
Honda Jazz je z hľadiska predajov okrajovou záležitosťou. Môže za to cena, ktorou sa Jazz zákazníkom nikdy nelíškal. Má však čo ponúknuť. Presnejšie, oveľa viac ako mnohí konkurenti. Zvlášť teraz, po modernizácii, získal ešte sebavedomejší a športovejší vzhľad. Môže za to facelift s úplne prepracovanou prednou časťou. Jazz dostal konečne klasickú mriežku masky a štrukturovanejší nárazník s veľkou čiernou vložkou. Pôsobí to oveľa lepšie než pôvodné slepé „čelo“. Efektné je tiež čierne pozadie reflektorov – opäť prvok typický pre autá, ktoré sa snažia o športové emócie. S tým síce neladia relatívne malé 16-palcové disky kolies, ale ich aerodynamický dizajn dodáva Jazzu šmrnc.


Po facelifte ešte modernejší
V zadnej časti opäť upútajú pozornosť vynovené matné svetlá aj ich pôsobivá grafika. Mimochodom, modernosť Jazzu dokladujú full-LED predné reflektory, vrátane hmlových, ktoré dostanete v sérii. V našom prípade bol Jazz lakovaný červenou farbou Premium Crystal Red, ktorá urobila tento atypický „monospace“ s dĺžkou len 4 089 mm ešte neprehliadnuteľnejším. Najviac vás ale Jazz očarí v kabíne, ktorá pôsobí vzdušne, moderne a usporiadane. V podstate sa tu veľa nemenilo ale interiér si polepšil kvalitnejšími materiálmi. No čo je podstatné, priestorom dáva konkurencii stále poriadne na frak. Ťaží z výšky a jednopriestorovej karosérie. Miesta dosť je na nohy aj nad hlavou. Rozdvojené stĺpiky síce väčšinou neprajú dobrému výhľadu, ale Honda ich vyriešila excelentne, podobne ako pred rokmi Renault v Scénicu.

Predná časť je ukážkovo štíhla a druhá je k vodičovi natočená užšou stranou. Navyše je tu dokonale horizontálna palubná doska, takže zo zorného poľa neuberá ani stupeň navyše. Všetky jej súčasti sú pod touto líniou. Sedadlá patria k tým najpohodlnejším v triede a majú veľmi príjemný textilný poťah. Jazz si obľúbite aj vďaka volantu s perfektným rozmiestnením ovládačov a na japonský model aj solídnym rozsahom nastavenia. Podobne je to s voličom prevodovky. Jazzu totiž ostala klasická páka na rozdiel od povedzme hybridnej Hondy CR-V s nešikovnými tlačidlami. O malom displeji namiesto klasických “budíkov“ to ale neplatí. Je síce funkčný, informuje o rýchlosti, stave paliva či stave nabitia batérie, zobrazuje výstrahy, ale jeho lacná grafika kazí celkový dojem.

Škoda, že Jazz nedisponuje prístrojmi z väčšej Hondy HR-V, hoci majú tieto dve autá k sebe veľmi blízko. Naopak, rozhranie Connect 2 s navigáciou má solídnu grafiku aj pohotové ovládanie, hoci prístup k niektorým funkciám vám povolí len počas státia. Za jazdy sa ani nepokúšajte spárovať svoj telefón s infotainmentom. Zvlášť oceňujeme, že Honda nešetrila na mechanických ovládačoch. Razí trend, že prílišná integrácia funkcií do obrazoviek je nebezpečná. Takže tu nájdete otočný ovládač hlasitosti aj tradičný „hardvér“ pre vstup do hlavného menu. A ešte lepšou správou je samostatný panel klimatizácie. Veľmi praktický je Jazz aj pohľadu odkladacích priestorov. Na krajoch „palubovky“ sú držiaky na nápoje, pred spolujazdcom sa nachádzajú hneď dve schránky. Ďalší držiak na nápoje je v stredovom tuneli a pollitrové fľaše zas ľahko umiestnite do dverí. Jednoducho, perfektné.

Vzadu je Jazz opäť pred konkurentmi. Prekvapí pomerne veľkorysými rozmermi sedadiel a operadiel. Na kolená ponúka prekvapujúco veľkú rezervu a zlé to nie je ani nad hlavou. No najväčšou „bombou“ sú sedadlá Magic Seats, ktoré je možné sklápať k podlahe alebo ich vyklopiť ako sedadlá v kine. Nádrž je totiž pod prednými sedadlami, takže v takejto konfigurácii vzniká za sedadlom vodiča a spolujazdca obrovský priestor od podlahy až k stropu. No daň za hybridnú technológiu tu predsa len je. Pod zadným vekom ubudlo medzigeneračne 50 litrov objemu. Technici museli nájsť miesto na li-ion batériu hybridného systému. So základnými 304 litrami je však Jazz na tom stále veľmi dobre a po sklopení operadiel ponúka bezkonkurenčných 1 205 litrov. Pod podlahou je ešte hlboká schránka na lekárničku či na menšie predmety.
