Test: Nissan X-Trail e-Power – ako jazdí veľké SUV s 3-valcom? Fantasticky

Kombinácia SUV strednej triedy a 3-valcového motora neznie príliš lákavo. Ale v podaní Nissanu sa báť nemusíte. Nový hybridný X-Trail jazdí hladko ako elektromobil, len namiesto ťažkej a drahej batérie si so sebou vozí malú elektráreň. A tá pracuje bezchybne. Zázraky v spotrebe ale nečakajte. Zvlášť nie v zime.

09.12.2023 07:00
debata (16)
Nový X-Trail stavil opäť na off-roadové línie,... Foto: Lubos Pilc
Nissan X-Trail - test 2023 Nový X-Trail stavil opäť na off-roadové línie, hoci je o čosi oblejší a aerodynamickejší. Masívnu prednú masku V-motion lemujú delené „matrixové“ LED svetlá.

Na nový Nissan X-Trail sme v Európe čakali o dva roky dlhšie ako napríklad zákazníci v USA, kde sa ako Nissan Rogue predával už od roku 2021. Ako inak, meškanie mali na svedomí emisie. Európsky X-Trail musel totiž podstúpiť rozsiahlu elektrifikáciu. Čakanie sa však vyplatilo. Štvrtá generácia posúva toto SUV strednej triedy, ktoré môže konkurovať napríklad Škode Kodiaq, Honde CR-V či Hyundaiu Santa Fe, do vyššej ligy. My sme si vyskúšali verziu 1,5 e-Power Tekna s pohonom predných kolies. Nad ňou stojí už len Tekna+ so štvorkolkou. Základom novinky je aliančná platforma CMF-C, ale Nissan ju využil inak ako sesterský Renault. A to je dobré. X-Ttrail nie je len jedným z koncernových derivátov, ale autom s vlastným charakterom a úplne odlišnou technológiou pohonu.

Svieži a nadčasový

Novinka je v porovnaní s predchádzajúcou generáciou o 10 mm kratšia a o 10 mm širšia, ale aj o 15 mm nižšia. Proporcie a dizajn považujeme za veľmi vydarené. X-Trail síce nie je módnou ikonou, ale pôsobí moderne a nadčasovo. Navyše si zachoval istú „drsnosť“, ktorá SUV nepochybne svedčí. V novej interpretácii sa predstavuje typická maska V-Motion, na ktorú nadväzujú delené predné svetlá. Tie denné a smerové sú situované na hrane kapoty, kým o ostatné funkcie sa starajú nižšie umiestnené diódy – v Tekne s matrixovou technológiou. Mimochodom, svietia výborne. Efekt plávajúcej strechy umocňujú čierne stĺpiky. Tie zadné zasa odľahčujú tretie bočné okná. Jasným odkazom na svet športovo-úžitkových áut je plastové „brnenie“ podvozka a väčšia svetlá výška.

Nový X-Trail je o 10 mm kratší, o 10 širší a o... Foto: Lubos Pilc
Nissan X-Trail - test 2023 Nový X-Trail je o 10 mm kratší, o 10 širší a o 15 mm vyšší. Odolnosť mu dodávajú masívne chránené prahy. Verzia Tekna jazdí na 19-palcových diskoch.
Nissan X-Trail - test 2023
Nissan X-Trail - test 2023
+12Nissan X-Trail - test 2023

Výfuk ale X-Trail decentne tají pod zadným nárazníkom. Veď sa tak trochu hrá na elektromobil. Náš X-Trail jazdil na 19-palcových diskoch s diamantovým rezom a mal základný biely lak Qak bez príplatku. Aj v tejto podobe vyzerá k svetu, hoci Nissan ponúka tiež dvojfarebné lakovanie s čiernou strechou. Aj v kabíne urobil X-Trail veľký pokrok. Vidieť to už na kvalite materiálov. Úroveň Tekna kombinuje hnedú umelú kožu so sivým textilom. Obšitá je dokonca aj palubná doska. Všetky plochy, ktorých sa dotýkate, sú mäkké a príjemné. Vládne tu poriadok, ale rozhodne nie nuda. Sedadlá sú veľmi pohodlné a spolu s volantom majú veľký rozsah nastavenia. Takže nájsť ideálnu polohu nie je problém. Navyše sa môže X-Trail pochváliť veľmi dobrým výhľadom, čo dnes veru nebýva pravidlom.

Vzadu X-Trail decentne maskuje výfuk. Napokon,... Foto: Lubos Pilc
Nissan X-Trail - test 2023 Vzadu X-Trail decentne maskuje výfuk. Napokon, sčasti by sme ho mohli považovať za elektromobil.
Nissan Hyper Adventure Concept - 2023 Čítajte viac Nissan Hyper Adventure Concept: Elektrický ‘off-road‘ chce napájať celý kemp

© Autorské práva vyhradené

16 debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #Nissan X-Trail
Články podľa značiek