V losom teste sklamalo aj nové BMW. Kedy sa automobilky spamätajú?

Skúška stability pri vyhýbacom manévri oddeľuje zrno od pliev. Ide o test bezpečnosti a zároveň jazdných vlastností. Tieto dva parametre boli ešte donedávna pre prémiových výrobcov posvätné. Ako sa však ukazuje, priority sa posunuli inam.

11.08.2020 06:00
BMW - losi test Foto:
Cieľom testu je úspešné vykonanie vyhýbacieho manévru pri čo najvyššej rýchlosti.
5

Španielsky motoristický webový portál km77 uverejnil ďalší z testov stability pri vyhýbacom manévri známy aj pod názvom „losí test“. Cieľom je úspešné vykonanie vyhýbacieho manévru pri čo najvyššej rýchlosti. Ako vyplýva z názvu, aby auto mohlo byť považované za bezpečné, malo by test zvládnuť aspoň v rýchlosti 77 km/h.

Samozrejme, nemožno očakávať, že sa to podarí každému vozidlu. No od prémiových výrobcov zameraných práve na prvotriedne jazdné vlastnosti by neúspech čakal málokto. A predsa sa v poslednom období stretávame s prekvapivými výsledkami. Mercedes-Benz CLA 200 sa dokázal bezpečne vyhnúť prekážke len pri rýchlosti 66 km/h. Ešte väčším prekvapením bol výkon Toyoty Supra. Toto dvojmiestne kupé so zadným náhonom síce zvládol úlohu v požadovanej rýchlosti, no potrebovalo na to niekoľko pokusov.

Bohužiaľ, nepríjemným prekvapením sa skončil aj test BMW radu 2 Gran Coupe. Maximálna rýchlosť, ktorou dokázal bavorský automobil obísť bezpečne prekážku, bola 68 km/h. Výsledok zaráža aj preto, že išlo o verziu M235i xDrive. Pohon oboch náprav by síce mal prispieť k väčšej jazdnej stabilite, no rad 2 aj s touto koncepciou preferuje prednú nápravu.

Ako je teda možné, že aj automobilka ako BMW pristúpila laxne k disciplíne, akou je jazdná stabilita? Odpoveďou je neustále sa zvyšujúca hmotnosť nových áut, ktorú má na svedomí komplikovanejšia technika. Na jednej strane ide o nové komponenty pohonných systémov zvyšujúce ekologickosť prevádzky a na druhej elektronika zvyšujúca bezpečnosť v podobe asistenčných systémov. K tomu ešte treba pripočítať pneumatiky Bridgestone Turanza T005, ktoré sa vyznačujú nízkym valivým odporom a tlmením hluku, čiže vedenie stopy nepatrí medzi ich prednosti.

Je na pováženie, kam snaha o zníženie spotreby paliva a zvýšenie komfortu cez elektronické systémy dohnala výrobcov automobilov. Ako keby dobré jazdné vlastnosti a s tým spojená bezpečnosť boli už len doplnkovými črtami.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
5 debata chyba
Viac na túto tému: #Losí test #BMW 2 Gran Coupé #BMW
Články podľa značiek