Toyota sa na olympiáde stiahne do ústrania. Obáva sa o imidž

Japonská automobilka patrí medzi hlavných sponzorov nadchádzajúcej olympiády v Tokiu. Do tohto športového sviatku investovala tri miliardy dolárov. Z jej prezentácie však ostane len torzo.

20.07.2021 20:00
debata (2)
Toyota podstatne zredukovala svoju prezentáciu... Foto: Toyota
Toyota - olympiáda Toyota podstatne zredukovala svoju prezentáciu na olympiáde v Tokiu. V Japonsku neodvysiela pripravené reklamy a jej šéf sa nezúčastní piatkového otváracieho ceremoniálu.

Toyota oznámila, že v domovskom Japonsku neodvysiela v televízii svoje reklamy súvisiace s olympijskými hrami a jej prezident Akio Toyoda sa nezúčastní piatkového otváracieho ceremoniálu. Jeden z hlavných sponzorov najväčšieho športového sviatku si nechce poškodiť imidž. Olympijské hry sa totiž konajú napriek silnému odporu japonskej verejnosti a jej obavám z ďalšieho šírenia koronavírusu, napísala agentúra Reuters.

Toyota Mirai Čítajte viac Toyota Mirai: Len 5,6 kg vodíka na 1 000 km! To je rekord

Toyota pripravila televízne reklamy, v ktorej vystupujú niektorí športovci, ktorí sa nadchádzajúcej športovej udalosti zúčastnia. Šéf komunikácia Toyoty Džun Nagata však naznačil, že olympijské hry v Tokiu sa stávajú udalosťou, pre ktorú je z „rôznych dôvodov“ ťažšie získať podporu. „Plne podporíme športovcov a prispejeme na hry poskytnutím vozidiel a ďalšími prostriedkami,“ povedal Nagata. Olympiáda sa má začať v piatok a bude sa konať v nezvyklých podmienkach.

Túto reklamu Toyoty japonskí diváci neuvidia

V Tokiu teraz kvôli pandemickej situácii platí štvrtý výnimočný stav a na žiadne športoviská v hlavnom meste nebudú mať prístup diváci. Toyota poskytne hrám 3 340 vozidiel, čo je menej ako pôvodne plánovaných 3 700, pretože tie pre divákov nie sú potrebné. Vyše 90 percent vozidiel bude mať alternatívny pohon, budú jazdiť na vodík alebo elektrinu.

Toyota bZ4X Concept - 2021 Čítajte viac Toyota bZ4X: Z tohto konceptu bude sériový elektromobil. Je začiatkom lavíny

Najväčšia automobilka sveta na olympijských hrách bez divákov zrušila tiež akcie, na ktorých mala v pláne propagovať svoje autá. Väčšina z troch miliárd dolárov, ktoré investovala do sponzoringu hier, tak bude „neviditeľných“. Napriek tomu je pre ňu finančná strata menej bolestná ako riziko straty imidžu. Japonský premiér Jošihide Suga a organizátori udalosti opakovane sľúbili, že hry budú „bezpečné“, ale prieskumy v médiách ukazujú, že verejnosť o tom presvedčená nie je.

Vo víkendovom prieskume agentúry Kjódó News vyjadrilo 87 percent respondentov obavy z toho, že sa olympijské a paralympijské hry v Tokiu počas pandémie vôbec konajú a 31,2 percenta opýtaných si myslí, že sa olympiáda mala zrušiť. Pandémia zásadne premenila situáciu, v ktorej sa nachádzajú sponzori hier. Popri Toyote patria k tým hlavným aj japonské spoločnosti Panasonic a Bridgestone. Nie je tiež vylúčené, že hry nakoniec zrušia na poslednú chvíľu, podobne ako vlaňajší autosalón v Ženeve.

Batéria - solid-state Čítajte viac Toyota: Revolučné batérie sú vraj za rohom

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #olympiáda #Toyota
Články podľa značiek