V losom teste sklamalo aj nové BMW. Kedy sa automobilky spamätajú?

11.08.2020 06:00
BMW - losi test
Cieľom testu je úspešné vykonanie vyhýbacieho manévru pri čo najvyššej rýchlosti. Autor:

Skúška stability pri vyhýbacom manévri oddeľuje zrno od pliev. Ide o test bezpečnosti a zároveň jazdných vlastností. Tieto dva parametre boli ešte donedávna pre prémiových výrobcov posvätné. Ako sa však ukazuje, priority sa posunuli inam.

Španielsky motoristický webový portál km77 uverejnil ďalší z testov stability pri vyhýbacom manévri známy aj pod názvom „losí test“. Cieľom je úspešné vykonanie vyhýbacieho manévru pri čo najvyššej rýchlosti. Ako vyplýva z názvu, aby auto mohlo byť považované za bezpečné, malo by test zvládnuť aspoň v rýchlosti 77 km/h.

Samozrejme, nemožno očakávať, že sa to podarí každému vozidlu. No od prémiových výrobcov zameraných práve na prvotriedne jazdné vlastnosti by neúspech čakal málokto. A predsa sa v poslednom období stretávame s prekvapivými výsledkami. Mercedes-Benz CLA 200 sa dokázal bezpečne vyhnúť prekážke len pri rýchlosti 66 km/h. Ešte väčším prekvapením bol výkon Toyoty Supra. Toto dvojmiestne kupé so zadným náhonom síce zvládol úlohu v požadovanej rýchlosti, no potrebovalo na to niekoľko pokusov.

Bohužiaľ, nepríjemným prekvapením sa skončil aj test BMW radu 2 Gran Coupe. Maximálna rýchlosť, ktorou dokázal bavorský automobil obísť bezpečne prekážku, bola 68 km/h. Výsledok zaráža aj preto, že išlo o verziu M235i xDrive. Pohon oboch náprav by síce mal prispieť k väčšej jazdnej stabilite, no rad 2 aj s touto koncepciou preferuje prednú nápravu.

Ako je teda možné, že aj automobilka ako BMW pristúpila laxne k disciplíne, akou je jazdná stabilita? Odpoveďou je neustále sa zvyšujúca hmotnosť nových áut, ktorú má na svedomí komplikovanejšia technika. Na jednej strane ide o nové komponenty pohonných systémov zvyšujúce ekologickosť prevádzky a na druhej elektronika zvyšujúca bezpečnosť v podobe asistenčných systémov. K tomu ešte treba pripočítať pneumatiky Bridgestone Turanza T005, ktoré sa vyznačujú nízkym valivým odporom a tlmením hluku, čiže vedenie stopy nepatrí medzi ich prednosti.

Je na pováženie, kam snaha o zníženie spotreby paliva a zvýšenie komfortu cez elektronické systémy dohnala výrobcov automobilov. Ako keby dobré jazdné vlastnosti a s tým spojená bezpečnosť boli už len doplnkovými črtami.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Losí test #BMW 2 Gran Coupé #BMW
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek