
Toyota oznámila, že v domovskom Japonsku neodvysiela v televízii svoje reklamy súvisiace s olympijskými hrami a jej prezident Akio Toyoda sa nezúčastní piatkového otváracieho ceremoniálu. Jeden z hlavných sponzorov najväčšieho športového sviatku si nechce poškodiť imidž. Olympijské hry sa totiž konajú napriek silnému odporu japonskej verejnosti a jej obavám z ďalšieho šírenia koronavírusu, napísala agentúra Reuters.

Toyota pripravila televízne reklamy, v ktorej vystupujú niektorí športovci, ktorí sa nadchádzajúcej športovej udalosti zúčastnia. Šéf komunikácia Toyoty Džun Nagata však naznačil, že olympijské hry v Tokiu sa stávajú udalosťou, pre ktorú je z „rôznych dôvodov“ ťažšie získať podporu. „Plne podporíme športovcov a prispejeme na hry poskytnutím vozidiel a ďalšími prostriedkami,“ povedal Nagata. Olympiáda sa má začať v piatok a bude sa konať v nezvyklých podmienkach.
Túto reklamu Toyoty japonskí diváci neuvidia
V Tokiu teraz kvôli pandemickej situácii platí štvrtý výnimočný stav a na žiadne športoviská v hlavnom meste nebudú mať prístup diváci. Toyota poskytne hrám 3 340 vozidiel, čo je menej ako pôvodne plánovaných 3 700, pretože tie pre divákov nie sú potrebné. Vyše 90 percent vozidiel bude mať alternatívny pohon, budú jazdiť na vodík alebo elektrinu.

Najväčšia automobilka sveta na olympijských hrách bez divákov zrušila tiež akcie, na ktorých mala v pláne propagovať svoje autá. Väčšina z troch miliárd dolárov, ktoré investovala do sponzoringu hier, tak bude „neviditeľných“. Napriek tomu je pre ňu finančná strata menej bolestná ako riziko straty imidžu. Japonský premiér Jošihide Suga a organizátori udalosti opakovane sľúbili, že hry budú „bezpečné“, ale prieskumy v médiách ukazujú, že verejnosť o tom presvedčená nie je.
Vo víkendovom prieskume agentúry Kjódó News vyjadrilo 87 percent respondentov obavy z toho, že sa olympijské a paralympijské hry v Tokiu počas pandémie vôbec konajú a 31,2 percenta opýtaných si myslí, že sa olympiáda mala zrušiť. Pandémia zásadne premenila situáciu, v ktorej sa nachádzajú sponzori hier. Popri Toyote patria k tým hlavným aj japonské spoločnosti Panasonic a Bridgestone. Nie je tiež vylúčené, že hry nakoniec zrušia na poslednú chvíľu, podobne ako vlaňajší autosalón v Ženeve.
