Napriek tomu, že v Európe žne SsangYong so svojou novou ponukou nevídané úspechy, má za sebou turbulentné obdobie. Z okraja priepasti ho vytiahol nový vlastník, kórejský oceliarsky gigant GK Group. A ako sa zdá, ten pokračuje v pôvodne nastolenej stratégii. SsangYong totiž už v roku 2021 oznámil veľkú elektrickú ofenzívu, ktorá ma do konca dekády vyvrcholiť prechodom na čisto batériové modely. Doteraz však boli kroky SsangYongu na poli elektrifikácie opatrné. V ponuke má jediný elektromobil Korando e-Motion, aj to nie na všetkých trhoch. To sa však čoskoro zmení. Už koncom mesiaca totiž predstaví elektrické SUV Torres EVX.
Čítajte viac Test: SsangYong Korando. Auto, ktorého by sa mali európske SUV začať báťAby na to SsangYong upozornil, zverejnil prvé oficiálne snímky. Samotný Torres však nie je úplnou novinkou. Model, ktorý vypĺňa medzeru medzi Korandom a veľkým Rextonom a pod ktorého kapotou pracuje preplňovaný 4-valec s objemom 1,5 litra s automatickou prevodovkou, podobne ako v Korande, sa totiž predstavil už vlani v lete. Jeho elektrická verzia sa však bude výrazne líšiť. Nová je prakticky celá predná časť. Torres EVX dostal zaslepenú masku, futuristické diódové pásiky a aerodynamicky optimalizované nárazníky. Paradoxne, nikde sa neobjavuje nápis SsangYong ani logo.
To len potvrdzuje informácie, že nový vlastník má v pláne premenovať značku na KG Mobility. Elektrický Torres by bol vhodnou príležitosťou na túto radikálnu zmenu. Odlišnosti nájdeme aj v kabíne, kde sa po prvýkrát objavujú dve širokouhlé obrazovky. Torres EVX by mal dostať batériu s kapacitou 61,5 kWh a využiteľnou 55,3 kWh, ktorá by mu mala poskytnúť dojazd približne 340 km, aspoň podľa normy WLTP. V realite to bude iste menej. Viac sa dozvieme už 30. marca, keď má Torres EVX naplánovanú svetovú premiéru. Podstatné je, že v tejto podobe by mohol doraziť aj do Európy.
Čítajte viac Test: SsangYong Rexton - toto auto sa cenou zaseklo v minulosti