
SsangYong Rexton nie je úplnou novinkou. Na trh prišiel v roku 2017 a už pred dvoma rokmi absolvoval veľký facelift. Hoci ani po ňom nie je práve módou ikonou, ako napríklad Defender, zmeny mu rozhodne pomohli. Rexton sa priblížil viac vkusu európskych zákazníkov. Obria predná maska zdobená chrómovými segmentmi je jednoducho neprehliadnuteľná. Oveľa modernejšie pôsobia aj svetlá so štyrmi diódovými modulmi a dennými ledkami v tvare písmena C. Čosi ako matrixové funkcie od nich ale neočakávajte. No na auto tohto typu to bohato stačí. Efektné sú aj nové zadné DLR svetlá. Robustnosť zvýrazňuje vskutku masívny zadný stĺpik a 20-palcové disky obuté pneumatikami s profilom 255/50. Falošné výfuky patria, bohužiaľ, ku koloritu dnešných dní. Možno by Rextonu pomohli masívnejšie plastové oblúky blatníkov, ktoré by odľahčili jeho veľké bočné plochy.

DNA off-roadu, luxus SUV
Krása ale v tomto prípade nie je až taká podstatná, napokon ani Toyota Land Cruiser dizajnom neomráči. Podstatný je charakter tohto auta. Ide o veľký off-road. Alebo skôr SUV? Ani jedno, ani druhé. Zato si berie čosi z oboch svetov. Rozmermi sa môže merať s Land Cruiserom, Defenderom aj Touaregom. Má tiež rámový podvozok, priraditeľný pohon prednej nápravy a redukciu, čo je jasný odkaz starej off-roadovej školy, no zároveň nezávislé zavesenie všetkých kolies, ktoré ho približuje k moderným SUV. A svetlá výška? Tých 225 mm je presne kdesi medzi cestnými esúvéčkami a pravovernými terénnymi predátormi. Že to s off-roadovou povahou ale nemyslel SsangYong až tak nekompromisne, naznačuje napríklad nebezpečne nízko umiestneným radarom tempomatu, civilne tvarovanými nárazníkmi alebo prahmi, ktoré sú dokonale chránené dverami, aby ste sa nezašpinili pri nastupovaní.

Slabšia je aj ochrana podvozka, kde majú kryty skôr aerodynamickú funkciu, než aby účinne chránili nádrž alebo olejovú vaňu. To ale neznamená, že by Rexton nezvládal náročný terén. Naopak, môžete si byť istí, že s prehľadom porazí absolútnu väčšinu „rozmaznaných“ SUV. O tom ale neskôr. Pozrime sa najprv do kabíny. Tu si vás Rexton získa okamžite. Ponúka neskutočne veľa miesta, veď na šírku má 1 960 mm a jeho rázvor náprav je 2 865 mm pri celkovej dĺžke 4 850 mm. Vďaka rámovému podvozku sedíte poriadne vysoko a máte fantastický výhľad. Predné stĺpiky nezaberajú veľa zo zorného uhla a spätné zrkadlá sú priam gigantické. Sedadlá majú veľkorysé rozmery a za ich kožené prešívané čalúnenie by sa nemusel hanbiť snáď ani Bentley. Zároveň sú vyhrievané, ventilované o ovládané elektricky. Ten istý vzor nájdete aj na palubnej doske a výplniach dverí. Jednoducho, na kvalite materiálov si Rexton zakladá.

Vidieť to aj na stredovej konzole „a la“ brúsený hliník. Dokonca držiaky nápojov a priestor indukčnej nabíjačky smartfónov skrýva Rexton pod posuvnými roletkami z rovnakého materiálu, čo rozhodne nebýva zvykom. Kabína má vďaka tomu vyslovene prémiový duch. A aj to, čo nie je prémiové, maskuje Rexton bravúrnym spôsobom. Napríklad tvrdý plast na vrchu palubnej dosky je štruktúrovaný, takže lacno rozhodne nepôsobí. Škoda len, že facelift nezasiahol aj volant, jeho dizajn pripomína staršie časy. Ergonomické chyby sa hľadajú ťažko. Rozsah nastavenia sedadiel a volantu je príkladný. Navyše Rexton nepodľahol digitálnemu šialenstvu. Na volante máte 12 hardvérových tlačidiel, je tu samostatný panel klimatizácie, masívny „joystick“ prevodovky aj fyzické ovládače jazdných režimov či pohonu 4 × 4. Všetko na dosah a intuitívne. Pritom spojil Rexton klasiku s moderným infotainmentom.

Nezabúda na hardvér
Rexton parádny virtuálny 12,3-palcový kokpit s viacerými druhmi zobrazenia vrátane analógovej grafiky, čo veľmi oceňujeme. Solídne je aj rozlíšenie. Rovnako to platí o centrálnom 9,2-palcovom displeji systému Smart Audio Multimedia, ktorý je integrovaný priamo do „palubovky“. Brilantné zobrazenie oceníte najmä pri kamerovom 360-stupňovom zobrazení okolia. Pohyb v menu je jednoduchý vďaka zachovaniu šiestich tlačidiel a ovládača hlasitosti priamo pod displejom. Navigácia má dokonca tlačidlo priamo na volante! Žiadne blúdenie sa teda nekoná. Škoda, že v rámci ponuky nenájdete aj podrobnejšie dáta o spotrebe. Tieto funkcie sú len na prístrojovom paneli. Konektivita so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto je bezproblémová. Rexton vás neobťažuje ani modernými USB-C konektormi. Prednosť dáva klasike. Celkovo luxusný charakter dopĺňa výbava Premium+ s dvojzónovou klimatizáciou, vyhrievaným volantom či roletkami na oknách druhého páru dverí.


Ani na zadných sedadlách sa nebudete sťažovať. Priestoru je dosť na nohy aj nad hlavou, nehovoriac o tom, že cestovanie s trojicou pasažierov vzadu nemusí byť v utrpením. Oceňujeme možnosť nastaviteľného sklonu operadiel, čo je ďalší bonus. A kufor? Tak ten je gigantický, aspoň v 5-miestnej verzii, pretože Rexton si môžete dopriať aj s troma radmi sedadiel. Ten náš ho nemal. Zato pod elektricky ovládaným vekom skrýva 1 051 litrov. To však nie je koniec, pretože sedadlá druhého radu ponúkajú nielen sklopenie operadiel, ale aj preklopenie spolu so „sedákmi“, čo je riešenie pripravené pre prístup k tretiemu radu. Je však výhodou aj pre 5-miestnu verziu. Potom totiž Rexton odvezie od 1 652 (sklopené operadlá) až po 1 977 litrov (preklopené sedadlá). Zabudnete aj na to, že Rexton nemá dvojitú podlahu kufra, pretože toto miesto zabral tlmič a nádrž na AdBlue. Bohužiaľ, pre ten istý dôvod nemá Rexton ani rezervné koleso, dokonca ani v zozname príplatkov. Postačiť mu má lepiaca súprava, čo je pri off-roade doslova trápne.
