Linda Jacksonová: Peugeot má novú šéfku. Revolúciu však nechystá

Tento rok sa niesol v Peugeote v znamení nového loga a personálnych zmien. Na čelo značky sa postavila Linda Jacksonová, dlhoročná riaditeľka Citroënu.

, 28.04.2021 12:00
Peugeot pod vedením Lindy Jacksonovej nečakajú... Foto: Peugeot
Linda Jackson Peugeot pod vedením Lindy Jacksonovej nečakajú dramatické zmeny. Musí však vyriešiť situáciu v Číne a tiež otázku nástupcu najmenšieho modelu 108.

Britská manažérka Linda Jacksonová pôsobila v minulosti v Jaguari, MG Rover Group, bola tiež šéfkou Citroënu pre Veľkú Britániu a Írsko a v roku 2014 ju vymenovali priamo do čela tejto francúzskej značky. Postarala sa o vyprofilovanie nových modelov Citroënu, ktorým určila jasný smer. Vytvorila z nich cenovo dostupné, výrazné a pohodlné autá. S jej pôsobením bol šéf PSA Carlos Tavares a dnes šéf koncernu Stellantis nepochybne spokojný, keďže Lindu Jacksonovú vymenoval do pozície generálnej riaditeľky Peugeotu hneď po tom, čo bývalý šéf Jean-Philippe Imparato zamieril do Alfy Romeo.

Jacksonová má opäť jasnú predstavu, keďže patrila do tímu, ktorý sa podieľal na profilovaní značiek novovzniknutého koncernu Stellantis po zlúčení PSA a FCA. Veľa práce by však mať nemala, pretože Peugeot patrí k bezproblémovým častiam Stellantisu a jeho pozícia vyššieho „mainstreamu“ mu už priniesla úspech. Revolúciu teda Linda Jacksonová nechystá. „Nemusíme robiť nič iné, ako to, čo práve robíme. Ide o to, aby Peugeot pokračoval vo svojej stratégii. Naša pozícia je jasná, je to recept, ktorý funguje,“ povedala pre britský Autocar. Ako príklad uviedla Peugeot 3008 a Citroën C5 Aircross, ktoré síce majú rovnakú techniku, no ich charakter a dizajn je odlišný.

Peugeot 308 - 2021 Čítajte viac Peugeot 308: Nová generácia dostane dva hybridy, no naftu nezradila!

A odlišní sú aj zákazníci. Tí v Peugeote si poväčšine vyberajú drahšie špecifikácie modelov. „Chcem, aby sme boli špičkoví a všestranní, pretože tak zostaneme prístupní širokým vrstvám, napríklad Peugeotom 208.“ Nová šéfka však vidí rezervy v Číne. Peugeot vlani síce rástol v piatich zo šiestich regiónov, ale nie na kľúčovom čínskom trhu. „K situácii v Číne nemáme právo na žiadne výhovorky. Nie sme tam, kde byť potrebujeme.“ Preto plánuje množstvo špecifických modelov, akými je už dnes napríklad Peugeot 508 L alebo u nás neznáme SUV 4008. Svoje postavenie chce podobným spôsobom Peugeot posilniť aj v Južnej Amerike či v Afrike.

Jacksonová tiež uviedla, že nové logo Peugeotu, ktoré sa grafikou obracia do minulosti, neznamená príchod žiadnych retro modelov. „Peugeot je veľmi vynaliezavá značka a ja by som bola rada, keby by sme radšej ukazovali moderné koncepty smerujúce do budúcnosti. Retro by nevyjadrovalo našu inovatívnosť,“ vysvetľuje. Tú však bude musieť prejaviť pri nástupcovi dnešného najmenšieho modelu 108. Peugeot totiž stále nerozhodol o jeho budúcnosti, kým Toyota už pripravuje nové Aygo. „Musíme si dobre rozmyslieť, čo so segmentom A. Už to nie je také jednoduché ako kedysi. Musíme odpovedať na otázku, aké je riešenie pre mestské prostredie budúcnosti. A priznávam sa, že odpoveď ešte nemám.“

Peugeot - logo 2021 Čítajte viac Peugeot má nové logo. Ako inak, je to opäť lev

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #Linda Jackson
Články podľa značiek