Japonská automobilka odštartovala program Toyota Barter už v roku 2019 a má s ním úspech. Týka sa Brazílie, ktorá je síce jednou z najväčších ekonomík planéty, ale rozhodne nie najzdravších. Koronakríza tú ekonomickú len prehĺbila. V súčasnosti má táto juhoamerická krajina s približne 200 miliónmi obyvateľov 15-percentnú nezamestnanosť a 8,1-percentnú infláciu. Mzdy klesli aj vplyvom pandémie o 11,3 percenta. Prepadol sa aj obchod s autami. Tohtoročné registrácie klesli o 8,4 %, pritom už vlani trh padol o 26,2 %. Je len logické, že obyvateľstvo má málo hotovosti, zato farmári sa nemôžu sťažovať na slabú úrodu.
Čítajte viac Toyota Corolla Cross: Takúto ju nepoznáte. Je to SUV ako ‘vyšité‘!A práve k nim mieri program výmenného obchodu. Modely Hilux, Corolla Cross a SW4 si môžu farmári zadovážiť aj bez peňazí. Ako platidlo použijú kukuricu alebo sóju. Dokonca je možné takúto platbu skombinovať s odkúpením starého vozidla na protiúčet. Zvyšok „dosypete“ kukuricou. Toyota bude vykupovať tieto komodity cez spoločnosť NovaAgri za obvyklé tržné ceny. Farmárom sa tak uľahčí prístup k autám, keďže banky sprísnili podmienky úverov, čím sa pre mnohých stali pôžičky nedostupné. Podobné obchody akceptuje aj výrobca traktorov Case.
Čítajte viac Toyota vraj vyvíja nový diesel! Je to možné?Toyota má len jednu podmienku. Kukurica a sója, ktoré odkúpi, musia byť vypestované legálne a udržateľne. Nechce totiž, aby takýto obchod narušil plány Brazílie na radikálne zníženie emisií CO2 do roku 2050. Takto vám ale v Brazílii nepredá novú Toyotu každý díler. Výmenný obchod majú pod palcom len vyškolení predajcovia. Ako Toyota s kukuricou a sójou nakladá, nie je známe. Práve tieto plodiny sa ale v Brazílii využívajú vo veľkom na výrobu etanolu, ktorý je v tejto krajine rozšíreným a najmä ekologickým palivom v autách so zážihovým motorom.