Ferrari ‘Dino‘ sa vracia. Šesťvalcový hybrid je za rohom!

Už budúci týždeň predstaví Ferrari vskutku nezvyčajný model. Bude ideovým nástupcom Dina, ktoré nemalo právo niesť logo vzpínajúceho sa žrebca.

17.06.2021 14:00
debata
Ferrari plánuje niekoľko nových hybridných... Foto: Ferrari
Ferrari V6 - 2021 Ferrari plánuje niekoľko nových hybridných modelov.

Ferrari Dino, vyrábané od roku 1957, nebolo nikdy úplným Ferrari. Bol to pokus značky z Maranella postaviť cenovo dostupnejší model. Dino malo však len šesťvalcový motor, teda polovičný blok z plnokrvných 12-valcových Ferrari. Aj preto nikdy Dino nedostalo tú česť niesť logo vzpínajúceho sa žrebca. Názov dostalo podľa prezývky tragicky zosnulého syna Enza Ferrariho – Alfreda. Po ukončení výroby v roku 1976 sa v ponuke Ferrari už nikdy žiaden 6-valec neobjavil. Minimálnou normou sa stalo osem valcov, ale prvé husle hrajú naďalej 12-valce.

Ferrari 812 Superfast Speciale Edition - 2021 Čítajte viac Ferrari predstavilo úžasný motor. Čoskoro bude minulosťou

Lenže časy sa menia a aj Ferrari musí znižovať emisie. Nie je napríklad tajomstvom, že chystá čistý elektromobil. Kým sa tak ale stane, dorazia najprv nové hybridy. Prvým z nich bude model s kódovým označením F171, ktorý predstaví Ferrari už 24. júna. A keďže ho bude poháňať 6-valcový motor, môžeme ho pokojne považovať za ideového nástupcu Dina. I keď v tomto prípade podporia jeho výkon dve turbodúchadlá a k tomu ešte elektromotor. O konfigurácii nie je nič známe, no snímky zachytených „múl“ s prvkami LaFerrari naznačujú, že spaľovacia jednotka by mala byť uložená centrálne.

Takto si nové Dino predstavoval v roku 2017... Foto: Ugur Sahin
Ferrari V6 - 2021 Takto si nové Dino predstavoval v roku 2017 nezávislý dizajnér Ugur Sahin.

Vzhľadom na blížiacu sa premiéru nemá význam veľa špekulovať. V každom prípade bude chcieť novinka podkúriť napríklad McLarenu Artura. Uvidíme, či pôjde naozaj o Ferrari, pretože maranellská tlačová správa hovorí len o športovom aute, nie o superšporte. História sa tak predsa len môže zopakovať. Pripomeňme, že Ferrari už jeden hybrid má. No jeho SF90 Stradale kombinuje 8-valec hneď s troma elektromotormi, takže systémový výkon vystúpil až do nebies – presnejšie na 735 kW, čo je rovných 1 000 koní. F171 by teda malo byť nielen slabšie a úspornejšie, ale aj výrazne lacnejšie.

Ferrari Concept Čítajte viac Ferrari plánuje elektromobil. Či to bude superšport, je však otázne

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #Ferrari Dino
Články podľa značiek