Lada Vesta prišla na trh v roku 2015, takže bolo by načase očakávať nástupcu. Lenže v Rusku beží čas tak trochu iným tempom, a tak Vestu čaká ešte len modernizácia. Tá má prísť na budúci rok, teda celých sedem rokov od premiéry. Je len pochopiteľné, že ruský výrobca zatiaľ novinku drží pod pokrievkov. Takže na finálny dizajn a ďalšie informácie si ešte budeme musieť počkať. Na Instagrame sa však objavili dve snímky z kabíny, z čoho asi nemá AvtoVaz radosť, no na druhej strane sú aspoň dôkazom toho, že chystané zmeny nebudú len kozmetické.
Čítajte viac Lada Vesta Signature: Sedan pre ‘papalášov‘ skrachoval. Doplatil na ruskú náturuVesta využije potenciál, ktorý jej dáva partnerstvo s Renaultom a Nissanom. Palubná doska tak v najvyšších verziách zamení analógový hardvér za digitálny prístrojový štít a k tomu dostane voľne stojaci „tablet“ v štýle niektorých Renaultov. Nový infotainment tak Vestu posunie do súčasnosti. V súvislosti s tým sa zmení aj tvar celej „palubovky“ a dokonca aj panel klimatizácie, ktorý Vesta preberie z nových Dacií. Nový bude aj volant, výplne dverí či stredový tunel. Exteriér je tajomstvom, má však doraziť preštylizovaná maska, svetlá aj nárazníky.
Z prepracovaných blatníkov možno zmiznú kontroverzné prelisy v tvare písmena X, ktoré zaviedol do štylistického slovníka Lady Steve Mattin. Pod kapotou veľké zmeny neočakávame. Pokiaľ sa Lada nechystá do Európskej únie zošnurovanej emisnými limitmi, nepotrebuje to. V hre tak ostanú atmosférické 4-valce s objemom 1,6 a 1,8 litra. Na novšiu techniku sa môžu priaznivci Lady tešiť až s príchodom novej generácie Vesty, ktorá využije platformu CMF Low Spec z Dacie Sandero a Dacie Logan. Ešte predtým však na týchto základoch dorazí dlho očakávaná Lada Niva.
Čítajte viac Lada Niva Bronto: Drsná verzia je späť. Má terénne gumy aj odolnejšie nápravy