Klobúk dole pred BMW. Prečo? Dvojka kupé je totiž auto, z ktorého mníchovská automobilka rozhodne nežije. Ak by neexistovalo, nič strašné by sa nestalo, žialilo by len zopár nadšencov. Napriek tomu sa v Mníchove rozhodli, že svoj typický športový sedan s prívlastkom kupé ponechajú v ponuke. A pritom to bolo oveľa ťažšie a drahšie ako v minulosti. Základom BMW 2 kupé bola totiž vždy kompaktná jednotka. Tá ale zmenila svoj charakter. Všetky nové BMW s jednotkou a dvojkou na začiatku majú totiž spoločnú platformu s Mini. To síce znížilo náklady, no mníchovské kompakty tým prišli o klasický „lejaut“ – pozdĺžne uložené motory a zadný náhon. Čo s tým?
Pozrite si nové BMW M2 v krátkom videu
M4 v menšom balení
Postaviť nové dvojkové kupé ako predokolku by bolo pre entuziastov neprijateľné. BMW vedelo, že ide o „červenú čiaru“, a tak neostávalo nič iné, ako urobiť kupé z väčšieho modelu 3, respektíve 4. Túto misiu splnilo bravúrne. Aj keď to nešlo bez kilogramov navyše. My sme si dvojkové kupé vyskúšali už vlani vo verzii M240 ixDrive. A boli sme nadšení. Lenže tá pravá nirvána na nás ešte len čakala. Do rúk sa nám totiž nedávno dostala skutočná čerešnička na torte – nové BMW M2. Auto snov pre motoristických nadšencov – najmenšie ostré náradie z Mníchova. Už prvé snímky naznačili, že nepôjde len o derivát kupé s poriadne „nadupaným“ motorom. BMW sa totiž rozhodlo doslova vyburcovať vášne.
M-dvojke nadelilo neskutočný tuning, ktorý posunul M2 na míle od jeho základu. Predná časť s bezrámčekovými ľadvinkami a so štvorcovými otvormi pre prívod vzduchu k chladičom a brzdám poriadne rozvírila emócie. Toto nie je dizajn, ktorý vám padne hneď do oka. Skôr provokuje. Pôsobí, akoby ste dvojku „ladili“ pre okruhy kdesi doma v garáži a prácne vyrábali nové diely z laminátu. A presne o to asi išlo – navodiť atmosféru nadšencov a entuziastov motoristického športu. A to nehovoríme o ďalšej provokácii – „šmolkovom“ laku Zandwoort Blue. Jednoducho, BMW sa rozhodlo vyskúšať, čo jeho zákazníci znesú. Ale na to sme si už posledné roky zvykli.
M2 fascinuje aj vydutou kapotou, aby sa pod ňu vôbec zmestila mohutná strojovňa, rozšírenými blatníkmi, a najmä megalomanským difúzorom, spod ktorého vykúkajú dva páry výfukov s priemerom až 100 mm. Pozadie im robí neprehliadnuteľný tlmič. Po prvý raz má M2 nielen zmiešaný profil pneumatík, ale aj rozdielny priemer diskov. Vpredu máte devätnástky a vzadu o číslo väčšie dvadsiatky. O to efektnejšie, ak za čiernym rebrovaním žiaria červené strmene bŕzd M Compound. Nechýba ani o 6 kg ľahšia karbónová strecha. Je však tak trochu na efekt, pretože v porovnaní s predchádzajúcou generáciou má M2 i tak poriadnu nadváhu. Už v základe je to o 280 kg viac! Takže prázdna novinka váži toľko ako staršie M2 s celou posádkou.