
Renault patrí vďaka Fluence EV, Kangoo EV a najmä Zoe k priekopníkom elektromobility. Veď tento kompaktný mestský elektromobil si zapísal v Európe už viac ako 300 000 predaných kusov. Do budúcna však počíta s totálnym prechodom k batériovým elektromobilom. Už o štyri roky majú elektrické autá predstavovať 65 % jeho produkcie a do konca dekády dokonca 90 %. Znamenalo by to, že od roku 2030 bude z jeho liniek schádzať milión elektromobilov. Tie majú pokrývať všetky segmenty a majú byť cenovo dostupné. Aj preto chce mať Renault pod palcom celý výrobný reťazec, vrátane výroby batérií a vlastných elektromotorov.

Všetky budúce elektromobily budú vybavené batériami na báze nikel-mangán-kobalt a elektromotormi s budenými magnetmi vlastnej konštrukcie. Renault sprevádzkuje do roku 2024 v Douai novú továreň na akumulátory s počiatočnou kapacitou 9 GWh s cieľom zvýšiť ju do konca dekády na 24 GWh. Zároveň bude v spolupráci so startupom Verkor vyvíjať vysokovýkonnú batériu pre vozidlá segmentu C a vyšších tried. Aj z tejto spolupráce vznikne batériová gigafactory s plánovanou kapacitou 20 GWh. Renault očakáva, že v priebehu 10 rokov zníži náklady na výrobu batérií o 60 %, čo by znamenalo 80 dolárov za 1 kWh.

Renault tiež rozšíri výrobu vlastných elektromotorov, ktoré nepoužívajú vzácne zeminy. Okrem toho bude vyvíjať novú generáciu elektromotorov s axiálnym tokom, ktoré použije najprv v hybridoch a neskôr v elektromobiloch. Táto technológia, ktorá má byť v produkcii už v roku 2025, zníži produkciu CO2 o 2,5 g/km. Elektromobily budú zároveň vybavené invertorom integrovaným s palubnou nabíjačkou. Systém má pracovať s napätím 800 V. Neskôr má byť integrovaný do jedinej jednotky celý pohonný systém vrátane elektromotora a reduktora, čo zmenší jeho objem o 45 %. Klimatizácia tak bude môcť byť inštalovaná v motorovom priestore a autá sa tiež zbavia zbytočnej kabeláže.

Nové technológie budú využité v dvoch elektrických platformách. Platforma CMF-EV, ktorú dostane aj nový Mégane, bude základom pre 700 000 elektromobilov ročne v triedach C a D, teda nižšej strednej a strednej triedy. Umožní dojazd 580 km podľa normy WLTP. Platforma CMF-BEV bude zasa určená pre cenovo dostupnejšie elektromobily nižších tried. Má priniesť výrazné zlacnenie, pretože náklady zníži o 33 % v porovnaní so súčasným Zoe. Autám poskytne výkon 100 kW a dojazd približne 400 km. Na tejto platforme vznikne mimo iných modelov aj reinkarnovaný Renault 5 s cenou okolo 20 000 eur. Celkovo má mať Renault v ponuke na oboch platformách do roku 2030 desať nových elektromobilov.