So stavbou cestnej a diaľničnej infraštruktúry sa v posledných mesiacoch výrazne pohlo. Len nedávno sme písali o tom, že práce sa už onedlho obnovia v tuneli Višňové. Pred pár dňami v NDS otvorili obálky s ponukami na stavbu ekoduktu vo Svrčinovci a máme tu hneď aj ďalšiu dobrú správu. Týka sa projektu D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto.
Do verejnej súťaže na jeho stavebnú realizáciu sa prihlásilo až deväť záujemcov. Tender bol vyhlásený začiatkom decembra minulého roka. Hodnotiacim kritériom bude najnižšia navrhovaná cena za výstavbu.
Takže ak splní aj všetky ostatné podmienky, tak privádzač, ktorý bude riešiť prepojenie cesty I/11, budúcej diaľnice D3, cesty tretej triedy a miestnej komunikácie pri priemyselnom parku Kysucké Nové Mesto, bude pravdepodobne stavať Metrostav. (Len pre zaujímavosť – ide o tú istí spoločnosť, ktorá predložila bezkonkurenčne najnižšiu cenovú ponuku aj pri stavbe vyššie spomínaného ekoduktu vo Svrčinovci).
Národná diaľničná spoločnosť odhadovala, že výstavba privádzača by mohla stáť približne 17 miliónov eur. Cenové ponuky na ňu vyzerali takto:
SMS + Viacorp | 13 972 854 eur bez DPH |
---|---|
Hochtief + Tubau + MBM Group | 15 721 820,62 eura bez DPH |
Swietelsky | 15 988 133,91 eura bez DPH |
Váhostav + Combin | 16 657 097,27 eura bez DPH |
Doprastav | 16 777 734,13 eura bez DPH |
Porr | 16 966 423,67 eura bez DPH |
Eurovia | 17 420 417,37 eura bez DPH |
Strabag | 17 673 278,39 eura bez DPH |
Diaľničný privádzač zlepší dopravnú situáciu na súčasnej frekventovanej križovatke v Radoli, pomôže logistike veľkých podnikov, odľahčí mesto a obyvateľom regiónu Dolných Kysúc zvýši dostupnosť infraštruktúry. Jeho významným benefitom bude aj menej hluku a emisií, zvýšenie plynulosti a bezpečnosti dopravy.
Celá južná oblasť Kysuckého Nového Mesta sa práve prostredníctvom tohto privádzača napojí na európsku diaľničnú sieť. Stavať by sa mal dva roky.