Nový Torres vzbudil hneď po uvedení na trh veľkú pozornosť. SsangYong vie totiž prilákať zákazníkov skvelým pomerom ceny a hodnoty. Ukázalo to už Korrando aj luxusný Rexton, ktoré akoby sa cenou zasekli kdesi v minulosti. Lenže medzi tými dvoma modelmi bola donedávna obrovská medzera. A tak prišiel Torres. Cenou síce už neohúri tak ako jeho bratia, ale na druhej strane ide o SUV novej generácie. Vidieť to na dizajne aj technike. Nám sa dostala do rúk najdrahšia verzia 1,5 GDI Turbo s automatickou prevodovkou, pohonom oboch náprav AWD a najvyššou úrovňou vybavenia Premium. Dĺžkou 4 700 milimetrov dáva jasne na známosť, že sa uchádza o priazeň tam, kde doteraz kraľovala Škoda Kodiaq, Nissan X-Trail, VW Tiguan, Toyota RAV4, Hionda CR-V alebo aj o čosi menšia Kia Sportage či Hyundai Tucson.
Pozrite si aj videotest SsangYongu Torres z Motoringu
V off-roadovom štýle
Torres sa ale od nich líši nápaditým dizajnom, dolova útočí na srdcia off-roadistov. Taký drsný charakter v triede SUV nájdete naozaj len ťažko. Úzkou prednou maskou s vertikálnymi otvormi evokuje Torres najnovšie Jeepy, pri pohľade na predný nárazník si zasa spomeniete na Dynamic Schield z niektorých Mitsubishi, zadné svetlá evokujú Range Rover a falošný kryt rezervného kolesa tak trochu staré Pajero. No a zadné stĺpiky v kovovom dizajne, na ktoré je možné nainštalovať kufríky, nezaprú inšpiráciu v Defenderi. Nie je to ale výčitka, všetko spolu to totiž perfektne ladí. Na rozdiel od často nudnej konkurencie, s Torresom na ceste nikdy nesplyniete s davom. Svet pravoverných off-roadov zdôrazňuje aj detailmi – ako červeným krytom ťažného oka v prednom nárazníku alebo úchytmi na takmer horizontálnej prednej kapote. Sympatické.
Naozaj originálny je profil masívnej strechy, ktorá začína za úrovňou zadných sedadiel prudko klesať. Dobrodružný zjav však ukrýva modernú techniku. Napríklad full-LED svetlá s efektnou grafikou a automatickým prepínaním režimu. Mimochodom, tie diaľkové sú umiestnené v nárazníku. A ledky nájdete vlastne všade, vrátane smeroviek. Náš exemplár v úrovni Premium bol navyše vybavený 20-palcovými diskami kolies Diamond Cut, ktoré tomuto mohutnému autu svedčia. Netreba sa o ne v teréne báť, pretože Torres aj tak používa relatívne vysoký profil pneumatík 245/45. Podvozok so svetlou výškou 195 mm je dobre chránený plastovým brnením, ktoré zakrýva prahy a lemuje blatníky. Zaujímavé je, že na karosérii Torresu už nenájdete logo SsangYongu. Dračie krídla sú výlučne na kolesách. Prednosť dostali nápisy Torres. Zdá sa, že rebreanding na KG Mobility je vskutku za rohom.