Samozrejme, nemožno očakávať, že sa to podarí každému vozidlu. No od prémiových výrobcov zameraných práve na prvotriedne jazdné vlastnosti by neúspech čakal málokto. A predsa sa v poslednom období stretávame s prekvapivými výsledkami. Mercedes-Benz CLA 200 sa dokázal bezpečne vyhnúť prekážke len pri rýchlosti 66 km/h. Ešte väčším prekvapením bol výkon Toyoty Supra. Toto dvojmiestne kupé so zadným náhonom síce zvládol úlohu v požadovanej rýchlosti, no potrebovalo na to niekoľko pokusov.
Bohužiaľ, nepríjemným prekvapením sa skončil aj test BMW radu 2 Gran Coupe. Maximálna rýchlosť, ktorou dokázal bavorský automobil obísť bezpečne prekážku, bola 68 km/h. Výsledok zaráža aj preto, že išlo o verziu M235i xDrive. Pohon oboch náprav by síce mal prispieť k väčšej jazdnej stabilite, no rad 2 aj s touto koncepciou preferuje prednú nápravu.
Ako je teda možné, že aj automobilka ako BMW pristúpila laxne k disciplíne, akou je jazdná stabilita? Odpoveďou je neustále sa zvyšujúca hmotnosť nových áut, ktorú má na svedomí komplikovanejšia technika. Na jednej strane ide o nové komponenty pohonných systémov zvyšujúce ekologickosť prevádzky a na druhej elektronika zvyšujúca bezpečnosť v podobe asistenčných systémov. K tomu ešte treba pripočítať pneumatiky Bridgestone Turanza T005, ktoré sa vyznačujú nízkym valivým odporom a tlmením hluku, čiže vedenie stopy nepatrí medzi ich prednosti.
Je na pováženie, kam snaha o zníženie spotreby paliva a zvýšenie komfortu cez elektronické systémy dohnala výrobcov automobilov. Ako keby dobré jazdné vlastnosti a s tým spojená bezpečnosť boli už len doplnkovými črtami.