Pokračovanie článku: Test: Nissan X-Trail e-Power – ako jazdí veľké SUV s 3-valcom? Fantasticky

Mix moderny a klasiky

Predné stĺpiky sú relatívne úzke a spätné zrkadlá umiestnené na nožičkách. Hoci sa X-Trail, zvlášť vo verzii Tekna, nebráni digitalizácii, je správne konzervatívny. Nájdete tu stále dostatok hardvéru – na ramenách multifunkčného volantu s príjemným vencom, pod centrálnou obrazovkou a dokonca aj veľký panel klimatizácie s otočnými ovládačmi. Audio sústava má tiež otočný ovládač hlasitosti. Kiež by si konkurencia zobrala z X-Trailu príklad. Nové časy veští posuvný joystick „prevodovky“, 12,3-palcový digitálny kokpit s analógovým zobrazením, 10,8 –palcový head-up displej a 12,3-palcový infotainment. Je ale fajn, že Nissan „nenapchal“ všetko do centrálnej obrazovky. Tá slúži hlavne navigácii, audiu a konektivite, mimochodom s bezdrôtovým prepojením Apple CarPlay a Android Auto. Väčšina nastavení prebieha cez digitálny prístrojový panel.

Nové časy veští digitálny prístrojový panel,... Foto: Lubos Pilc
Nissan X-Trail - test 2023 Nové časy veští digitálny prístrojový panel, voľne stojace rozhranie a head-up displej. No najviac poteší dostatok hardvéru. Stále mu ostal veľký panel klimatizácie či otočný ovládač hlasitosti.
Nissan X-Trail - test 2023
Nissan X-Trail - test 2023
+17Nissan X-Trail - test 2023

Navyše sú tu tlačidlá pre okamžitú aktiváciu nočného režimu či 360-stupňového zobrazenia okolia. Chce to možno trošku cvik, ale rýchlo zistíte, že ovládanie moderných vychytávok je intuitívne. No a riešiť nemusíte ani káble. Je tu klasický USB port aj vstup USB-C. Slušná je tiež ponuka odkladacích priestorov, napríklad veľký box medzi prednými sedadlami alebo schránka v stredovej konzole, kde umiestnite aj dva mobilné telefóny. Výbava je bohatšia ako v minulosti. V X-Traili má premiéru napríklad trojzónová klimatizácia, roletky v oknách zadných dverí, ambientné osvetlenie či vyhrievané zadné sedadlá. Všetky tieto prvky má úroveň Tekna v sérii. Dobre sa budete cítiť aj vzadu. Už nastupovanie je hračkou, pretože dvere sa otvárajú v uhle plných 90 stupňov. A aj tu kryjú prahy.

Vzadu je tiež dostatok miesta. A vo verzii... Foto: Lubos Pilc
Nissan X-Trail - test 2023 Vzadu je tiež dostatok miesta. A vo verzii Tekna aj tretia zóna klimatizácie, vyhrievané sedadlá či roletky na oknách.
Nissan Hyper Concepts - -2023 Čítajte viac Oslávte s Nissanom 90. narodeniny. Darčekmi sú akciové bestsellery so zľavou až do 5 500 eur!

Priestoru je na rozdávanie a sedadlá sú dimenzované naozaj veľkoryso. Operadlá delené v pomere 40 : 20 : 40 možno dokonca nastaviť v dvoch uhloch a zo strednej časti vytvoriť lakťovú opierku. V kufri má síce hybridný X-Trail e-Power batériu, takže litrami objemu neláme rekordy, je ich tu 575, ale Nissan urobil maximum pre variabilitu. Zadné sedadlá delené v pomere 40 : 60 sú posuvné v rozsahu až 220 mm, čo zväčší kufor na úkor priestoru posádky, a po sklopení operadiel vzniká zasa vodorovná ložná plocha. Podlaha kufra je rozdelená na dve časti. Pod oboma nájdete ešte nejaké tie litre navyše, i keď priestor je plytký. Prvú časť možno zafixovať vertikálne, čím kufor rozdelíte na dve časti. K dokonalosti chýba X-Trailu len sklápanie operadiel priamo z batožinového priestoru a nejaké tie háčiky po stranách na uchytenie tašiek.

V kufri si síce časť objemu odhryzla batéria,... Foto: Lubos Pilc
Nissan X-Trail - test 2023 V kufri si síce časť objemu odhryzla batéria, ale stále je tu slušných 575 litrov a k tomu posuvná zadná lavica.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 16 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Nissan #Nissan X-Trail
Články podľa značiek