Kia šliape na plné obrátky. Len nedávno predstavila nové Niro s hybridným a čisto elektrickým pohonom a minulý týždeň luxusné elektrické SUV EV9. No a v Číne vytiahla z rukáva ďalšie eso postavené na 800 V architektúre E-GMP. Tvári sa síce ako koncept, no vzhľadom na informáciu, že k prvým čínskym zákazníkom zamieri už do konca tohto roka, od finálnej verzie nemôže mať príliš ďaleko. Či s ním ráta Kia aj v Európe, netušíme, ale prečo nie? Označenie s číslicou 5 dáva jasne najavo, že novinka sa zaradí pod crossover EV6. A keďže ide o nepárne číslo, máme tu SUV ako „vyšité“. Rozmery však Kia neprezradila, no nemusia byť ďaleko od SUV Spaortage, vyrábaného na Slovensku. Tlačová správa sa krúti výlučne okolo dizajnu.
Ten je blízky väčšiemu 7-miestnemu EV9, napokon, spája ich spoločný dizajnový jazyk Opposites United, teda jednoty protikladov. O príslušnosti k športovo-úžitkovým autám niet najmenších pochybností. Koncept má výrazné geometrické tvary, vysoko situovanú kapotu, masívny pontón, robustnú ochranu spodných partií karosérie aj zväčšenú svetlú výšku a 21-palcové aerodynamicky optimalizované disky kolies. Do rodiny nových modelov Kie sa EV5 hlási kolmou maskou, ktorú Kia nazýva Digital Tiger Face. Má síce tradičný „tigrí nos“, ale aj nový svetelný podpis Kia Star Map, ktorý má evokovať súhvezdia. Svetlá sú situované vertikálne.
Z profilu zaujme najmä tvar tretieho bočného okna, odľahčujúceho masívnosť zadného stĺpika, či plávajúca strecha, ktorá končí štrbinovým spojlerom. Zadné svetlá spojené diódovou lištou lemujú svalnaté blatníky. Koncept je lakovaný matným zeleným odtieňom Iceberg, inšpirovaným prírodou. Kým exteriér pôsobí takmer sériovo, v kabíne má EV5 predsa len bližšie ku konceptu. Kia tu umiestnila štyri samostatné sedadlá na akýchsi plávajúcich konzolách, ktoré sa dajú otáčať. Takže napríklad pri nabíjaní môže posádka sedieť oproti sebe. Bonusom je aj ľahké vystupovanie. Minimalistická palubná doska nesie zakrivený displej. Zasúvateľný volant zas naznačuje prítomnosť autopilota.
Ak sa sedadlá otočia len o 90 stupňov a otvoria krídlové dvere, môžu sa cestujúci kochať prírodou bez toho, aby im zavadzal stredový stĺpik. Pocit priestoru umocňuje aj panoramatická strecha s ambientným osvetlením a so solárnymi článkami. Zaujímavým prvkom je absencia stredovej konzoly. Pod nohami vodiča a spolujazdca je ničím nerušený priestor. A aby bolo jasné, že EV5 myslí na udržateľnosť, väčšina materiálov v kabíne pochádza z recyklačného procesu. Poťahy sedadiel, dverí či palubnej dosky sú vyrobené z použitých PET fliaš. Bohužiaľ, Kia neprezradila žiadne informácie o technike. Nepoznáme teda výkon, kapacitu batérie ani dojazd. Tá ale pravdepodobne nebude mať ďaleko od Kie EV6, s ktorou spája EV5 platforma E-GMP.