Ďalší úsek D3 je bližšie realite. Stavať ho chce až 9 firiem!

Stavba diaľničného privádzača v rámci úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto má mimoriadny význam najmä pre Kysucké Nové Mesto. Jej realizácia totiž umožní presmerovanie nákladnej a osobnej dopravy smerujúcej do priemyselnej zóny mimo jeho obytnú zónu.

11.02.2021 10:00
D3 privádzač KNV Foto:
Privádzač odkloní z Kysuckého Nového Mesta hlavne nákladnú dopravu, smerujúcu do priemyselnej zóny.
debata (6)

So stavbou cestnej a diaľničnej infraštruktúry sa v posledných mesiacoch výrazne pohlo. Len nedávno sme písali o tom, že práce sa už onedlho obnovia v tuneli Višňové. Pred pár dňami v NDS otvorili obálky s ponukami na stavbu ekoduktu vo Svrčinovci a máme tu hneď aj ďalšiu dobrú správu. Týka sa projektu D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto.

Do verejnej súťaže na jeho stavebnú realizáciu sa prihlásilo až deväť záujemcov. Tender bol vyhlásený začiatkom decembra minulého roka. Hodnotiacim kritériom bude najnižšia navrhovaná cena za výstavbu.

Takže ak splní aj všetky ostatné podmienky, tak privádzač, ktorý bude riešiť prepojenie cesty I/11, budúcej diaľnice D3, cesty tretej triedy a miestnej komunikácie pri priemyselnom parku Kysucké Nové Mesto, bude pravdepodobne stavať Metrostav. (Len pre zaujímavosť – ide o tú istí spoločnosť, ktorá predložila bezkonkurenčne najnižšiu cenovú ponuku aj pri stavbe vyššie spomínaného ekoduktu vo Svrčinovci).

Národná diaľničná spoločnosť odhadovala, že výstavba privádzača by mohla stáť približne 17 miliónov eur. Cenové ponuky na ňu vyzerali takto:

SMS + Viacorp 13 972 854 eur bez DPH
Hochtief + Tubau + MBM Group 15 721 820,62 eura bez DPH
Swietelsky 15 988 133,91 eura bez DPH
Váhostav + Combin 16 657 097,27 eura bez DPH
Doprastav 16 777 734,13 eura bez DPH
Porr 16 966 423,67 eura bez DPH
Eurovia 17 420 417,37 eura bez DPH
Strabag 17 673 278,39 eura bez DPH

Diaľničný privádzač zlepší dopravnú situáciu na súčasnej frekventovanej križovatke v Radoli, pomôže logistike veľkých podnikov, odľahčí mesto a obyvateľom regiónu Dolných Kysúc zvýši dostupnosť infraštruktúry. Jeho významným benefitom bude aj menej hluku a emisií, zvýšenie plynulosti a bezpečnosti dopravy.

Celá južná oblasť Kysuckého Nového Mesta sa práve prostredníctvom tohto privádzača napojí na európsku diaľničnú sieť. Stavať by sa mal dva roky.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #NDS #Národná diaľničná spoločnosť #diaľničný privádzač #diaľnica D3 #Žilina - Brodno – Kysucké Nové Mesto
Články podľa značiek