
Dacia má odvahu ísť proti prúdu a prišla s novým MPV v dobe, ktorá tomuto typu áut nepraje. A nielen to, hneď pri uvedení ho ponúkla v päť- a v sedemmiestnej konfigurácii. Jogger zaujal aj tým, že už základná verzia jazdí na benzín a LPG.

Navyše má zvýšenú svetlú výšku a s ochranným oplastovaním, alebo aspoň jeho imitáciou, pôsobí tak trochu ako all-road, respektíve zvýšené terénne kombi, čo mu ešte viac pridáva na atraktivite. V neposlednom rade treba spomenúť ceny.
Dacii ide karta
Samozrejme, ani Dacia sa nevyhla zdražovaniu, ktoré postihlo najviac malé autá a autá nižšej strednej triedy. Začiatkom uplynulého roku bola základná cena verzie Jogger TCe 100 LPG (1,0 TCe 110, 74 kW LPG, 67 kW benzín, man.6, 5 miest) 14 550 eur, v polovici uplynulého roku táto verzia už stála 15 650 eur. Keď sa pozrieme do aktuálneho cenníku, tak stojí už 16 200 eur. Stále je to však vynikajúco postavená cena, na ktorú sa žiadne auto na našom trhu s podobnými rozmermi ani v najmenšom nechytá.
A prejavuje sa to aj na predajoch. Nielen na Slovensku, ale v celej Európe, navyše pri všetkých modeloch z portfólia rumunskej automobilky.
Ak by sme pred pár rokmi napísali, že o titul „európskeho kráľa“ v kategórii najpredávanejších áut sa budú spolu naťahovať Tesla s Daciou, asi by si mnohí poklopali na čelo. Ale je to naozaj tak. Už niekoľko mesiacov si to medzi sebou v boji o prvenstvo rozdávajú Tesla Model Y a Dacia Sandero.
Po prvých piatich mesiacoch Dacia Sandero kraľovala európskym predajom. A nielen to. V top 10 najpredávanejších áut v Európe mala Dacia aj druhý model, Duster. Ten prvú desiatku uzatváral. A čo Jogger? Ten sa zmestil do prvej päťdesiatky najpredávanejších áut v Európe.
Po piatich mesiacoch mu patrilo 42. miesto a v top 50 zaznamenal (po Tesle Model Y) druhý najvyšší medziročný nárast predaja – o vyše 200 percent. Zdrojom dát je analytická spoločnosť DataForce, detailnejšie sme o najpredávanejších autách v Európe v roku 2023 písali v tomto článku:

A ako sa Joggeru darí v tomto roku na Slovensku? Za prvých 5 mesiacov sa z neho predalo 445 kusov, čím sa takmer dotiahol na Sandero, takže záujem o tento model je naozaj veľký. Pravdou však je, že Sandero je v súčasnosti celoeurópskym bestsellerom a na slovenský trh sa kvôli vysokému dopytu v západnej Európe dostáva v o niečo menších počtoch, než by si predajcovia priali.