
Ferrari Dino, vyrábané od roku 1957, nebolo nikdy úplným Ferrari. Bol to pokus značky z Maranella postaviť cenovo dostupnejší model. Dino malo však len šesťvalcový motor, teda polovičný blok z plnokrvných 12-valcových Ferrari. Aj preto nikdy Dino nedostalo tú česť niesť logo vzpínajúceho sa žrebca. Názov dostalo podľa prezývky tragicky zosnulého syna Enza Ferrariho – Alfreda. Po ukončení výroby v roku 1976 sa v ponuke Ferrari už nikdy žiaden 6-valec neobjavil. Minimálnou normou sa stalo osem valcov, ale prvé husle hrajú naďalej 12-valce.

Lenže časy sa menia a aj Ferrari musí znižovať emisie. Nie je napríklad tajomstvom, že chystá čistý elektromobil. Kým sa tak ale stane, dorazia najprv nové hybridy. Prvým z nich bude model s kódovým označením F171, ktorý predstaví Ferrari už 24. júna. A keďže ho bude poháňať 6-valcový motor, môžeme ho pokojne považovať za ideového nástupcu Dina. I keď v tomto prípade podporia jeho výkon dve turbodúchadlá a k tomu ešte elektromotor. O konfigurácii nie je nič známe, no snímky zachytených „múl“ s prvkami LaFerrari naznačujú, že spaľovacia jednotka by mala byť uložená centrálne.

Vzhľadom na blížiacu sa premiéru nemá význam veľa špekulovať. V každom prípade bude chcieť novinka podkúriť napríklad McLarenu Artura. Uvidíme, či pôjde naozaj o Ferrari, pretože maranellská tlačová správa hovorí len o športovom aute, nie o superšporte. História sa tak predsa len môže zopakovať. Pripomeňme, že Ferrari už jeden hybrid má. No jeho SF90 Stradale kombinuje 8-valec hneď s troma elektromotormi, takže systémový výkon vystúpil až do nebies – presnejšie na 735 kW, čo je rovných 1 000 koní. F171 by teda malo byť nielen slabšie a úspornejšie, ale aj výrazne lacnejšie.
