Test: DS 7 E-Tense 4x4 – so spotrebou vie čarovať, ale má to háčik

Vlajková loď automobilky DS prešla vlani faceliftom. Úpravy sa dotkli nielen dizajnu ale aj pohonu. Čistý benzín tu už nenájdete. Zlatou strednou cestou je plug-in hybridná verzia E-Tense 4x4 300k. Vie jazdiť veľmi úsporne no s podmienkou pravidelného nabíjania. Ak nemáte doma zástrčku, nedáva zmysel.

16.03.2024 07:00
debata (5)
Po facelifte má DS 7 širšiu bezrámovú masku,... Foto: Lubos Pilc
DS 7 4x4 - test 2024 Po facelifte má DS 7 širšiu bezrámovú masku, úplne nové LED reflektory aj zvláštne vertikálne denné svetlá s funkciou smeroviek.

DS 7 má za sebou už zopár rokov kariéry. Toto prémiové francúzske SUV, ktorým chcel „Citroën“ konkurovať Audi, BMW či Mercedesu-Benz, preto podstúpilo vlani modernizáciu. To je aj dôvod, prečo sa nám opäť dostalo do rúk. V rámci nej došlo aj na zmenu názvu. Vystačí si bez prívlastku Crossback. Jednoducho, nové DS 7 je len DS 7. No prívlastkov je tu tak či tak dosť. Posúďte sami. Naša verzia má totiž kompletný názov DS 7 Opera E-Tense 4×4 300k (PHEV). Začnime dizajnom. Zmeny sú viditeľné na prvý pohľad. Dizajnéri prepracovali prednú masku. Je širšia, ostrejšia a ubudlo z nej chrómu. K tomu pridáva nový nárazník denné svetlá DS Light Veil v podobe piatich vertikálnych prúžkov. Majú aj funkciu smerových svetiel. Určite pôsobia lepšie ako tie pôvodné. No a nové sú aj hlavné svetlomety.

Naša verzia bola „odetá“ do atraktívnej farby... Foto: Lubos Pilc
DS 7 4x4 - test 2024 Naša verzia bola „odetá“ do atraktívnej farby Blue Sphir a vybavená príplatkovými 20-palcovými diskami Tokyo.
DS  7 4x4 - test 2024
DS  7 4x4 - test 2024
+20DS  7 4x4 - test 2024

Za tými starými bude však možno niekomu možno ľúto, pretože futuristické otočné moduly, ktoré vytvárali extravagantné divadlo už pri priblížení sa k autu, sú preč. DS dalo prednosť konvenčnejšiemu riešeniu –LED svetlám DS Pixel LED Vision 3.0. V noci ale rýchlo pochopíte, že svietia podstatne lepšie ako tie pôvodné. Svetlo smerujú do zákrut a tieňujú protiidúce vozidlá, aby neoslepovali iných vodičov. Vzadu je hlavnou novinkou nápis DS Automobiles v čiernej lište, ktorá spája elegantné zadné svetlá s diamantovou grafikou. Aj tu ubudlo trošku chrómu. Decentné zmeny DS 7 nepochybne pomohli, no zároveň nezmenili jeho uhladený charakter. Náš exemplár zdobil modrý lak Zaphire a 20-placové disky Tokyo. Či to ale všetko stačí na prémiovú auru, ktorú sa snaží DS vyčarovať okolo značky, je otázne.

Vzadu je najväčšou novinkou nápis DS... Foto: Lubos Pilc
DS 7 4x4 - test 2024 Vzadu je najväčšou novinkou nápis DS Automobiles v čiernej lište medzi reflektormi. Chrómu naopak ubudlo.

Na polceste k prémii

Interiér ostal takmer bez zmien. Naša línia Opera je vrcholom ponuky, čo sa týka štýlu, na ktorom si DS zakladá. Nájdete tu preto veľmi kvalitné materiály. Ventilované a vyhrievané sedadlá sú pohodlné a majú nastaviteľnú stehennú podperu. V kontraste s tým sú tu ale lacno pôsobiace prieduchy ventilácie, lacné plasty niektorých ovládačov či držiaky na nápoje, ktorým chýba roletka. Spojitosť s koncernovými súrodencami zasa DS prezrádza páčkami pod volantom, ktoré nájdete napríklad v Citroënoch. Priestoru je napriek masívnym obkladom dosť, ale ergonómia nie je bez chýb. Daňou za dizajn sú napríklad neprakticky umiestnené tlačidlá otvárania okien na stredovom tuneli, v štýle Lamborghini. Pochváliť nemôžeme ani dizajnovo „vyparádené“ štartovacie tlačidlo, ktoré po chvíli hľadania objavíte medzi stredovými prieduchmi ventilácie.

Interiér má príjemnú atmosféru. Aj vďaka... Foto: Lubos Pilc
DS 7 4x4 - test 2024 Interiér má príjemnú atmosféru. Aj vďaka masívnej palubnej doske a vysokému stredovému tunelu. Kabína vás doslova obklopuje. Kvalitné sú aj materiály. No nájdu sa aj ergonomické chybičky.
DS  7 4x4 - test 2024
DS  7 4x4 - test 2024
+20DS  7 4x4 - test 2024

Z hľadiska ergonómie to neprekáža, ale zaberá miesto, kde by sa mal nachádzať oveľa dôležitý spínač výstražných svetiel. Ten sa potom krčí pod stredovou obrazovkou na strane spolujazdca. Hľadať musíte aj tlačidlo aktivácie udržiavania v jazdnom prúde, ktoré nachádza sa vľavo od volantu na spodku palubnej dosky. Chýba aj samostatný panel klimatizácie, ovláda sa výlučne cez displej. A keď sme už pri infotainmente, ani ten nevyniká extra intuitívnosťou. Začnime digitálnym prístrojovým panelom. Nastaviť síce možno niekoľko zobrazení, ale to najdôležitejšie, teda zobrazenie rýchlomeru a výkonu má kosoštvorcové stupnice s malým rozsahom a zlým odčítaním. Dizajn tu opäť zvíťazil nad zdravým rozumom.

Pekným detailom sú analógové hodiny B.R.M.,... Foto: Ľuboš Pilc
DS 7 E-Tense - test 2020 Pekným detailom sú analógové hodiny B.R.M., ktoré sa vyklopia po naštartovaní.
DS9 E-TENSE 4x4 360 (2023) Čítajte viac Vyskúšali sme aristokratickú limuzínu DS 9. Má exkluzívny vzhľad aj cenu

Oveľa lepšie je na tom 12-palcová obrazovka v strede palubnej dosky s vysokým rozlíšením. Pôsobí modernejšie a solídnejšie. Reaguje vcelku pohotovo, lenže ovládanie menu nie je úplne jednoduché. Malé kapacitné tlačidlá pre vstup do hlavnej ponuky sú totiž zoradené v tenkej lište pod displejom. Škoda, že DS nepoužilo radšej systém klávesov z novej tritisícosmičky, pri ktorom máte lepšiu spätnú väzbu. A to nehovoríme o malých valčekových ovládačoch na ramenách volantu, ktoré sa napriek kosoštvorcovému vzoru kĺžu. Veľkú logiku nemá ani umiestnenie ovládača jazdných režimov bližšie k spolujazdcovi ako k vodičovi. Chválime však starší volič prevodovky, ktorý tvorí klasická páka a nie drobný kolískový ovládač, ktorý sa šíri produkciou Stellantisu ako blesk.

Vzadu ponúka DS 7 dostatok miesta na nohy aj... Foto: Lubos Pilc
DS 7 4x4 - test 2024 Vzadu ponúka DS 7 dostatok miesta na nohy aj nad hlavou. Škoda kratších „sedákov“. Vychytávkou je elektricky ovládaný sklon operadiel.
DS4 - test 2023 Čítajte viac Test: DS 4 E-Tense - dostane vás dizajnom, cenou vystraší

Vzadu ponúka DS veľa miesta na nohy aj dostatočnú rezervu nad hlavou. „Sedáky sú ale relatívne krátke. Tu mohlo byť DS o čosi veľkorysejšie. Je tu ale vychytávka v podobe elektricky nastaviteľného sklonu operadiel – prvok známy len zo zopár luxusných limuzín. Ovládajú sa spínačom na dverách, identickým so spínačom okien. Pod elektricky ovládaným vekom je 555 litrov pre batožiny. To je identická hodnota s dieselovou, jedinou nehybridnou, verziou, ale daňou za batériu zasahujúcu do kufra je menšia palivová nádrž. Má iba 43 litrov. Kufor je súmerný no po sklopení operadiel delených v pomere 40 : 60 neponúkne vodorovnú ložnú plochu. Nerátajte ani s rezervným kolesom. Miesto naň sa nenašlo. Pod podlahou je len malá schránka, napríklad na lekárničku. Dokonca aj nabíjací kábel sa musí „povaľovať“ v kufri.

Kufor má v základe slušných 555 litrov. Pod... Foto: Lubos Pilc
DS 7 4x4 - test 2024 Kufor má v základe slušných 555 litrov. Pod podlahou je už len malá schránka na lekárničku. Nabíjací kábel nie je kde dať.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #DS #DS 7 #DS 7 E-Tense
Články podľa značiek