Nové vývojové centrum Pirelli v Breubergu v Hesensku, ktoré zamestnáva približne 2 500 ľudí vrátane 250 vývojových inžinierov, umožní tomuto výrobcovi prémiových pneumatík virtuálne vyvíjať a testovať svoje produkty. Ťažiť z toho bude nielen Pirelli, ale aj jeho zákazníci, teda samotné automobilky. Čas vývoja pneumatík sa totiž skráti až o 30 percent a počet fyzických prototypov tiež o 30 percent. Šetrí to nielen čas, ale aj peniaze a emisie.
Hororové gumy na diaľnici!
Pirelli si stanovilo za cieľ dosiahnuť uhlíkovo neutrálnu produkciu do roku 2030. Okrem toho jazdný simulátor ako súčasť virtuálneho procesu vývoja pneumatík umožní Pirelli dosahovať presnejšie výsledky ako tradičnými metódami. „V našom VDC dokážeme vyvinúť pneumatiky pre autá, ktoré v skutočnosti ešte ani neexistujú, ale ku ktorým nám poskytnú automobilky digitálne modely,“ vysvetľuje Thomas Michel, technologický riaditeľ spoločnosti Pirelli Germany.
Čítajte viac Emisie z pneumatík môžu byť horšie než tie z výfukov„Umelá inteligencia (AI) a neurónové siete zohrávajú dôležitú úlohu v tomto inovatívnom spôsobe vývoja. To, čo predtým trvalo hodiny alebo dokonca dni, je dnes možné dokončiť za pár sekúnd. Je to niečo ako virtuálna továreň na pneumatiky," dodal Michel. Inžinieri Pirelli môžu do simulátora zadávať virtuálne verzie všetkých modelov vozidiel. Skúšobné jazdy sa potom začínajú s virtuálnymi modelmi pneumatík. Inžinieri vidia, ako je alebo ako by malo byť ovplyvnené správanie vozidla zásahmi do riadenia, zrýchlenia a brzdenia na virtuálnom vozidle.
Čítajte viac Pirelli predstavuje pneumatiku s ‘mechanickou inteligenciou‘„VDC vrátane simulátora podporuje všetky fázy virtuálneho projektu pre výrobcov automobilov," zdôrazňuje Florian Waffenschmidt, vedúci VDC. „Virtuálne testujeme pneumatiky pre spaľovacie motory, ako aj naše pneumatiky s technológiou Elect pre elektromobily a plug-in hybridy." Kombinácia špičkovej simulácie, umelej inteligencie a expertného inžinierstva otvára cestu Pirelli do novej éry mobility.