Situácia okolo Bugatti bola dlho nejasná. Najprv sa hovorilo o jeho predaji chorvátskej spoločnosti Rimac, ktorá v priebehu desiatich rokov priam zažiarila na nebi elektromobility. No nakoniec sa scenár s Bugatti viac podobá na koncept, ktorý predostrel šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess. Ten uviedol, že Porsche s najväčšou pravdepodobnosťou vytvorí spoločný podnik s Rimacom, ktorého súčasťou bude Bugatti, a nakoniec bude vlastniť menšinový podiel.
Čítajte viac Rimac Nevera: Chorvátska ‘búrka‘ má 1,4 MW! Chiron poráža na plnej čiareA to sa aj stalo. Porsche a Rimac vytvoria do konca roka joint-venture Bugatti-Rimac so sídlom v Záhrebe. Na čelo sa postaví Mate Rimac, zakladateľ chorvátskej firmy, ktorá sa v priebehu desiatich rokov vypracovala z garážového startupu na rešpektovaného výrobcu elektrických hyperšportov. Do vedenia novej spoločnosti nasadí Porsche svojho šéfa Olivera Blumeho a predsedu predstavenstva Lutza Meschkeho. Porsche vlastní už dnes v spoločnosti Rimac 24 % podiel a v novej spoločnosti Bugatti-Rimac ho zvýši na 45 %. Väčšinový, 55-percentný podiel ostane Rimacu.
Pod hlavičkou Bugatti-Rimac budú spočiatku vznikať dva modely – Bugatti Chiron a elektrický Rimac Nevera. Bugatti do konca tejto dekády predstaví elektrický model. A ako sa zdá, portfólio sa z jediného hyperšportu rozrastie na dva modelové rady. Kým Rimac bude vyrábať autá naďalej v Záhrebe, Bugatti si ponechá produkciu vo svojom rodisku – francúzskom Molsheime. Rimac však bude aj výrobcom a dodávateľom elektrických komponentov pre Porsche. Preto sa rozdelil na dve divízie – Rimac Group a Rimac Technology.
Čítajte viac Rimac: ‘Chorvátska Tesla‘ vybuduje úžasné centrum za 200 miliónov!Dohodu bude ešte musieť odobriť antimonopolný úrad. Vzhľadom na povahu podniku, ktorý sa orientuje na výrobu extrémnych športových áut, by tam problém vzniknúť nemal. Takouto zložitou transakciou sa podarilo koncernu VW zabezpečiť budúcnosť Bugatti, ktoré nemôže ignorovať trend elektrifikácie. Špičkovú elektrickú technológiu mu preto dodá Rimac. Napriek tomu sa bude Bugatti snažiť udržať čo najdlhšie pri živote spaľovací motor, i keď s výraznou hybridizáciou. Otvorenou ostáva otázka, čo bude s doterajším šéfom Bugatti Stephanom Winkelmannom, ktorý je zároveň šéfom Lamborghini.