
Lamborghini sa v poslednom čase skloňovalo najmä z dôvodu potenciálneho predaja. Záujem o túto taliansku značku pod krídlami Audi prejavila totiž švajčiarska spoločnosť Quantum a britské konzorcium Centricus Asset Management. Dokonca svoju ponuku zvýšili na takmer desať miliárd eur, keď nemecký koncern ponuku rázne odmietol. A zdá sa, že názor nezmení. „Lambo“ už má narysovanú budúcnosť a tá má byť veľkolepá. Vrátane novej vlajkovej lode, teda nástupcu Aventadoru. Na rozdiel od konkurentov sa totiž taliansky býk nemieni vzdať svojich ikonických atmosférických 12-valcov. To je v „dobe elektrickej“ naozaj čosi nevídané.

Potvrdil to sám šéf Lamborghini Stephan Winkelmann, mimochodom aj súčasný šéf Bugatti a nie príliš horlivý zástanca elektromobilov. Nedávno odhalené Lamborghini Ultimae bude síce posledným Lamborghini s čisto benzínovým pohonom, ale jeho nástupca na 12-valec nezanevrie. A nebude hocaký. Lambo sa pustilo do vývoja úplne nového atmosférického agregátu. Winkelmann pre Autoblog uviedol, že nový agregát nebude mať s predchádzajúcou 6,5-litrovou jednotkou nič spoločné. "Technológia je iná, je to úplne nový motor, všetko je úplne nové. Z hybridného Siánu ani z Aventadoru tam nebude žiaden komponent, povedal na tému novej vlajkovej lode Winkelmann.

A keďže Lamborghini chce ostať verné tradícii, s preplňovaním vôbec nepočíta. Turbodúchadlá zvyšujú váhu, čo je proti jeho filozofii. Lambo sa však nevyhne elektrifikácii. Len s ňou sa bude môcť dostať k vyšším výkonom. Podľa Winkelmanna je totiž 770 koní z aktuálneho 6,5-litrového agregátu maximom, ktoré z neho bolo možné „vyžmýkať“. Ďalšie kone budú teda elektrické. Talianskej značke to zároveň umožní vtesnať sa do emisných noriem a ešte nejaký ten čas podržať autá so spaľovacím motorom pri živote. Neelektrifikované verzie možno ešte prežijú na tratiach, ale tie homologizované pre cestnú premávku s nimi nadobro skončia.
