COTY: Poznáme európske auto roka. Dve medaily majú Francúzi, jednu Nemci

Výsledky celoeurópskej ankety o najlepšie auto roka sú tak trochu prekvapením. Zlato si odniesol elektrický Renault Scénic E-Tech s pomerne veľkým náskokom pred BMW 5 a obrovským náskokom pred Peugeotom 3008. Dva modely z ocenených môžu poháňať spaľovacie motory. Takže elektrina súťaž celkom neovládla.

26.02.2024 16:30
debata
Výsledky ankety COTY 2024 vyhlásili na... Foto: COTY
COTY - 2024 Výsledky ankety COTY 2024 vyhlásili na ženevskom autosalóne, ktorý sa koná po päťročnej pauze. Otázkou je, či bolo toto miesto vhodné pre význam súťaže. V halách Palexpa totiž vystavuje len päť automobilových značiek.

V predvečer nie príliš bohatého autosalóna v Ženeve, kde vystavuje len päť automobiliek, vyhlásila 58-členná porota motoristických novinárov z 22 európskych krajín víťaza 61. ročníka ankety európskeho auta roka. Stal sa ním elektrický Renault Scénic E-Tech s až 22 nomináciami na prvé miesto. Získal 329 bodov, o 21 viac ako druhé BMW 5/i5 (308 bodov) s 19 top nomináciami. Na tretej priečke skončil Peugeot 3008 (197 bodov).

WCOTY 2023 - traja finalisti Čítajte viac WCOTY: Poznáme tri najlepšie autá roka. Na víťaza si ešte počkáme

Pre Renault ide už o siedmy titul od roku 1964. Ale po poriadne dlhej pauze, pretože naposledy bodoval s Cliom v roku 2006. Francúzska automobilka je iste rada, pretože Scénic E-Tech predstavuje jej elektrickú budúcnosť a na rozdiel od Mégane E-Tech môže mať konečne batériu so solídnou kapacitou 87 kWh, čo znamená dojazd až 620 km. No a spokojné musí byť aj BMW, pretože v histórii ankety COTY je to vôbec po prvýkrát, čo sa mníchovská značka dostala medzi najlepších. Navyše vieme, že prémiovým automobilkám sa v tejto súťaži príliš nedarí.

Automobilovým kráľom Európy pre rok 2024 sa... Foto: Renault/COTY
Renault Scenic E-Tech Automobilovým kráľom Európy pre rok 2024 sa stal elektrický Renault Scénic.

BMW zaujalo kombináciou širokej škály pohonov. V ponuke sú naftové aj benzínové motory, k tomu plug-in hybridy a ešte čisto elektrické BMW i5. Podobne je to s Peugeotom 3008, ktorý sa síce uviedol ako čistý elektromobil, ale naďalej počíta so spaľovacími motormi. Vďaka novej platforme STLA Medium môže byť vybavený batériou s kapacitou až 98 kWh. Šampanské však určite neotvárajú v Kii. Tá mala so svojím luxusným 7-miestnym elektrickým SUV EV9 väčšie plány, než zaujať štvrtú priečku (190 bodov). Veď ide o vlajkovú loď značky nabitú technológiami vrátane 800 V elektrickej architektúry, ktorá jej zabezpečuje bleskové nabíjanie.

BYD Seal - 2023 Čítajte viac WCOTY: Svetovým autom roka môže byť ‘číňan‘. To sa ešte nestalo

Na viac ako piate miesto nemalo „mrštné“ elektrické Volvo EX30 (168 bodov). To napriek veľmi prístupnej cene a brutálnej akcelerácii z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. Zhasli aj nádeje Číny. Elektrický sedan BYD Seal (131 bodov) mal totiž ambíciu byť prvým čínskym modelom ovenčeným titulom európskeho auta roka. Zatiaľ sa to nepodarilo. Rozhodne však bodoval lepšie ako Toyota C-HR (127 bodov), čo naznačuje, že za pár rokov môže byť všetko inak. Spomeňme, že vlaňajším európskym autom roka bol malý Jeep Avenger. Aj ten však ukázal, že titul najlepšieho auta Európy ešte nemusí automaticky znamenať komerčný úspech.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW 5 #COTY #Toyota C-HR #Renault Scénic #BMW i5 #Volvo EX30 #COTY 2024 #BYD Seal #Peigeot 3008
Články podľa značiek