačí a ako druhé auto v rodine je extrémnou investíciou. Renault si Mégane E-Tech EV60 220 cení na minimálne 45 200 eur.

Renault 4Ever Trophy Concept - 2022 Čítajte viac Renault 4Ever Trophy: Návrat legendy je na dosah. Tento koncept mieri na linky

Vo verzii Iconic, ktorá je vybavená väčším infotainmentom, audiom Harman/Kardon, zlatými lištami F1či kontrastnou strechou zaň ale zaplatíte 48 200 eur. Nami testovaná verzia ale zamierila cenou ešte vyššie, pretože ani Iconic neobsahuje tepelné čerpadlo, systém vyhrievania batérie, výkonnejšiu palubnú nabíjačku a dokonca ani adaptívny tempomat. Spolu s koženým čalúnením, digitálnym spätným zrkadlom a ďalšími príplatkami sa tak cena vyšplhala na 52 050 eur. Renault v tom však nie je sám. Ceny elektromobilov jednoducho vyrážajú dych. Aj preto je naivné si myslieť, že tradiční zákazníci Mégane presadnú do toho nového – elektrického. Toto je auto pre úplne inú klientelu. Až budúcnosť ukáže, ktorú.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #test #Renault #Renault Mégane E-Tech
Články podľa značiek