Spoločnosti Viritech, Horiba Mira a Intelligent Energy sa spojili v projekte vodíkového kamióna IceBraker. Ako naznačuje názov, má prelomiť ľady nedôvery k vodíku v kamiónovej doprave. Ten vidia iniciátori projektu ako ideálnu cestu pre dekarbonizáciu nákladnej dopravy. Naopak, batériové kamióny typu Tesla Semi považujú za neefektívnu a slepú uličku.
Čítajte viac Nikola zastavuje predaj elektrických kamiónov a všetky zvolá do servisu. Kvôli požiaromElektrický nákladný automobil s kapacitou 44 ton si totiž so sebou musí voziť päť ton batérií, čo znižuje užitočné zaťaženie až o celých 20 %. A to je kľúčové pre dopravcu. Čím viac nákladu kamión odvezie, tím je to lacnejšie. A dopravcovia šetria každý cent. S batériovým kamiónom by však stratili ročne len na nižšej nosnosti viac ako 51 000 eur. To nie sú drobné.
Čítajte viac ‘Nákladné trolejbusy‘ sú totálne fiasko. Prvý úsek elektrickej diaľnice čoskoro rozoberúVodíkovým kamiónom s palivovými článkami takéto straty nehrozia. Autori projektu sú presvedčení, že predstavuje komerčne oveľa životaschopnejšiu alternatívu. Výsledkom ich vývoja je aerodynamicky optimalizovaná 44-tonová súprava, ktorej prednosti chcú demonštrovať už do konca roka 2024. Užitočnou hmotnosťou sa má priblížiť klasickým naftovým ťahačom.
Čítajte viac Šéf Iveca neverí na elektrické kamióny. ‘Je to batériové šialenstvo‘Zatiaľ existuje IceBreaker predstavuje len na prvej vizualizácii. Na jeho výrobe sa trojica britských firiem chce dohodnúť s niektorým z tradičných výrobcov kamiónov. Ak sa to podarí a prijateľná bude aj cena, mohli by vodíkové kamióny nahradiť 500 000 klasických ťahačov na britských cestách, ktoré produkujú 19 % všetkých emisií z dopravy v krajine. Samozrejme, vybudovať bude treba aj vodíkovú infraštruktúru, tak ako by bolo treba vybudovať nabíjačky pre elektrické kamióny.
Čítajte viac Elektrický kamión prešiel prvýkrát 3 000 km. Len ukázal zúfalstvo tohto pohonu