Mix moderny a klasiky
Predné stĺpiky sú relatívne úzke a spätné zrkadlá umiestnené na nožičkách. Hoci sa X-Trail, zvlášť vo verzii Tekna, nebráni digitalizácii, je správne konzervatívny. Nájdete tu stále dostatok hardvéru – na ramenách multifunkčného volantu s príjemným vencom, pod centrálnou obrazovkou a dokonca aj veľký panel klimatizácie s otočnými ovládačmi. Audio sústava má tiež otočný ovládač hlasitosti. Kiež by si konkurencia zobrala z X-Trailu príklad. Nové časy veští posuvný joystick „prevodovky“, 12,3-palcový digitálny kokpit s analógovým zobrazením, 10,8 –palcový head-up displej a 12,3-palcový infotainment. Je ale fajn, že Nissan „nenapchal“ všetko do centrálnej obrazovky. Tá slúži hlavne navigácii, audiu a konektivite, mimochodom s bezdrôtovým prepojením Apple CarPlay a Android Auto. Väčšina nastavení prebieha cez digitálny prístrojový panel.
Navyše sú tu tlačidlá pre okamžitú aktiváciu nočného režimu či 360-stupňového zobrazenia okolia. Chce to možno trošku cvik, ale rýchlo zistíte, že ovládanie moderných vychytávok je intuitívne. No a riešiť nemusíte ani káble. Je tu klasický USB port aj vstup USB-C. Slušná je tiež ponuka odkladacích priestorov, napríklad veľký box medzi prednými sedadlami alebo schránka v stredovej konzole, kde umiestnite aj dva mobilné telefóny. Výbava je bohatšia ako v minulosti. V X-Traili má premiéru napríklad trojzónová klimatizácia, roletky v oknách zadných dverí, ambientné osvetlenie či vyhrievané zadné sedadlá. Všetky tieto prvky má úroveň Tekna v sérii. Dobre sa budete cítiť aj vzadu. Už nastupovanie je hračkou, pretože dvere sa otvárajú v uhle plných 90 stupňov. A aj tu kryjú prahy.
Priestoru je na rozdávanie a sedadlá sú dimenzované naozaj veľkoryso. Operadlá delené v pomere 40 : 20 : 40 možno dokonca nastaviť v dvoch uhloch a zo strednej časti vytvoriť lakťovú opierku. V kufri má síce hybridný X-Trail e-Power batériu, takže litrami objemu neláme rekordy, je ich tu 575, ale Nissan urobil maximum pre variabilitu. Zadné sedadlá delené v pomere 40 : 60 sú posuvné v rozsahu až 220 mm, čo zväčší kufor na úkor priestoru posádky, a po sklopení operadiel vzniká zasa vodorovná ložná plocha. Podlaha kufra je rozdelená na dve časti. Pod oboma nájdete ešte nejaké tie litre navyše, i keď priestor je plytký. Prvú časť možno zafixovať vertikálne, čím kufor rozdelíte na dve časti. K dokonalosti chýba X-Trailu len sklápanie operadiel priamo z batožinového priestoru a nejaké tie háčiky po stranách na uchytenie tašiek.